NWO/nya religioner.VAKNA, se upp för självförgudelse

 

 

Bibeln lär oss att det finns en Gud och att han har en motståndare. Det är djävulen. Genom hela bibeln följer det godas kamp mot det onda med början i edens lustgård då djävulen i skepnad av en orm, frestade Eva och förledde henne till synd. Hon fick med sig Adam i synden och från och med då vid syndafallet fick ondskan en plattform på jorden. Men vem var då djävulen?

Enligt Hesekiel var djävulen från början en aktad ängel. Det finns tolkningar som menar att han var den som ledde hela skapelsens lovsång till Gud. Framgången han rönte var stor ända tills han blev missnöjd med sin position i änglavärlden. Harmonin bröts och han kom i konflikt med den himmelska världen för att han ville dela äran med Gud.

I Jesaja (14:13-15) kan vi läsa “Det var du som sade i ditt hjärta: Jag vill stiga upp till himmelen, högt ovanför Guds stjärnor vill jag ställa min tron, jag vill sätta mig på gudaförsamlingens berg längst uppe i norr. Jag vill stiga upp över molnens höjder, göra mig lik den Högste. Nej, ned till dödsriket måste du fara, längst ner i graven”.

“Jag vill” återkommer vid ett flertal tillfällen och detta “jag vill” utmärker den makthunger som fördes in i människosläktet och som har orsakat så mycket lidande. Eftersom djävulen (satan) fick så stor inblick i Guds härlighet som ängel är det idag möjligt för honom att uppenbara sig som ett ljusets ängel och lura människor.

Jesus ber oss därför gång på gång att vara vakna och se upp för falska profeter och villoläror som leder människan bort från bibelns Gud och in i självförgudelse. New age, trosrörelsen, mystikerna, frimurarna och även katolska kyrkan bekänner sig alla till tron på människans möjlighet att bli gud.

Katolska kyrkans katekes, artikel 460:

“Ty Guds son blev människa för att göra oss till Gud. Guds ende son ville att vi skulle få del av hans gudom och antog vår natur för att han, som blev människa, skulle göra människorna till gudar”

J F Newton angående frimurarna:

“Frimureriet är något mer än en tradition, mer än ett samfund, det utgör en form av gudomligt liv på jorden. Här i ligger frimureriets stora hemlighet, att det gör människan medveten om det gudomliga inom henne själv”.

Hos frimurarna (som officiellt verkar på kristen grund) är Jesus bara en bland många läromästare och man lär ut att människan kan nå gudomlighet och frälsning genom ett gradbaserat system där riter och symboler har en central plats. Frimurarna står i själva verket för en utradering av gränserna mellan alla religioner men även mellan alla nationer.

Genom att korrumpera den kristna tron läggs grunden för en enhetlig religion och en global superkyrka. Under den vill man att alla religioner och trosriktningar slutligen ska samlas. Det kommer att bli en religion där en människa med storhetsvansinne (antikrist), en djävulens anhängare, tar Guds plats och styr över hela mänskligheten. Mer om vad som sker står att läsa om i uppenbarelseboken.

http://experimentlandet.blogg.se/category/religion.html

*
Jag undrar om man ser vad som är på gång…eller: Hur många ser vad som egentligen sker i samhället då det gäller dessa förändringar som kommer att skörda många många liv.Vad talar man om i församlingarna idag? Förbereder man människor om de nya tiderna? Läser man Uppenbarelseboken och andra böcker högt?…m m /Maria

 

2 thoughts on “NWO/nya religioner.VAKNA, se upp för självförgudelse

  1. Hej Janne Ja bara Gud kan frigöra oss från det tryck och grepp som råder över människorna.Det är sorgligt att människor går in i, utan att undersöka, i dessa nyandliga “väckelser” som drar över alla kontinenter med falska profeter och annat, de är förblindade av satan, ja djävulen skrattar.
    Det finns så många spolierade liv, så många som hamnat i händerna på många olika slag av kyrkor och sekter som förstört. Ja människor har blivit lovade det mesta som går att få….rikedomar och helande/mirakel. Men hamnar på botten…
    Det står i Guds Ord att vad som väntar den troende är något helt annat, d v s prövningar m m.
    Flaggor o julstjärnor och galenskaper på Tv och bio, mer än någonsin NWO-inriktat, men folk tycker det är spännande och en hel ungdomsgeneration kommer att gå förlorade.
    Vad ska man säga…? Jesus lever! Herre, människor måste vakna!
    /Maria /Matt 6:19-21- den dyrbaraste skatten

  2. Det fascinerande med många av de mörkare bibelprofetiorna är att de talar saker som faktiskt har hänt och ska hända – boktavligt.

    Ord är symboliska till sin natur, men händelserna och ideerna som profetiorna talar om är verkliga händelser.

    Så ser jag bibeln.

    Med lite historiskt intresse blir många av de till synes dunkla bibelorden helt klara och enkla.

    Gud vet vad som har hänt på planeten och också vad som ska hända. Fantastiskt att han visat oss så mycket för att varna och uppmuntra oss!

    Ockultismen är ett system av religiösa ideer som är lika gamla som den mörka ängeln. Ideerna är de samma än idag.

    Jesaja 14:12 med Lucifer som faller till jorden och hans fem punkter för självförgudning är centrala verser i ockultismen.

    satan har en fem punktsplan:

    Han vill stiga upp till himmelen, bli högre än Gud och sätta sin tron högre än stjärnorna. Vilken är symbolen för denna dröm?

    PENTAGRAMMET – den femuddiga stjärnan vi ser på flaggor och julstjärnor till exempel.

    I mysticismen (alla varianter) är gud en opersonlig kraft bortom Gud, skaparen.

    Denna mystiska kraft är den mörka ängelns. Djävulen vill ha väckelse – en slags väckelse som tar människor bort från Gud. Dessa konstiga och extatiska väckelser som finns idag (skakningar och skratt, ligga på backen-typen) är perfekt variant som fäller många kristna i depression efter en kort romansperiod med “Den Helige Ande” och “änglar.”

    Hur ska en kristen resa sig efter att blivit bedragen av predikanter som lovar extas, helande och mirakel i Jesu namn? satan älskar att förvrida bibelverser för att lura kristna och är en mästare i “twisting scripture.” Han jobbar inte bara i New Age – han har också “kristna” representanter.

    Bara Gud kan frigöra oss från ett sånt grepp. Säker är man i Guds famn och i lydnad till honom. Är det inte fantastiskt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.