Jesus / Jesu gärningar

 jesuspaiditall.gifJesu gärningar är gudomliga gärningar.

De är utförda i Faderns namn (Joh 10:25 ) och är i verkligheten Faderns egna gärningar. “Gör jag icke min Faders gärningar, så tro mig icke. Men gör jag dem, tro då åtmnstone gärningarna, även om ni icke tror på mig. Då skall ni inse och förstå, att Fadern är i mig och att jag är i Fadern.” (Joh 10:37)

Men i Jesu gärningar innefattas inte bara det han utförde under loppet av sin jordiska verksamhet. Däri innefattas framför allt hans lidande, hans död och uppståndelse.

Gud och Sonen är inte samma person, men han och Fadern är ett. De är inte samma person men de är ett till sitt väsen och sin natur.

Människor behöver förvandling i sina sinnen, och de behöver möta en levande Gud. Det är inget vi kan klara själva, det är ett Guds verk.

“Den förvandling vi behöver uppleva är Guds verk, inte vårt. Det som behövs är ett verk inuti och det är bara Gud som kan utföra det.”

6 thoughts on “Jesus / Jesu gärningar

  1. Att dela med sig av tankar och ord av Gud är viktigt. Det finns alltid en chans att någon i ens närhet får ett: AHA.
    Gud är så härlig för han kan peka på saker som vi inte förstått och så plötsligt…så fattar vi…
    Önskar dig allt gott, och önskar oss alla en fin lördag.
    Här är det växl. moln. men det blir säkert lite mer sol sedan.
    KRam f Maria

  2. Roligt att höra Maria. Det är så härligt att få dela med sig när man känner inspirationen…
    och att det man upplever sig ha fått av Herren kan få betyda något för någon annan. För dig!
    När bägaren flödar över är det lätt att ge vidare.
    Har du tänkt på att…ibland när man upplever sig ha fått en brödbit/en inblick i en uppenbarelse, kanske inte så stor glimt kanske, men ändå en bit…så förökas plötsligt den biten när man delar med sig. Uppenbarelsen växer, man ser mer!
    Har varit med om det flera ggr.

    Brödbiten växte,när jag bröt och gav vidare precis som lärjungarna fick vara med om, när Jesus välsignade brödet och fisken. Förunderligt!
    Ibland luras vi att tro att man inte kan dela något man inte förstått och sett klart och tydligt. Man kan bara dela det man själv sett, för det är bara det som Anden kan sanktionera levandegöra s a s, men vi behöver inte vara för försiktiga.
    En liten parentes, men en viktig sak ändå.

    Ha en välsignad dag Maria!

  3. Kära Nilla, skriv hur många kommentarer du vill, det är bara bra att människor får läsa troendes tankar.
    Jesus kommer som vi vet tilbaka, förmodligen snart, och då står ju frågan där: tro eller inte tro. Så enkelt är det.Välja ett ja eller ett nej och välja död eller liv.
    Kram! f Maria

  4. Kära syster!
    (Hoppas du inte blir less på mina kommentarer, snälla rar…blir du det så säg till :-))
    Jag kanske kommer tillbaka och fortsätter dela, men måste iväg på jobbet strax…så vi ses kanske senare…

    “Jesus kommer snart tillbaka och han önskar att alla vill komma till honom.För att få livet.”
    Ja…vilken underbar sanning!

    Ha det bäst!

  5. Hej Nilla. Att få uppleva att få bli ett Guds barn och att få av den kärlek som är himmelsvid och en nåd, det önskar jag att alla får. Jesus kommer snart tilbaka och det är många som längtar efter att få bli hela. Det blir vi i kärleken från Gud, och det är han som gör ett gott verk i oss.
    Vi får lämna självbelåtenhet och själviskhet, och träda in i det nya livets alla nyheter och glädjeämnen och underbara löften från en stor Far.
    Jesus kommer snart tillbaka och han önskar att alla vill komma till honom.För att få livet.
    /Maria

  6. “Den förvandling vi behöver uppleva är Guds verk, inte vårt….”
    Ja, det enda blomman kan göra är att vända sina kronblad mot solen, dricka av regnet…
    grenen förbli i vinträdet…då bär den frukt.

    Det enda vi kan göra är att tillåta, och göra oss tillgängliga för Herren. Säga vårt ja. Ibland behöver det rensas runt blomman, trädet…och då får vi med Herren hjälpas åt, och också hjälpa varandra röja, så att Herren mer och mer kan ta över…
    Det främsta redskapet i Pappas hand stavas k ä r l e k…

    Tänkvärt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.