Min Herre / Tacksamhet

Psalm 23:5

Jag vet inte hur det ser ut i himlen, men jag vet att Gud räddar från elände och svårigheter. Själv har jag upplevt att han gjort för mig, precis som det står  i psalmen. Bilden är vacker även om det inte är så som det ser ut hos Gud.

Evig tacksamhet bör strömma ut från vår mun- ständigt prisa honom för den godhet han har för oss varje stund.

Evig tacksamhet, ja tacksamhet skall hans barn visa honom. Ja tacksamhet för att allt är väl, och att vi har vår tillflykt i honom- alltid.

 /Maria

4 thoughts on “Min Herre / Tacksamhet

  1. Hej Janne.
    Fågeln är söt och bordet är vackert och Gud är god och ger oss så mycket gott-
    Ja man är ju tacksam och försöker visa det på olika vis.
    Och hjärtat klappar för frälsningen
    Gud välsigne dig. /Maria

  2. Hej Karin. Jaa vi ska alltid komma ihåg vad Gud gjort och göör för oss. Varje stund är han med även om man kan misströsta. Det ska vi inte göra, vi ska se bakåt och se alla under han gjort för oss.

    Han vill dig väl, du är ju hans barn. Du är fri att tjäna honom. VI behöver hans kärlek och uppmuntran – och vi behöver få ge den till andra.
    Många kramar f Maria!!!

  3. Så sant, vi ska komma ihåg att visa tacksamhet och att prisa och tacka Gud även i svåriheter och kanske i riktigt tunga sådana, det är verkligen sann tro och en sann förtröstan på Gud. Jag tvivlar ofta på att Gud vill mig väl men trots det är det ändå viktigt att inte glömma bort att prisa Gud för den han är, han är stor och mäktig.
    Bra inlägg Maria, jag behövde läsa detta!
    Kramar från Karin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.