STYRKA- TRO

STYRKA! Styrka har jag egentligen inte…MEN GUD HAR att ge mig då jag faller och då jag inte orkar mera. Läs gärna bibelorden och se vad HERREN Gud säger om att förlita sig på honom och HANS STYRKA!
I allt som kan ske oss som inte är bra får vi och kan vi och måste vi lita på honom, vår Gud!
Han är stor och han är mäktig att VINNA ALLA SLAG som ges oss eller som tvingas på oss av hatiska människor som inte vet att Jesus lever och har omsorg om dem som de plågar!

Vi VINNER med HERRENS HJÄLP! /Maria

Rom 16:25 Gud har makt att styrka er genom mitt evangelium och förkunnelsen om Jesus Kristus. Han har avslöjat den hemlighet som i oändliga tider varit dold
1 Kor 1:8 Han ska också styrka er ända till slutet, så att ni inte kan anklagas på vår Herre Jesu Kristi dag.
Ef 3:16 Jag ber att han i sin härlighets rikedom ska ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin Ande,
Kol 1:11 Då ska hans härlighets makt styrka er och ge er all kraft till att vara uthålliga och tåliga i allt.
1 Thess 3:2 och sände Timoteus, vår broder och Guds medarbetare i Kristi evangelium. Han skulle styrka och uppmuntra er i tron
1 Thess 3:13 Så ska han styrka era hjärtan och göra dem fläckfria i helighet inför vår Gud och Far när vår Herre Jesus kommer med alla sina heliga.
2 Thess 2:17 uppmuntra era hjärtan och styrka er till allt gott i gärning och ord.
2 Thess 3:3 Men Herren är trofast. Han ska styrka er och skydda er från den onde.
1 Pet 5:10 Efter en liten tids lidande ska all nåds Gud, som har kallat er till sin eviga härlighet i Kristus, upprätta, stödja, styrka och befästa er.
2 Pet 2:11 medan änglar som står högre i makt och styrka inte uttalar några hånfulla domar mot dem inför Herren.
Ps 28:7 Herren är min styrka och min sköld. På honom litar mitt hjärta, jag får hjälp och mitt hjärta jublar. Honom vill jag tacka med min sång.
Ps 28:8 Herren är sitt folks styrka, han är ett frälsningens värn för sin smorde.
Ps 29:11 Herren ger styrka åt sitt folk, Herren välsignar sitt folk med frid.
Ps 30:8 Herre, i din nåd gav du styrka åt mitt berg, men du dolde ditt ansikte och jag blev förskräckt.
Ps 43:2 för du, Gud, är min styrka. Varför har du förkastat mig? Varför måste jag gå sorgsen, trängd av fiender?
Ps 46:2 Gud är vår tillflykt och styrka, en hjälp i nöden, väl beprövad.
Ps 52:9 “Där är en man som inte gjorde Gud till sin borg! Han litade till sin stora rikedom, han sökte styrka genom att roffa åt sig.”
Ps 59:10 Du min styrka, jag vill hålla mig till dig, för du, Gud, är min borg.
Ps 59:18 Du min styrka, jag vill lovsjunga dig, för Gud är min borg, min nådige Gud.
Ps 68:29 Gud, visa din styrka! Gud, stärk vad du gjort för oss!
Ps 68:36 Fruktad är du, Gud, i din helgedom. Israels Gud ger makt och styrka åt sitt folk. Lovad är Gud!
Ps 81:2 Jubla inför Gud, vår styrka, ropa av glädje till Jakobs Gud!
Ps 84:6 Saliga är de som har sin styrka i dig, som har dina vägar i sitt hjärta.
Ps 89:18 för du är deras styrka och härlighet, i din nåd upphöjer du vårt horn.
Ps 89:22 Min hand ska stödja honom, min arm ska styrka honom.
Ps 118:14 Herren är min styrka och min lovsång, han blev min frälsning.
Ps 140:8 Herre, min Herre, min frälsnings styrka, du skyddar mitt huvud på stridens dag.

Ja jag TROR på HERREN!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.