VARNING för “Jehovas Vittnen” Ta INGEN som helst kontakt med dem, bli inte vilseförd.

 

 

Know Your Enemy (Part 73 – Jehovah’s Witnesses) 

Frimurare

http://www.youtube.com/watch?v=eIJV9XccXGs&feature=share&list=PLC0E7443B39E4C295

Denna video om de falska människorna /kyrkan “Jehovas vittnen” kommer att undervisa dig om hur farliga de är att ta kontakt med eller vara medlem hos. Akta dig för dem.

Denna video visar på Frimurare som styr som de vill över människor i deras “kyrka”, med spioneri och med hårda tag. De säger att ärkeängeln Mikael är Gud…m m.  Jehovas vittnen har släktskap med Katolska Kyrkan och Frimurarna! De ägnar sig också åt att ha “KONTAKT med de döda!” Många vet att de har sagt felaktiga profetior om NÄR Jesus skall komma tillbaka, det har varit så i många år.

De har verkligen underliga idéer och dem ser du i filmen, stoppa filmen och läs i texten som visas  i rutor.
Det är mycket viktigt att sådan här information kommer ut, för de förstör människors liv!
Se vilken stil /utseende som  C Russell´s grav har!

 

/Maria

 

4 thoughts on “VARNING för “Jehovas Vittnen” Ta INGEN som helst kontakt med dem, bli inte vilseförd.

  1. Hej John, det jag skrivit kan jag stå för , inte för att jag varit i de kretsarna men för att jag har vänner som varit i det och berättat väldigt mycket av hur det går till och vad som är vad. Hur kan en f d medlem ljuga så? nej det gör den inte. Jag delar inte den tron heller men hört o sett vittnesbörd, så jag låter det som står, stå kvar. TILLS någon berättar inifrån den kretsen att det absolut inte är sant.För en månad sedan hade jag en person som kontaktade mig och berättade en del knepiga saker. Så vi kanske hörs om motsatsen då. Hälsn Maria

  2. Jag är inte ens ett Jehovas vittne men vet trots detta hur lögnaktigt detta är.

    Nej! Jehovas vittnen utövar ingen kontakt med döda, de varnar för det eftersom man anser att det är demonism och man tror inte på själens odödlighet.

    Nej! Jehovas vittnen har inget samröre med Katolska kyrkan, de är en egen religion som fördömer alla andra kyrkor eftersom de anser att de har den enda sanna tron och de andra är falska profeter.

    Nej! Jehovas vittnen tror inte att ärkeängeln Mikael är gud. De tror att Jehova är den ende sanne guden och Jesus är hans son. Däremot finns det många änglar.

    Nej! Frimurare styr inte i deras kyrkor. Man har äldste som både tillsätts och avsätts och dessa är vanliga medlemar i kyrkan som visar att man vill hjälpa församlingen.

    Jag delar inte deras tro men jag har iaf kapacitet att urskilja lögner när jag ser dom och dina ord är inget annat än rena lögner. Vill man hålla sig från vittnena så tycker jag man ska göra det men det ska inte baseras på dina falska ord

  3. Hej, artiklarna är rätt så gamla som finns här om J V men jag tror inte att det ändrats mycket i det stora hela, dvs i den regi som J V går i idag. Jag har hört de som uppsöker folk i hemmen om de mest knepigaste och falska påståenden(och har prata med dem många gånger) så jag väljer att inte alls sätta min tro till JV som jag anser förvränger sanningen, och de har inte stor kunskap de stackars människorna som går på dörrarna, de vilseleder folk. Det är en sekt och med sådana skall man inte vara. SÖK HERREN innan det är för sent och gå ur där för din egen skull och ta med dig andra därifrån, du är illa ute.
    De har sin egen bibel och väljer helt o hållet VAD de vill tro och inte vill tro. T ex så tror de att de 144 000 är Jehovas utvlda det vill säga att det är J V som är de 144 000, det stämmer naturligtvis inte alls, för det är Israels folk alla stammar. Det kan du läsa om här på sidan, och mycket mer som kan få dig till att bli frälst och fri från sekteri. JESUS är vårt enda hopp i denna fallna värld! Jag skall se över artiklarna men jag står kvar i mina åsikter för bara det att de är som de är är helt galet och fel för en människa att vistas där, de är fångade i en villolära som får ödesdigra o hemska konsekvenser en dag. Om du tänker på din död och hur fortsättningen ska vara så väljer du bort J V och väljer det eviga livet med Jesus Kristus, som är Herre och GUD. Hälsn Maria

  4. Jag är ett vittne sedan 7år och vill belysa fakta fel här….inget samröre med katolska kyrkan, vi har fördömt deras lögner i 100år snart…..
    Ingen kontakt med döda….det är spiritism och är fördömt sedan 100år
    Russels grav är en vanlig sten….med sedan finns en pyramid brevid därför att Russel trodde att pyramiden i giza var ett altare åt herren enl jes 19:19 vilket han publicerat en bok om.
    Sedan att det ligger ett frimurar tempel edrn bit bort kan bero på att det byggts upp efter hans begravning eller så va det okänt för bibelforskarna…..något samröre mellan jw och frimurare är ren lögn

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.