Om Jesu återkomst /En välkänd sanning/ Redo?

 

Jesus lever

Jesu tillkommelse – En välkänd sanning
_

Att Jesus skall komma tillbaka är en mycket välkänd sanning för den som tror på Bibeln. Detta är omtalat på hundratals ställen i Bibeln. Och Jesus talar själv mycket om detta och uppmanar sitt folk att vara redo när han kommer.

 
Jesu tillkommelse och upprättandet av Guds rike på jorden, är något så oerhört stort och revolutionerande, så att något sådant har aldrig tidigare inträffat i världshistorien. Detta har vi nu alldeles inpå oss. Snart kommer denna tidsålder att avslutas.

 
Ty tiden är inne att domen skall begynna, och det på Guds hus (församlingen). 1 Petr. 4:17. Inte så att församlingen drabbas av Guds vredesdom, men Herren ska rensa sitt tempel. Han ska rensa ut ur sin församling sådant som inte ska vara där. Vi är nu framme vid skördetiden, då ogräset ska skiljas från vetet.

 
De flesta kristna är ju medlemmar i någon kyrka. Men vad säger Guds ord? Drag ut ifrån henne, ni mitt folk, så att ni inte gör er delaktiga i hennes synder och får er del av hennes plågor. Ty hennes synder räcker ända upp till himmelen, och Gud har kommit ihåg hennes orättfärdiga gärningar. Upp. 18:4-5. Detta, Guds folks “dragande ut ifrån Babylon” måste ske innan Jesus kommer. När skulle det annars ske? Efter Jesu tillkommelse kan det ju inte ske, för då är ju församlingen hemma hos Herren, och där finns inget skökoväsen att draga ut ifrån.

 
Tänk på att alla kyrkor, även frikyrkorna, är släkt med den katolska kyrkan. Släktskapet mellan frikyrkorna och den katolska kyrkan är nu uppenbart. Frikyrkorna söker gemenskap med den katolska kyrkan och dess falska prästerskap, som de gamla väckelsepionjärerna kämpade emot!

 
Att många har blivit frälsta och födda på nytt inom kyrkorna, det är ju inte kyrkornas verk. Men kyrkorna tar åt sig en stor del av äran för det som Gud gör. Människor låter kyrkan få del av den ära som tillhör Herren.

 
Vad är kyrkans verk? Är det att predika Guds ord så att människor blir frälsta? Nej! Kyrkorna vill ta kontrollen över de kristnas aktiviteter och förvilla de kristna genom falska läror. Kyrkorna blandar ihop Guds ord med sina egna läror för att lura de kristna bort ifrån Herren. Kyrkornas aktivitet är – undertryckande av sanningen, förföljelser, splittring, bedrägeri och andlig död. Av kyrkornas gärningar ska vi känna dem. Matt. 7:16-20.

 
Folk kan inte se skillnaden mellan Guds verk och kyrkans verk. De älskar kyrkan mer än de älskar Herren. Detta är avgudadyrkan! Orsaken till splittringen bland de kristna är avgudadyrkan. De har rest upp andra namn jämte Herrens namn, och säger att de tillhör den eller den kyrkan, när de inte borde veta om något annat än Jesus Kristus, och honom såsom korsfäst. 1 Kor. 2:2. Jämför 1 Mos. 11:4. Läs också artikel 32 på denna hemsida, “Jesus är missionens Herre.”

 
Vi måste bestämma oss, om vi vill lyda Guds ord, eller följa kyrkotraditioner och människoläror.

 
När Jesus kommer så måste det finnas en Guds församling som är redo. Hela församlingen kommer då att befinna sig utanför det religiösa skökoväsendet, det stora Babylon. De som inte vill lämna den stora skökan, kommer att få sin del av hennes plågor.

http://www.algonet.se/~allan-sv/TILLK.HTM#sanning

4 thoughts on “Om Jesu återkomst /En välkänd sanning/ Redo?

  1. Hej Jennifer jag tycker också att Allans sida är bra men jag tycker som du att det finns felaktigheter och det borde jag tala om och det har jag gjort, och NU står det i kategorin Allans hemsida, då man för muspekaren på artiklarna. Tack för att du påminde mig!! Jo det finns fel som inte jag står för och det är mycket dumt. Allan är kunnig men vissa saker håller jag INTE med om, men det kan man ju maila mig om i så fall precis som du gör nu. Det är bra tycker jag. Jag berättar alltid vad jag tycker och svarar alltid på alla mail och kommentarer./Rättat till.
    Hälsn Maria

  2. Hej!
    Allan Svensson har en mycket bra hemsida, vad jag däremot kan reagera är att han har sidor om Mary Baxter, sju colombianska ungdomar, Jennifer Perez, helvetet är verkligt, men inte på det sättet dessa människor beskriver, dessa falska profeter påstår människor hamnar i helvetet för människor inte betalat tiondet, vilket är en stor lögn ,för man kommer till helvetet när man säger nej till Jesus, läser man alla dessa beskrivningar kommer tydligen inte ens frälsta ditt himlen, notera jag är inte ute efter att kritisera Allan svensson men tycker han ska läsa dessa berättelser

  3. Ja vi ska ta Guds ord på allvar, och många predikningar har man hört som inte nämner synden eller att icke vara frälst. Det är mycket dåligt.
    Det är klart vi ska ta tron på allvar, och det står om homosexualitet i bibeln och Guds nej till det, då begriper inte jag att två kvinnliga präster är gifta och får predika i kyrkan…men å andra sidan- ut från kyrkorna!
    Den katolska läran är ju populär nu och den kommer mer och mer.
    Nej tack till den /Maria

  4. Vad jag tyckt är att i kyrkan (jag brukar/ade gå i Svenska K) blir man tröstad i sina synder. Det är inga problem och Jesus förlåter oss bara “vi lyfter lite på fingret.”

    Det talas sällan om syndens verkningar (konsumismen brukar ibland nämnas) och hur man ska sluta med den. Alla är ju evigt förlåtna och behöver inte bry sig om hur det ser ut utanför/innanför. Så står det inte direkt i Bibeln!

    Bibelorden som reciteras varje söndag är ofta osammanhängande, och det blir prästens jobb i predikan att försöka klargöra texterna. När han orkar det. Annars brukar det ibland bli anekdoter och “visst är väl naturen fin!” och liknande igenkänningsfaktorer.

    Vi löper ju inte risken att bli avfärdade av Gud, någon gång, eftersom vi går i mässan och har blivit barndöpta. Båda är katolsk lära, vad jag förstått.

    Senaste gången jag hörde på lite vettig predikan var när en pastor från Kenya predikade i kyrkan. Det lät mer som i Bibeln. “Ta tron på allvar””, sa han.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.