Aldrig för upptagen för att höra

 

Min Jesus lyssnar alltid på mig när jag vill säga något. Han hör alltid vad jag säger och frågar aldrig: VA? Va sa du?

Tänk er att alla de kristna på jorden kommer till Jesus varje dag och natt, med olika sorters problem, böner och önskningar. Det är så enkelt för oss att be en bön och komma med våra behov till honom.

Tänker vi på att vara så tacksamma som vi borde? Han har ju tid med oss, då ska vi ha tid med honom, eller hur? Vi kan inte använda rullgardinsmetoden; att fira Jesus upp och ner, efter våra behov utan vi ska veta att vi skall ära och prisa honom för den han är.

Jag vill förkunna Herrens kärlek, prisa Herren för allt han har gjort för oss…. Jes 63:7

…tacka alltid vår Gud och fader för allt i Jesu Kristi namn. Ef 5:20

Den rättfärdiges bön har kraft och gör därför stor verkan. Jak 5:16

Ja Gud är god emot oss alla. Att lära känna honom, i kärlek och gemenskap, det är vad han har skapat oss till.

2 thoughts on “Aldrig för upptagen för att höra

  1. Hej Siv! Å Vad roligt att höra ifån dig! Ja tänk att vi kan få komma var dag o kanske var stund och få tacka för all hans omsorg! Det är stort!
    Att ha SAMTAL med Gud, det är mäktigt..och nödvändigt och härligt.
    Vad hjärtat är fullt av talar munnen, och den bör tala tacksamhet var stund. Gud välsigne er familj, nu och alltid.
    Stor kram f Maria BLESSINGS!

  2. Underbara Maria ! Visst är det så. Och för mig är det att samtala, tacka, bedja och komma ihåg och ära Gud, närsomhelst under dagen. Idag gjorde jag det efter en underbar dag ute i Askim, och kände en så´n oerhörd tacksamhet och glädje över allt det vackra, fantastiska, vi har omkring oss – alltifrån den minsta lilla fluga, till det största, som vår Herre, vår Skapare, vill glädja oss med, – allt detta underbara som vi har till låns . Ja, det kändes mäktigt när jag satt på bussen hem och min tacksamhet så oerhört stor. Det är inte mängden ord i bönen, eller i tacksägelsebönen som är av vikt, utan ATT den kommer till ära för Gud, från hjärtat, om så bara en gång , eller flera gånger under dagen, som är välsignelsen. Gud känner vad hjärtat är fullt av.. Guds välsignelse till er alla i er familj // Siw.H

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.