WW3? Video. Strider.Recession, depression…..

 

The world

Tror man / du att det blir ett tredje världskrig? De flesta tror nog inte det eftersom man pratar så mycket om FN och fred och man gör så många “ansträngningar” att få till lugn. Är det så? Nej det tror jag inte alls. Jag tror att man däremot trappar upp och att det kommer att smälla till på ännu fler ställen än det är krig på idag. ‘Lugnet’ före stormen?

Hursomhelst så kan varken du eller jag göra ngt åt situationen, eller hur? Men vi kan vara medvetna om vad Guds Ord säger om dessa händelser som vi ser och hör om varje dag. Vem ska man tro på? Vilket tv-bolag säger sanningen? Ingen säger jag. BARA Guds Ord är vårt rättesnöre och information. Knepigt att säga så i desssa moderna tider? ja det kan tyckas.

Se dessa videor nedan och tänk efter hur det är idag över jorden. VAD säger Bibeln? Man kan faktiskt läsa i bibeln om allt man vill veta, vet man det? Exempel på vad Gud säger om krig och tider som kommer:  Matt 24:7,   2 Tim 3:1-5,   2  Petr 3:3, 4,  2 Petr 3:8-10,  2 Petr 3:12, 13;    Mark 13:8,  Luk 21:9;  Luk 21:11, Jer 6:23;   Upp 8:7,  Upp 11:19,  Upp 16:21,  Ps 93:3,  Luk 17:27,   Dan 7:2,   Ps 107:25,    Ps 135:7,   Ords 30:4,   Hes 28:3 

How the coming World War 3 will develop in 2013
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q8X7nEi_a8o
Planerna inför det tredje världskriget:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6YOyQm98jL0#!

 

Dan 10:20

Då sade han: “Kan du förstå varför jag har kommit till dig? Men jag måste strax vända tillbaka för att strida mot fursten över Persien, och när jag drar bort från honom kommer fursten över Javan.

Hans söner skall rusta sig till strid och samla en väldig krigshär, som skall välla fram som en störtflod och tåga in. Den skall komma igen och striden skall föras ända fram till söderlandskungens befästningar.
Då skall kungen i Söderlandet bli förbittrad och dra ut och strida mot kungen i Nordlandet, som skall ställa upp en stor här, men den hären skall ges i den andres hand.
Och kungen i Nordlandet skall komma och kasta upp vallar och inta en välbefäst stad, och Söderlandets stridskrafter skall inte kunna hålla stånd. Dess utvalda krigsfolk skall inte ha någon kraft att stå emot.
På hans plats skall en annan uppstå, en som låter en uppbördsman dra igenom det land som är hans rikes prydnad. Men efter några dagar skall han störtas, dock inte genom vrede eller i strid.
*
Gud vill att vi ska fortsätta att verka tills Jesus kommer. Vi troende ska så Guds ord, vi ska vara i arbete för Gud till slutet och till den nya början.  Det betyder att vi ska verka som om änden aldrig kommer och leva som om den kommer i morgon. D v s leva för Gud. /Maria
Foto Maria

Foto Maria

 

 

4 thoughts on “WW3? Video. Strider.Recession, depression…..

  1. Javisst är det Gud som styr, trots att människan ihärdigt förnekar det- de är ju själva gudar. Anders Borg och han gelikar vet egentligen inte vad de säger, men de tror det, vilket allvarligt trams.
    Ja det blir som Gud sagt och det blir hemska problem för den som inte lyder eller tar till sig att han finns och styr över allt, han är ju Skaparen. Jag hörde nyss Annie Lööf berätta om GRÖN ENERGI m m på radio, lilla tös, vad håller du på med?????
    *
    Jesus lever! Halleluja.Jag är fri.
    /Maria

  2. Såg Anders Borg på intervju på TV härom dagen och han sa att det är “Sossarnas fel” att Sverige har knagglig ekonomi. Ja, just det! HAHA!

    Människor är programmerade att tro på människan. Det kan aldrig gå fel.

    Om Gud var mer som en människa, skulle fler kunna tro på honom. Det finns 1 miljard gudar i Hinduismen. Den grekiska religionen med Poseidon, Athena och Zeus var människolika. Vi gillar människor och vi gillar inte Gud.

    Problemet är bara att det är Gud som skapat oss och det är Gud som styr.
    Det kan vi inte göra något åt. Det blir precis som han sagt.

  3. Hej. Artikeln handlar om bägge delarna, och att allt står i Guds Ord och att han varnat sedan GT att domen kommer. Men vänd om då, vill jag ropa.
    Gud har tålamod! men snart är det slut.
    ja vi kan se det på två sätt och det är ju krigsskaparna som sätter igång det hela med Guds let go.
    Jesus varnar som sagt i evangelierna om att saker kommer att ske som ingen vill se och ingen vill vara med om. Men man blundar ju, det har man alltid gjort. Ganska meningslöst att fortsätta ropa att ‘vargen’ (vem är vargen? vad är sant o osant?) kommer- ingen lyssnar? MEN vi fortsätter att berätta, så står det att vi ska göra, verka medan dagen är.

    Snart är det för sent att ångra sig. Men då den dagen kommer då vet man i alla fall att man försökt att få människor att vända om och att få en tro, och det gäller familj, släkt, vänner och ovänner m fl.

    /Maria

  4. Handlar historien mest om “dödspolitik” eller om Guds tålamod?

    Fick en ny vinkel på upptrappningen till eländet vi ser komma i vår tid.

    Förut tänkte jag:

    Det är människor som organiserar sig (bygger Babelstorn) och när de är klara bryter totalt “Illuminati-arrangerat” kaos ut: Ett skepp kommer lastat med konflikter. Ungefär som vid upptrappningen till WW2. Det har ju varit politiska beslut av “elaka gubbar” i fokus när man talar om historiens utveckling.

    Guds tålamod

    Men hur är det om man istället ser eländet ur NT:s synvinkel?

    Jesus och apostlarna varnar i evangelierna för saker som var i gång då (antikrists ande) – och som skulle komma (templets förstörelse och folkmord, avfall från tron).

    Samma saker finns än idag (antikristna imperier) – och ska komma i morgon (vedermödan).

    Gud håller inne på repet, eller lien, eller hur man ska se det. Bordet är dukat sedan länge och säden mogen. Varför väntar han med att skörda?

    JO, för alternativet är att Gud börjar skörda – det betyder tiden för ångerköp är över – att ingen längre kan återvända och få syndernas förlåtelse och ett nytt liv i Herren Jesus.

    När Gud släpper repet/kopplet på den lede helt, ska vi se vedermödan komma snabbare än man kan räkna till tio.

    Gud är inte blind, slö eller senfärdig – han väntar att alla ska få tid på sig att vända tillbaka (2Peter 2:9, 2Peter 3:9).

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.