Jesuiteden, vad säger den? Spion. Video. Blodsdåd. Kyrkan.Påvens tjänare

 

NWO/ Kommande tider

Den påve som nu innehar ämbetet är jesuit. Han har varit jesuit i över 40 år. Vilka är Jesuiterna?  De är Vatikanens soldater. Efter att ha utbildats till soldater i påvens här, avlägger de en ed till påven. Varför avlägger de denna ed? Se artikel och video. De ligger bakom dödandet av de sanna kristna, de bibeltrogna kristna. Påve Johannes Paulus II kysste Koranen, som också säger att de ska dräpa de otrogna. Här nedan är en del av det jag hittat om Jesuit-eden.

Jesuiteden

“Min son, Du har redan instruerats att uppföra Dig som en hycklare: Att vara en katolik bland katoliker, och vara spion bland Dina egna bröder – att inte tro på någon människa, att inte lita på någon människa. Att vara en reformert bland de reformerta, att vara en hugenott bland hugenotterna, att vara en kalvinist bland kalvinisterna. Bland protestanterna – var i allmänhet som en av dem! Tillägna Dig deras tillit, och försök till och med att tala från deras predikstolar. Framhåll med hela Din naturs lidelse vår heliga religion och påven. Sänk Dig så djupt att Du blir en jude bland judarna, så att Du blir i stånd till att insamla all information som kan vara till nytta för Din orden, som en trofast påvlig soldat. Du har instruerats att lömskt så svartsjukans och hatets frö mellan stater som tidigare hade fred, och hetsa dem till blodsdåd, genom att Du får dem att gå i krig, och skapar revolutioner och inbördeskrig i samhällen, provinser och länder som varit självständiga och framgångsrika, som odlat konst och vetenskap och glatt sig åt fredens välsignelser. Ta parti för förkämparna i hemlighet, i samråd med Din Jesuitbroder … som kanske står på den andra sidan, och öppet går emot den sida som Du har förbindelse med _ så att kyrkan till slut blir den segrande parten, i de överenskommelser som gjorts vid fredsförhandlingarna, och att målet rättfärdigar medlet.

Du har instruerats i Din uppgift som spion, att samla in all statistik, fakta och information som det står i Din makt från alla källor. Att vinna familjens tillit hos protestanterna och kättare av varje klass och natur, liksom hos handelsmannen, bankmannen, advokaten och på skolor och universitet _ i parlamentet och lagstiftande församlingar, hos myndigheterna och statsråden – att ‘vara allt för alla människor’, för påvens sak, vars tjänare Ni är in i döden.

Som novis och nyomvänd har Du redan mottagit all instruktion, och har tjänat som

medhjälpare, biktfar och präst, men Du har ännu inte blivit utrustad med allt som behövs för att vara kommendant i Loyolas armé i tjänsten hos påven. Du måste tjäna under den tillräckliga tiden som ett redskap och eljest såsom Dina överordnade befaller Dig – ty ingen kan ge order här som ännu inte har invigt sitt arbete med blodet från en kättare – ‘ty utan att blod utgjuts, ges ingen förlåtelse’. Alltså skall Du för att bli skickad för arbetet och för att säkra Din frälsning förutom Din tidigare lydnadsed åt Din orden och trohet mot påven, säga efter mig:

‘Jag,___________, nu i närvaro av Gud den Allsmäktige, den välsignade jungfru Maria, den välsignade ärkeängeln Mikael, den välsignade döparen St. Johannes, den Helige Fadern, den Överordnade Generalen inom Jesu Sällskap, grundat av St. Ignatius Loyola, under Paulus III:s påvedöme, som har fortsatt till denna tid, förklarar och svär jag vid jungfruns moderliv, Guds livmoder, och vid Jesu härskarstav, att Hans Helighet, påven, är Kristi viceregent, och är det sanna och enda huvudet för den Katolska Allmänna Kyrkan eller Universella Kyrkan över hela jorden, och att han i kraft av bindningen och lösningen skänkt till Hans Helighet av min Frälsare, Jesus Kristus, har makt att avsätta hedniska kungar, prinsar, stater, gemenskaper och regeringar, som alla är olagliga utan hans heliga godkännande, och att de tryggt kan utplånas.

Vidare tillkännager jag att jag tänker hjälpa och bistå och råda alla eller vilken som helst av Hans Helighets agenter på vilken som helst plats jag skulle befinna mig, och att jag skall göra mitt yttersta för att utrota de kätterska, protestantiska eller liberala lärosatserna och att ödelägga alla deras påstådda makter, vare sig det är lagligt eller inte.

Dessutom lovar och tillkännager jag att om jag ges rollen att anta en av de kätterska religionerna, för att främja Moderkyrkans intressen, skall jag hemlighålla och skydda alla hennes agenters råd, som de från tid till annan kommer att instruera mig genom, och att inte röja dessa direkt eller indirekt, genom ord, skrift, under vilka som helst omständigheter, utan jag skall sätta i verket allt som blir föreslaget som mitt ansvar, eller det som visas mig av Dig, min andlige fader…

Jag lovar och tillkännager vidare att jag icke skall ha någon egen mening eller vilja, eller någon mental reservation överhuvudtaget, inte ens som ett lik eller ett kadaver, men utan att tveka åtlyda varje order som jag kommer att erhålla från mina överordnade i påvens och Jesu Kristi här.

Att jag skall bege mig till vilken som helst del av världen, utan klagan och skall vara underdånig i allting som meddelas mig …. Jag lovar och uppger likaså att jag skall, när tillfälle yppas, inleda och föra obarmhärtigt krig, hemligt eller öppet, mot alla kättare, protestanter eller liberaler, som jag anvisas att göra, för att utrota och utplåna dem från jordens yta, och jag skall skona varken kön, ålder eller tillstånd. Jag skall hänga, döda, koka, flå, kväva och begrava levande dessa beryktade kättare – sprätta upp deras magar och deras kvinnors livmödrar och krossa deras barns huvuden mot väggen, för att tillintetgöra för alltid deras avskyvärda släkte.

När detta inte går att göra öppet, skall jag i hemlighet använda giftbägaren, strypsnaran, dolkens stål eller blykulan, utan hänsyn till ära, rang, värdighet eller auktoritet hos personen eller personerna, oavsett deras ställning i livet, antingen offentligt eller i det fördolda, när jag när som helst anvisas att göra det av vilken som helst agent från påven eller en överordnad inom broderskapet som delar Jesu Sällskaps heliga tro.”

(Står nedtecknat i kartoteket i Kongressen (Congressional Record) i USA, 15. Februari, 1913, s. 3215-6. Likaså i The Engineer Corps of Hell, av Edwin A. Sherman, s. 118, år 1883, Library of Congress Catalog Card # 66-43354.)

*****************

Uppenbarelseboken 18:24 säger:  24. och i vilken man såg profeters och heliga mäns blod, ja,
alla de människors blod, som hade blivit slaktade på jorden.”
  Matt. 23:35. Upp. 6:10. 16:6. 17:6.

Det verkar verkligen så att Vatikanen och Koranens efterföljare samspelar, när det gäller att utrota de sanna, bibeltrogna kristna och judarna. Läs Jesuit-eden igen och du ser att det handlar om att döda människor.Varför är Jesuiterna farliga?Bibeln berättar, uppenbarar om allt blod från Guds män, kvinnor  och barn i verkligheten utgjutits direkt eller indirekt genom skökan= påvedömet/Vatikanen. Jesu lärjungar betraktades också som fundamentalister för att de förkunnade om den uppståndne Jesus, Frälsaren./  Abel Struksnes, Ur Påvens krigsförklaring

I denna länken nedan kan du läsa om 

En sammanställning av Katolska kyrkans villoläror:

http://www.tidenstecken.se/kkvillo.htm

 

THE JESUITS, PRIESTHOOD OF ABSOLUTE EVIL EXPOSED

 

Video:  Katolskt & Konfidentiellt | Bedrövliga hemligheter om jesuiterna uppenbarade!

Det är rysansvärt att veta att en gång, kanske mycket snart, kommer de verkligt hemska tiderna då de kristna återigen ska utrotas, av Påven/ Jesuiterna och vi är på väg dit.

NamnlösMaria

4 thoughts on “Jesuiteden, vad säger den? Spion. Video. Blodsdåd. Kyrkan.Påvens tjänare

  1. Hej! Välkommen hit! Vad fint att du tyckte artikeln var till hjälp o bra info. K K är verkligen hemsk! SÅ MÅNGA människor och framförallt barn som blivit utsatta på de hemskaste vis. Och så många HEMLIGHETER och LÖGNER de bär på! PÅVEN är en gräslig och osann människa! Studera honom lite mer får du se.
    Välkommen tillbaka hit. Sprid gärna denna sida, det skadar ju inte 🙂 / FRID Maria

  2. Tack för bra info! Det bekräftar vad man visste, KK=Farlig villolära
    Tyvärr bedras vääääldigt många in i detta. Så många länder där KK är klart störst, typ hela Sydamerika osv..

  3. Hej Ben, detta är ytterst allvarligt. Ingen vill ta i detta på allvar, de kallar påven en älskvärd klok och underbar man utan att känna till hans hejdukar och vad allt detta står för. Jag har sett denna infon på nätet förr och jag vet att det finns många böcker och annat som berättar samma saker som i artiklarna här. Jesuit-eden är sann. Det står om detta på många ställen och från katolskt håll har man erkänt detta som sant.
    Då lägger jag in det och tror att jag gör rätt, annars hade Gud stoppat mig. Han vet ju vem påven är och vad katolicismen är för religion.
    Att tro på Jesus är ingen religion tack och lov.
    Det är en relation av kärlek.
    Ja jag anser det vara rätt, sök på det och du får se vad du får upp. Inkvisitionen…..både bakåt och framförliggande info finns ju m m
    FRID/Maria

  4. Frid!

    Jag måste bara fråga? Blir helt förstummad när jag läser om denna satanssekt som katolska kyrkan är, kommen rätt nedifrån helvetet!
    Är info. rätt och riktig, är detta den “orden” som katolska kyrkan går ut med till sina lakejer?

    Tack för svar!

    Ben

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.