Jag älskar dig Jesus. Trohet, trogen..

Älskar DU Jesus?

Man kan vara trogen och man kan vara o-trogen, stor skillnad, på olika vis.
Vad betyder trogen? · tillgiven, pålitlig, trofast · som går att lita på · som står fast vid en åsikt eller övertygelse · som håller sitt löfte till partner i en ..
Är man trogen Gud/Jesus så vet man att man måste följa Gud hela vägen ända fram på denna livs-resan vi är på.

Ja, LIVET kallas det. LIVET med Gud.
Gud förutsätter att vi som HANS BARN skall LYDA och alltid vara LOJALA. Trofasta.

Är DU att lita på? Ja den frågan är bra att ha det bästa svaret på: JA jag är att lita på. Säger du så då vet du vad som krävs av dig, i alla sammnahang.
Vår TRO på Gud skall vara så stor och innerlig och rättfram och sann och så STADIG att den TÅL svårigheterna som kan komma. Att BACKA
och ge upp är en sak som många gör, de går från JESUS då elände och sorg kommer. Men det är INTE RÄTT väg.

Rätt väg är att kasta sig på Gud och verkligen KÄMPA för att orka överleva och orka lära sig av eländet på vägen.
STÅ FAST i allt och genom allt. PRÖVNINGAR är bra att få och orka sig igenom. Trofast honom som gett oss frälsning.

Heb 2:17 Därför måste han bli lik sina bröder i allt, för att bli en barmhärtig och trogen överstepräst inför Gud och sona folkets synder.

Upp 2:10 Var inte rädd för vad du ska få utstå. Se, djävulen kommer att sätta några av er i fängelse för att ni ska prövas, och ni kommer att lida i tio dagar. Var trogen intill döden, så ska jag ge dig livets krona.

Ef 6:21 För att också ni ska få veta hur jag har det och vad jag gör kommer Tychikus att berätta allt för er. Han är en älskad broder och trogen tjänare i Herren

Matt 25:23 Hans herre sade till honom: Bra, du gode och trogne tjänare! Du var trogen i det lilla, jag ska sätta dig över mycket. Gå in i din herres glädje!
Luk 16:10 Den som är trogen i smått är också trogen i stort, och den som är ohederlig i smått är också ohederlig i stort.

/Maria

2 thoughts on “Jag älskar dig Jesus. Trohet, trogen..

  1. Hej Marianne! Du har så rätt i allt du säger. Det är en sorg att förlora och en lättnad att förstå och en gråt av tacksamhet, och under med GUDS VERK i oss alla. Prövningarna hjälper han oss med! Vi KAN INTE gå vidare själva,inte så som Gud vill. Gud vill att vi ska reagera på allt han gör o förstå hur väl han vill oss. JESUS är den som läker och helar det vet vi ju, du och jag o många andra som förlorat så mycket i livet.Vi är så många som sett hans hand över våra liv och HUR MYCKET tröst och godhet vi fått!!! Hela vägen! MIRAKEL!
    Önskar dig allt gott, och tiden läker. Gud välsigne dig. /Maria

  2. Hej Maria
    Jag kan för mitt liv inte förstå hur människor kan vända Gud och Jesus ryggen i livets olika prövningar, till vem skall vi gå med alla problem och med sånt vi inte förstår, om INTE till Jesus??!!
    Jag har precis förlorat min ende son 30 år som dog i sviter av sitt drogmissbruk, GUD är den som uppenbarat för mig varför HAN tillät min son att lämna den här världen.
    Vår Far har hela perspektivet i allas
    våra liv, både i nutid och framtid.
    Trodde aldrig att jag skulle förmå tacka för att ännu en sorg drabbat mig, men det gör jag!
    För han har gett mig visheten att se längre än bara vårt korta jordeliv.
    Jag väntar på en ny himmel och ny jord, och medan jag väntar och ibland våndas över vad som ska komma över världen så vet jag att min son är i gott förvar, där inget mörker, lidande och smärta finns!
    Skulle inte jag som Guds barn känna tacksamhet över sådan omsorg?!
    Prisat vare Herrens namn i ALLA mina livsdagar, nu och till evig tid!
    ❤️❤️

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.