Präst vill ta bort Gud från den apostoliska trosbekännelsen. /Välkommen tillbaka efter uppehållet på sidan, som skall ses över…

VÄLKOMMEN TILLBAKA EFTER ‘STOPPET’ på denna sidan, Vi återgår till ordningen med detta inlägg fredag den 7 /4:

 

Präst vill ta bort Gud från den apostoliska trosbekännelsen

Publicerad 2017-04-03 15:34:00 i Religion,

Västeråsprästen Agneta Lejdhamre vill ta bort Gud “Fadern” från den apostoliska trosbekännelsen för att mänskliga fäder för en del “MÄNNISKOR” förknippas med så mycket elände.

Prästen och teologen Agneta Lejdhamre tycker trosbekännelsen borde uppdateras.

Agneta Lejdhamre

Denna “präst” (en gåta att människan ens vågar/har samvete att kalla sig präst) jämför Gud med mänskliga fäder av kött och blod och som lever eller har levt i en mänsklig natur, i en syndig natur, som alla icke omvända till Jesus/Gud lever i.

Agneta Leidhamre är bara en av de många falska kristna (förhatliga i Guds ögon) som tror att det går att förändra Gud och Guds ord allt efter hur tiderna förändras och detta trots att Gud inte kan förändras utan är samma Gud som när han skapade världen och allt vad som finns i världen.

Enligt Agneta Lejdhamres resonemang så skulle det gå lika bra att även plocka bort SONEN (Jesus) från den apostoliska trosbekännelsen då det finns många söner som har ställt till med mycket elände i världen. Hur många söner har inte åsamkat sina världsliga föräldrar och världen en massa lidande?

Och när man ändå är på G så kan man passa på att plocka bort den Helige Ande eftersom det är många som har vilseletts av fel andar (vilket Agneta är ett exempel på) och på grund av detta fått veta vad elände är.

Tommy Mellberg, präst i Boo församling (Stockholms stift) och lärare på EFS-ägda Johannelunds teologiska högskola säger att resonemanget bottnar i vilken bibelsyn och kyrkosyn man har.

– Att ändra i en bekännelsetext som skrevs några hundra år efter Kristus, som bygger på apostlarnas undervisning i Nya testamentet och som sammanfattar vad kristen tro är, görs inte hur som helst, menar han.

– Den apostoliska trosbekännelsen utgör en grundbult för protestanter, katoliker och frikyrkliga samfund runt om i världen. I Svenska kyrkan används den i varje huvudgudstjänst så varje präst måste förhålla sig till den, säger han.

Läs mer här:

.http://www.dagen.se/vasterasprasten-agneta-lejdhamre-vill-ta-bort-fader-ur-apostoliska-trosbekannelsen-1.945555

Bibelsynen och kyrkosynen förändras hos människor allt eftersom tiden går och det kan vi se bland annat när det gäller acceptansen av homosexualitet som Gud vänder sig emot. Det skulle vara otänkbart för bara fyrtio eller femtio år sedan att acceptera bögar och flator som präster (att acceptera dem i kyrkor och församlingar) men idag är det en merit att vara präst och bög eller flata eller varför inte ett HEN (en könslös varelse) eller transvestit eller på annat sätt pervers.

Det har idag blivit något helt naturligt att tolka bibeln hur som haver och att gå emot Gud på alla sätt som finns och med motiveringen att Gud är KÄÄÄÄRLEK. Alla perversa och Gudsbespottare skall inkluderas men sanningen (Jesus) vill man inte veta om.

Bara det är tillräckligt många “kristna” som är beredda att följa efter så får man tids nog sin vilja fram ivrigt påhejade av de världsliga makthavarna som vältrar sig i synd likt de värsta svin och som önskar att troende på Jesus ska göra detsamma. De troende faller i snaran för att de ser och vet att det är Gudsbespottarna som fyller deras bukar.


Att gå tillrätta med dem som påstår sig vara kristna men som inte är det utan som tillhör Satan, gör man inte som en GOD “kristen” av rädsla för att bli kallad intolerant, kärlekslös, obarmhärtig etcetera etcetera. De ska behandlas med silkesvantar och med kärlek trots att de sprider lögner, villfarelser och hat. Gud är ju KÄÄÄÄRLEEK påstår man och det kan säkert “Prästen” Agneta Lejdhamre skriva under på trots att hon verkar älska människor (världen) mer än Gud.

Läs även här:

http://alertsweden.bloggo.nu/Vasterasprasten-Agneta-Lejdhamre-vill-ta-bort-Fader-ur-apostoliska-trosbekanne/

Och om Agneta som har hållit en del föredrag och önskar få fortsätta med det:

https://agnetalejdhamre.wordpress.com/om-mig-2/

*

Ja GUD är sannerligen kärleken själv men han vill inte bli behandlad hur som helst utav människor!!!

3 thoughts on “Präst vill ta bort Gud från den apostoliska trosbekännelsen. /Välkommen tillbaka efter uppehållet på sidan, som skall ses över…

  1. Hej Cecilia, livet är inte lätt….. ja sidan låg nere s a s i 4 dagar, vet inte vad som hände, någon kanske var elak.. Men nu ser det ut att fungera igen så nu kör vi igen! Kram o ha det så gott. /Maria

  2. Hej, Maria! Bra att du är tillbaka, hade tänkt skriva till dig för bloggen såg konstig ut med en massa konstiga tecken och krumelurer inne i texten så det var svårt att läsa den. Men nu ser det normalt ut igen!

    Cecilia

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.