Ingen nyårskrönika, blott en tanke. /2016

002foto Maria

Ingen nyårspredikan här, blott en tanke.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ny%C3%A5r    Såhär firar man och har firat ett nytt år. Jag är inte så noga med all dessa traditioner utan vill bara göra det som Jesus, min frälsare, vill att jag ska göra. Eftersom man som troende kristen går från världen så behöver jag inte hålla på med sådana specialhelger eller annat. Jesus säger att man är född på nytt i frälsningen och då behöver man inte hålla på med det gamla, utan inrikta sig på att varje dag och stund med Jesus är det viktigaste.

Det jag har fått under året är en ännu mäktigare kunskap om Jesus och vår relation är så fin, har du också en relation med Jesus, en innerlig vänskap och tro? Jag hoppas det.

*Den som aktar på ordet, han finner lycka, och säll är den som förtröstar på HERREN.* Ordspr 16:20

*

Gud är god. Tänk, att det finns en som har alla svar.Tänk, att det finns en man som är fullkomligt god och felfri. Han har gett oss livet, det nya livet, för oss att leva. Han sänder stilla kärleksstrålar! Över gryning, över dag, över morgon,över natt, alltid är han mitt behag. Stigen kan vara svår att finna, Men han visar stig och svar, allt efter sin Faders behag. Ske din vilja i mitt liv.

*

Matt 8:13 Till officeren sade Jesus: “Gå, som du tror skall det ske dig.” Och i samma ögonblick blev hans tjänare frisk.
Matt 4:17 Från den tiden började Jesus predika och säga: “Omvänd er, ty himmelriket är nu här.”
Matt 4:23 Jesus vandrade omkring i hela Galileen och undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor bland folket.
Matt 9:12 Jesus hörde det och sade: “Det är inte de friska som behöver läkare, utan de sjuka.
Matt 9:19 Då reste sig Jesus och följde med honom, tillsammans med sina lärjungar.
Matt 9:20 Plötsligt kom en kvinna som hade haft blödningar i tolv år. Hon närmade sig Jesus bakifrån och rörde vid hörntofsen på hans mantel,
Matt 9:22 Jesus vände sig om och såg henne, och han sade: “Var lugn, min dotter. Din tro har frälst dig.” Och från den stunden var kvinnan frisk .
Matt 9:35 Jesus gick omkring i alla städerna och byarna, och han undervisade i deras synagogor och förkunnade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.
Matt 10:1 Jesus kallade till sig sina tolv lärjungar och gav dem makt att driva ut orena andar och att bota alla slags sjukdomar och krämpor.
Matt 14:25 Mot slutet av natten kom Jesus till dem, gående på sjön.
Matt 14:27 Men genast sade Jesus till dem: “Var lugna! Det Är Jag . Var inte rädda.”
Matt 14:29 Han sade: “Kom!” Petrus steg ur båten och gick på vattnet fram till Jesus.
Matt 14:31 Genast räckte Jesus ut handen och grep tag i honom och sade: “Så lite tro du har! Varför tvivlade du?”

Som det står här ovanför så är det sådan min Jesus är. Lär känna honom, han gör under och mirakel och han räddar ditt liv! Jag fick nåden att lära känna honom och jag tackar honom för allt han gör, varje dag är en fröjd även om dagen är tårögd ibland.

NamnlösMaria163 foto Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.