Varningar från bibeln om Antikrist. Se video!

 

Jesus or Antichrist 

 

THE SPIRIT OF ANTICHRIST, ISRAEL AND THE CHURCH!

http://www.youtube.com/watch?v=qtoidZJishI&feature=share&list=PL1DC0A002A5F8FB0F

Ordet antikrist visas fyra gånger i Bibeln (som listas här nedan), och det ger oss en klar definition av vad det innebär. Moderna Nationella Israel för det mesta fortsätter att avvisa Jesus som Kristus (Messias). Kristna sionister arbetar hand i hand med Nationella Israel, som uppenbarligen inte tror att Kristus (Messias) har kommit i köttet! De ignorerar helt de varningar som kom fram från aposteln Johannes! Kan du ta hänsyn till de varningar eller stanna kvar i bedrägeri? Du måste göra valet!
Se bibelorden!
1 Joh 2:22;  2 Joh 1:7;  1 John 4:3;  1 John 2:18

*

ENGLISH:
The word antichrist appears four times in the Bible (listed here below), and it gives us a clear defintion of what it means. Modern day national ISRAEL for the most part continues to REJECT Jesus as the Christ (MESSIAH). Christian Zionists work hand in hand with national ISRAEL, who clearly do not believe that CHRIST (Messiah) has come in the flesh! They totally IGNORE the warnings which came forth from the apostle John! Will YOU take heed to the warnings or remain in deception? YOU have to make the choice!

1] Who is a liar but he that denieth that Jesus is the Christ? He is antichrist, that denieth the Father and the Son. (1 John 2:22)

2] For many deceivers are entered into the world, who confess not that Jesus Christ is come in the flesh. This is a deceiver and an antichrist. (2 John 1:7)

3] And every spirit that confesseth not that Jesus Christ is come in the flesh is not of God: and this is that spirit of antichrist, whereof ye have heard that it should come; and even now already is it in the world. (1 John 4:3)

4] Little children, it is the last time: and as ye have heard that antichrist shall come, even now are there many antichrists; whereby we know that it is the last time. (1 John 2:18)

FRÅN: MYSOULREFUGE

*

Låt oss stå fasta i tron, arbeta flitigt och samtidigt vänta på Jesu återkomst!

Logo

 

 

 

2 thoughts on “Varningar från bibeln om Antikrist. Se video!

  1. Israel är ett brännande ämne. Och det blir som Gud har sagt, ingen människa kan ändra på Guds beslut. Vi kommer att få se saker ske.
    Att predika en annan Jesus- det är verkligen så hemskt som det kan bli, att man vågar- men det är klart- man har inte insikten som behövs. Sorgligt eller hur!
    Den där blandtron är det många som fastnat i och det är verkligen tragiskt att bli så bortkollrad. Hur kan man ifrågasätta Paulus ord, och Guds ord till människan.

    Paulus hade rätt att läxa upp dem som inte gjorde vad de skulle. Tänk vad Paulus fick lida, tänk vad han gjorde allt som Gud sade, tänk vilken mördare han var, som fick nåden att vända om!

    En människan har ingen annan än Gud att ty sig till, och Gud svarar på bön. Och man får bära frukt och göra Guds vilja- det är underbart.
    Ja roten för vår tro är Jesus Kristus, ingen annan.

    /Maria

  2. Den som älskar Israel borde be för att Israel får ta emot Israels Herre!

    Antikrist är de/den som lämnar tron och predikar en annan Jesus, det är ju jättetydligt i NT:s brev.

    “Be not unequally yoked with unbelievers”, är en Pauli vers jag kom att tänka på.

    Man föraktar inte Israel för att man längtar efter att människor ska vända sig bort från död tro/gärningar och TILL JESUS!

    När väckelsetåget nu har kommit till nästa station syns en blandtro växa fram: man kan kalla det “gammaltestamentlig kristendom”, full av rabbinernas lärdom, en slags lära som ifrågasätter Paulus och vill översätta/tolka om/negligera hans brev så att de passar det “gammaltextamentliga evangelium” man för fram.

    Paulus var inte nådig mot dem som ville föra kristna in under lagen igen, det ser ju alla som läser NT.

    Detta är ett vägskäl i kristenheten.

    Förbli i min lära, säger Jesus. Om ni är kvar i mig kan ni bära frukt (Joh kap 15). En gren kan inte bära frukt utan roten. Roten för vår tro är Kristus (inte Torah).

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.