Om Jesu återkomst

Ja, Jesus kommer en dag tillbaka. Då kommer Alla människor att få se honom på skyarna. Det kommer en dag då alla som tvivlat och vägrat tro, får se att den troende talat sanning.

 

En del människor blir frälsta genom att se en film, kanske du hör till den kategorin, eller de blir frälsta på något annat sätt, sätten är många och själv blev jag frälst genom en telefonlur.

Himmelen är evig, Gud är evig, och Messias är vår frälsare och Gud.

Filmens bibelord (Jes 40:28, 29) lyder: “Förstår ni ännu inte att den evige Guden, han som har skapat hela jorden, aldrig blir trött och svag? Ingen kan utforska hans förstånd.”

och vers 29: “Han ger ny kraft åt de trötta och ny styrka åt de svaga.”

Herren ska sörja för sitt folk.

 

2 thoughts on “Om Jesu återkomst

  1. Hej Jimmy! Ja det är viktigt att vi fortsätter arbetet med att vittna. Mitt vittnesbörd finns det en länk till här; uner länkar.
    Männsikor behöver massor med vittnesbörd om frälsning och tro. Se Jesussajten m fl.
    Det skall bli roligt att se mer av dina texter. Var så välsignad i det du gör!
    /Hälsn Maria

  2. Ja, det är underbart och det är sannt.
    Har du laggt ut ditt vittnesbörd om hur du blev frälst på din hemsida. Såg att du har åtminstone två sidor.

    Jag tror att många som inte tror tycker att det är både spännande och intresant att läsa frälsningsupplevelser.

    Jag kommer nog till hösten göra om min bloggsida en del. Kommer då rensa hela bloggsidan och börja om på nytt. Kommer då lägga gammla bloggskrifter på en annan sida.

    Var välsignad.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.