Lärjungar / Är du vaken? Vill du tjäna Herren?

Många hemsidor talar om att Jesus kommer tillbaka för att hämta hem sin brud. Det kan ske snart. Men vad gör folket? de sover, för att de inte fått undervisning, eller för att de inte vill veta sanningen. Så har det varit i alla tider…sömnen är djup på så många håll. Men det är väl ändå dags att vakna nu då? eller? Människor går in i en ekumenik som inte stämmer med bibeln och med villfarelser i new age och andra galenskaper. Vet man inte att tiden är kort? Är du en lärjunge som vill tjäna Herren Jesus?

Gå ut och möt brudgummen!

Vad ska vi gå ut ifrån? Vi ska gå ut ifrån det stora Babylon, den stora skökan. Upp. Kap. 17 och 18. Denna befallning från Herren i Upp. 18:4 är nu högaktuell.

Vi har aldrig förut varit så nära Jesu tillkommelse som just nu. Men hur är det med förberedelsen? Har Guds folk gjort sig redo för mötet med Jesus? Hur är det med enheten i tron? Mycket dåligt! Guds folk är mer uppsplittrat nu än någonsin. I stället för att följa vad Bibeln lär om Guds församling, så har man följt Satans falska församlingslära. Man tror att Guds församling utgöres av olika kyrkosystem och en massa religiösa organisationer.

De flesta kristna har ännu inte börjat förbereda sig för Jesu tillkommelse. Man kan tala och skriva om att Jesus ska komma, och om tidens tecken, men man gör inga förberedelser för att möta Jesus. Hur ska vi förbereda oss? För att kunna förbereda sig för Jesu tillkommelse så måste Guds folk få kunskap om Guds församling.

Först och främst måste allt Guds folk börja studera vad Bibeln lär om Guds församling. Vad som behövs nu inför Guds församlings upprättelse och uppbyggelse, är ödmjuhet inför Guds ord, och ett förlåtande sinnelag till varandra. Ödmjukhet är att vara mottaglig för undervisning.

Om man tänker efter vad benämningen “Guds församling” betyder rent språkligt sett, så är det lätt att förstå att detta har ingenting att göra med varken frikyrkor eller andra kyrkor. Guds församling har funnits ända sedan Jesus döpte sina första lärjungar i den helige Ande, och Anden gav dem det nya livet i Kristus så att de blev födda på nytt. Då föddes Guds församling. Guds församling måste vara detsamma som det grekiska ordet “ekklesia”, och Kristi kropp. 1 Kor. 12:12-31. Artikel fr Allan Svenssons hemsida.
Där får du läsa sanningar minnsann, som gör att du börjar fundera över  var du står i förhållande till Kristus. 

/Maria

2 thoughts on “Lärjungar / Är du vaken? Vill du tjäna Herren?

  1. Hej Janne. Ja det lidandet som ger förkrosselse och kärlek till en underbar Gud. Men i detta landet och i de länder som nästan enbart söker sig själva och materialsim så blir det så här- ingen Gud- bara flärd- ingen förkrosselse, inga blödande hjärtan eller tårar över sitt eget jag eller över mänskligheten som sviker Gud.

    Jag talar med många och jag blir bestört då jag hör vad de säger: Det finns ingen Gud.
    Brist på undervisning och brist på ödmjukhet.
    Ja jag tro vi är på rätt väg som lärjungar.
    Gud välsigne dig vännen.
    /Maria

  2. Sover folk?
    Jag tror inte många ser någon fara.

    Av de kristna som jag talat med så är det kanske 1/10 som ser att tiden är ute/inne. Gud kommer.

    Tror man vad de säger på TV, mer än på Bibeln?
    Ja, kanske. Det är ingen fara – en sak i taget.

    De kristna har varnat för de sista tiderna länge, och vi har ju varit i dem sedan Jesu uppståndelse.

    Den dynamik som du söker kommer ur lidandet.
    Är det någon som lider?

    Hoppas att vi är på rätt väg.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.