Jesaja / Två olika livsstilar

jesaja.jpg

Jesaja 66:2-3 visar oss Jesaja bok i ett nötskal. Människor har olika livsstilar och livet är egentligen att ta Guds ord på allvar.

Läs följande text:

“Himlen är min tron och jorden mitt fotstöd. Hur skulle du kunna bygga ett tempel åt mig, som går upp mot detta? Min hand har gjort både himmel och jord, och de tillhör mig. Men ändå är jag glad och tacksam för varje människa som med ödmjukhet lyder mitt ord.”

Gud säger att han har gjort både himmel och jord. Bara att tänka sig det! Det svindlar. Han säger också att han är GLAD och TACKSAM när människor lyder hans ord.

Den ödmjuka människan tar Guds ord på allvar, och omsätter ordet i vardagen. Den upproriska människan tar inte akt på Guds ord, utan går sin egen väg, i sin egen vilja. Ser du skillnaden?

Människan ger ofta ett sken utav att böja sig för Gud, men i hjärtat är hon en annan, kanske en mördare och avgudadyrkare.

Du skall veta att Gud ger de ödmjuka nåd, men han förbannar de stolta och självgoda människorna. Han vill inte ha dem så, han vill ha deras kärlek och visa dem vad gott är. I dagens samhälle uppmuntras vi att tro på oss själva och ta för oss!

Låt inte friheten och rätten att välja leda dig bort från Guds väg till Evigt Liv. Då begår du ett fruktansvärt misstag.

*

Guds underbara nåd mot mig jag aldrig fatta kan, att så ovärdig som jag var, han mig i nåd tog an.

Men jag vet på vem jag tror och är förvissad att han är mäktig min arvedel förvara intill Jesu Kristi dag.

/Okänd

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.