Livskraft / Glädje och ro

    jesus_198_small.jpgNyårsdagen 2009. 59 människor döda i Bangkok av nyårsfyrverkirield..En man sköts ihjäl på Södermalm i Stockholm, och 35-åring högg ihjäl sin pappa. Bebis ströps av sladd…..Nyårsfirandet har varit stökigt i hela landet,och utomlands..

*

Jesus betyder allt för mig och jag skulle inte klara mig utan hans kärlek och omsorg.Därför dessa texter nedan:

**Jag har en vän som följer mig, för varje dag han hjälper mig, för varje gång som jag är svag.

Om alla andra lämnar mig,så vet jag att han alltid hos mig stannar kvar. Han gav mig det jag sökte, nåt jag aldrig nånsin funnit hos en annan vän.

Han är Guds Son, han dog för mig,men lever än idag och säger att han älskar mig.

Och när jag trött och ensam är,och ingen bryr sig om mig, han sin frid mig ger, Och fast jag inte honom ser, så vet jag att han alltid hör mig när jag ber.

Jag har en vän som följer mig, för varje dag han hjälper mig, för varje gång jag är svag.* …. /Jag älskar dig Jesus.

*

*När man får litet perspektiv på sitt liv, så frapperas man av Guds ofattbara trofasthet.

Han skulle ju kunna ha sagt: Nu får du klara dig själv!Nu får det faktiskt vara nog.

Nu får du klara dig själv på egen hand, så bäst du kan.

Men han har funnits där alltid i min närhet, med sin helighet, men också med sin barmhärtighet.

När han har tillrättavisat, så har det skett med befriande omsorg, så att jag har kunnat resa mig igen.

När han har sett att jag har tagit ett steg i rätt riktning,

Då har han uppmuntrat varje steg.

Gud är ofattbar, Och ändå så är han min Far, Som jag får lära känna, så mycket som jag vill… Gud är ofattbar, Och ändå så är han min Far, som jag får lära känna, så mycket som jag vill.

Gud är ofattbar, Och ändå så är han min Far,som jag får lära känna, så mycket som jag vill….

***********

*Varje dag håller du utkik, för att se om jag kommer, till din tron för att tillbedja dig.

Varje dag håller du utkik, för att se om jag kommer, till din tron för att tillbedja dig.

Det Du söker hos mig är ett hängivet hjärta, Det Du söker hos mig är ett hängivet hjärta,

Varje dag håller du utkik, för att se om jag kommer, till din tron för att tillbedja dig.

Du vill ge din kraft till mig, och bistå mig med råd, Så att jag kan få hjälp i rätt tid.

Ja, du vill ge din kraft till mig, och bistå mig med råd, Så att jag kan få hjälp i rätt tid.

Varje dag håller du utkik för att se om jag kommer…..

/Låt Gud ta hand om dig och ditt liv, han är den ende som vet allt om oss och vad vi bör göra. Han ber oss ha hängivna hjärtan, som slår för honom och för medmänniskorna.  …bli en Jesu medarbetare./

**

Herren säger:Lyssna till detta budskap från Herren, ni världens alla länder: “Herren, som skingrade sitt folk ut över världen, kommer att samla tillbaka dem och vaka över dem, som en herde samlar sin hjord.

Han skall rädda Israel undan dem som är för starka för dem. De ska komma tillbaka hem och sjunga glädje sånger på Sions berg, och de ska glädja sig åt Herrens överflöd,…

/Jesaja 31: 10…

 jinside21.jpg

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.