Hör hur kärleken tar plats. Ära Gud i allt./Hör ett hjärta ticka…

 

059  foto Maria

Jag är ingen nyårsfirare-  men jag vill ändå tacka alla som besökt denna hemsida under 2014. Du som jag, har väl haft skiftande upplevelser under året som gått. Varje år som går innebär olika kunskaper om livet för oss alla. Livet är gott men ofta svårt att leva. Som troende kristen har jag och familjen fått många goda välsignelser men också många hårda prövningar.

Som en troende kristen som älskar Jesus, har jag fått mycket insikt i hans ord och känner mig verkligen privilegierad att få sprida hans ord och att få nya kunskaper hela tiden.

Människor har hittat på många egna regler då det gäller firande av alla möjliga högtider, så gjorde man när man inte var kristen, men eftersom jag är det, så är för mig alla dagar lika och välsignade av att jag får leva. Men jag behöver inte bry mig om nyårsraketerna eller bubblet eller annat..bara Gud i mitt hjärta.

Gal 4:10

I akten ju på dagar och på månader och på särskilda tider och år. –

Luk 4:19

och till att predika ett nådens år från Herren.”

 

1 Mos 1:14

Och Gud sade: ”Varde på himmelens fäste ljus som skilja dagen från natten, och vare de till tecken och till att utmärka särskilda tider, dagar och år,

Rom 14:5 Den ene gör skillnad mellan dagar och dag, den andre håller alla dagar för lika; var och en vare fullt visst i sitt sinne.

Det gäller att ha Kristus i centrum och inte vara slav under ett regelsystem. Syftet med lagar och högtider i Gamla testamentet var helt enkelt att peka fram mot Kristus. Paulus kallar dem skuggor av det verkliga- Kristus själv. När Kristus kom skingrades skuggorna.

Hör ett hjärta ticka….  Glassig tillvaro? Inget för mig. Men:   Stilla eftertänksamhet. Stilla Tankar. Stilla Ljud.  Hör ett hjärta ticka. Hör ett flygplan bullra. Hör hur solen tänder bloss.  Hör hur tankar bildas, För att komma loss. Isen lossnat  Bäckar forsar Hör hur kärleken tar plats Hör hur gråten stilla stillas   / Dikt: Maria

Det finns många sätt att ära Gud på. Med sång, tankar, göromål, bibelläsning, lyssnande….ja sätten är många, många. När Guds kärlek tar plats i vårt hjärta, då börjar förvandlingen och vi vet aldrig var det slutar, eller bär hän i livet, men vi vet att vi kan få komma in i den sista vilan, och en gång få möta Jesus, en gång, då vi fullgjort vårt lopp.

NamnlösMaria

 

3 thoughts on “Hör hur kärleken tar plats. Ära Gud i allt./Hör ett hjärta ticka…

  1. Nej det förstår jag väl att du inte kan svara sådär långt; hahaha, det gör ingen, men Henke skriver så otroligt snabbt med alla tio, nästan som jag talar; och då blir det ordmassor och då kan det bli lite för oredigerat ibland, och nästan patetiskt storvulet som du märkte ovan, hahaha!

    Sen kan man ju inte svara på svaret i det oändliga heller, om jag kommenterar så räcker det med för mig att du skriver nån standardfras som typ “Ja du har ABSOLUT helt rätt, Dubbel Henke; det har du förresten alltid…” eller nåt annat liksom…;-, för om man ska så förbindlig så man ska ha sista ordet, då slutar man aldrig vara artig och så måste det hålla på i evigheter hahaha!

    Nej jag kommenterar faktiskt det här bara en gång till för jag vill svara på din ställda fundering om varför så få kommenterar…tror jag vet varför det inte är många kommentarer, kanske inte ens många besök – den här bloggen påminner folk om vem man ska vända sig till i alla lägen, och det vill dom EGENTLIGEN inte höra; dom törs inte höra det eftersom dom längst in i sitt hjärta vet att det är sant…istället söker man terapi och samtalsterapi, och en massa psykoanalys där man vill att nån ska tala om för en vad man redan vet, ja vad man ju ändå innerst inne VET; det är ju det som Jesus ser! För Han ser ALLT, och det vill inte folk påminnas om, dom tror att dom kan gömma sig för Gud, vilken enfald!

    Jag tror att ditt kompromisslösa budskap utan förskönande omskrivningar kan upplevas som alltför krävande i dalt-kristendomens tidevarv, tro utan några som helst förpliktelser, “Jesus är en leende kärleksfigur bakom gardinen som gillar att du skaffar nya prylar, snubben vill att du trivs förstår du….” Struntprat; evangelium är en viktig sak och Jesus kräver så mycket mer av oss än lite böne-gull ibland…

    Så det spelar ingen roll att budskapet upplevs som kärvt och otidsenligt, det är sanningen och Han säger att Sanningen ska göra oss Fria. Ja, jag tror att det är anledningen, till att folk inte gärna vill stanna för mycket på din blogg, men självklart kommer du att fortsätta i samma kompromisslösa stil – Jesus är INTE kompromissbar,se! Du ska fortsätta varna för GMO, och Chemtrails, avslöja vad man håller på med i detta ondskans tidevarv, och vittna om Herren Jesus, och “Se, dina sår skola läkas med hast!”

    Dubbel Henke ska försöka komma ihåg att göra reklam för din blogg, när jag talar med ungdomar som beundrar min dans, och det är en hel del, det!

  2. Hej Henke, tack för kommentaren, den var lång 🙂 Så jag svarar inte lika långt, jag orkar inte. Ja det är fel och orätt att manipulera Guds skapelse jorden, men det har man aldrig förstått och kommer aldrig att göra. Människor syndar hela tiden och vet inte vad som är rätt och fel, det har man inte koll på och vill inte heller veta.
    Människor har ju lekt Gud sedan början och kommer alltid att tro att de är gudsvarelser och gudinnor. men när slutet kommer så vet de vilka fel de gjorde. Girigheten står högt och desto mer sådant desto farligare blir det.
    Högmodet är något som nästan varje människa bär på och tycks inte vilja bli av med det.

    Frälsning frälsning frälsning Jesus Jesus…….man kan ropa sig hes och det gör vi i våra böner eftersom inte något annat gäller för att en människa ska uppföra sig så som Gud vill.
    Mission är otroligt viktigt men jag tycker också att man skall hålla sig till detta landet och få svenskar frälsta och inte sticka ut på egna små eller större turnéer som inte Gud lagt hos dem.
    Falska profeter har tagit över och kyrkorna kör sin hemska ekumenik och VIPS ett tu tre så är Sverige under PÅVEN.
    Uträknat sedan länge.

    Vi kan ta smällen att bli hånade eftersom vi tillhör Jesus. Och det kommer att komma hemska smällar emot de som är frälsta troende, tur att vi inte vet …MEN Gud känner de sina och han har kontroll över alla skeenden, och han har SIN plan, och han är mäktig och underbar! SÅ vi kan vara lugna i stormarna.
    Tack för dina ord, jag är tacksam för dem och för att du gillar denna sida. Inte många kommenterar men det kanske har sina orsaker.

    Jag önskar dig allt gott och Herrens frid, Gud välsigne. /Maria

  3. Tack själv för så fina många texter under hela året, om det enda som vi riktigt kan hoppas på, när ibland ALLA och ALLT sviker! Jag läser det mesta men kommenterar bara ibland. “Vem kan man lita på” sjöng Hoola Bandola hopplöst, och när det gäller så vet vi inte om det finns nån människa som aldrig sviker, men det finns en som inte svek DÅ. Och inte heller NU:

    I denna tid är det viktigt att poängtera något som kanske VAR Jesu mest påtagliga ‘nyckelord’ och ÄR BETECKNANDE för dem som låter Honom gripa in i deras liv och förvandla det, ja detta något är inte Hans Kärlek, konstigt nog, men faktiskt inte heller Hoppet (i Honom) eller ens Tron (på Honom, inte riktigt Förlåtelse heller, fast Förlåtelse är Urgrunden till Universom. Inte Jesus Gods Son, inte Helaren, Frälsaren, Läraren utan….vaddå? Nåd och framförallt Barmhärtighet! I den barmhärtige samariten skapar Jesus en av världshistoriens mest rörande liknelser, och DET ska bli vår uppgift framför allt, när vi vill gå i Hans fotspår. Det tillkommer inte oss att döma andra, visst vi kan ödmjukt tillrättavisa dem när vi tycker att det går för långt; men vi kan inte heller frälsa människor; det kan bara Jesus, men då är det en barmhärtighetsgärning att berätta om Jesus, för det underbaraste vi har, det vill vi så outsägligt att alla andra ska få också!

    Bevisar man inte sin nästa barmhärtighet om man vill dela det bästa som man har? Detta sagt för att du också Maria gör ett fantastiskt jobb i Jesus namn och du vet att jag menar det, Han ska välsigna dig rikligen i framtiden säger Han här, men det vet du redan påstår Han! Det du går igenom är ett styrkeprov men du vet att Han alltid står bakom dig; vårt hopp till Honom är inget önsketänkande, Han är en levande verklighet!

    Nåja profetia var att ta i, och jag är ingen ren kanal, fattig och syndig som man faktiskt – utan att ödmjukhetsskryta – är. Men något sådant var det som att det kändes som Herren skulle framföra; Han har förbarmat mig med att ge mig nåden att vara Hans verktyg i Healing och fjärrläkekonst etc. Men också i budskap som passar för personen och styrker dom i tron, MÅNGA har sagt att det kändes som om patetiske Dubbel Henke var välsignad för den tröst som han kunde ge; och hur jag verkade veta det som behövde veta om deras problem.

    Inte är JAG nånting; jag kämpar var dag med mitt hetsiga humör, och jag använder min stora strålkraft för mycket med att slösa tid på att prata om annat än Honom…Att jag är en sorts medium eller högtalare för Herren, det kan man tro eller inte, men vi som har nåden att få bli det och föra många till Herren, vi är bara verktyg, vi gjorde bara vad vi var pliktiga att göra, nej det är inte sant – det är inte pliktskyldigt utan i outsäglig glädje, som vi får vara mer och mer och mer för Herren Jesus, då ska vi till sist få en försmak av den himmelska nåden, då vilar vi redan i vår livstid i Jesu famn, så att det bokstavligen känns som om vi seglar.

    Den hugsvalelse som Jesus kan låta en människa känna i sitt hjärta, den kan vi erfara redan nu, om vi visar barmhärtighet i allt och får det till att bli en lidelse. För då kommer Hans Frid att nästan droga oss, Hans Frid ger Han oss, och den är outsägligt Himmelsk mitt i bedrövelserna!Den övergår sannerligen allt förstånd, men ibland känns man så förkrossande ovärdig i alla fall, men kan nästan inte fatta denna otoliga kärlek för patetiska Dubbel Henke, ex-junkie och rikstok….

    Och sen alla andra, naturligtvis, både det troende och icke-troende, för det finns ingen som HELST favoritism hos Jesus, om vi har fått många pund – som vi ju har, du och jag – du skriver fantastiskt, mer samlat än jag fast jag kanske möjligen talar mer övertygande muntligt. Var var jag; jo vi ska alla förvalta vårt pund, har vi fått tro och möjlighet och talang för att övertyga och skriva vackert eller tala karismatiskt om Herren, då ska det krävas ut mkt av oss!

    Det duger inte med lite söndagsdyrkande – nej Han vill ha hela oss! Och inte skulle vi heller orka tjafsa om vårt hopp jämnt – hahahaha – om vi inte gladdes outsägligt i våra själar. Kanske inte var gång när nån förlöjligat oss eller hatat oss för Hans namn skull, men senare – när vi har förlåtit i hjärtat den som skrek, vi skulle ju inte vilja byta – tänk att bära på så mkt att man vill skrika åt folk,, och att hata istället för att älska, att t.o.m. häda Gud som skapat personen.

    Nej då är det inte lätt att vara tacksam, man blir kanske upprörd och ledsen över sådan ilska, men vi vet ju att Herren lovat oss sin outsägliga Nåd om vi bara håller fast vid Honom, så när vi på kvällen tänker efter vad vi gjort för Jesus idag, så kan vi glädja oss åt att det var vi som fick ta smällen; nån som inte tror på Gud, har ju svårare att inte ta en sådan sak alltför hårt, tro jag i alla fall. Nu blev det för en som tror på Herren Jesus inte så farligt; för Han har ju förlåtit oss alla våra oförrätter, och Han har ett VÄLDIGT tålamod med oss (fniss), så det är klart att vi förlåter. Långsint kan man inte vara om man riktigt tror på Herren!

    Men barmhärtighet är så mkt mer; det är vad Jesus vill ha av oss, och det är inte bara att sprida hoppet om Herren, att hjälpa nödlidande och hungriga (som INTE åtnjuter barmhärtighet av den ofattbart rika väst-världen), eller nåt annat som man gör för människorna och djuren och naturen, förstås. Utan då måste man i barmhärtigheten mot GudsSkapelse Jorden, peka på de fruktansvärda attacker som görs, HAARP, 4G och jag vet inte vad som bestrålar vår hjärnor, GMO, CHemtrails och allsköns fasor för Guds Skapelse, jag säger det igen:

    DET ÄR FÖRBJUDET ATT MANIPULERA GUDS HELIGA SKAPELSE JORDEN MED GMO; SLUTA GENAST MED DET – DET ÄR EN SYND EMOT GUDS SKAPANDE ANDE OCH ATT JÄMSTÄLLA MED HÄDELSE MOT ANDEN!

    Puh vilket utbrott, jag skulle önska att det inte var så farligt…men du förstår poängen i mitt lite långrandiga nyårstack-tal, det är förbjudet för människan att leka Gud, och det är vad man håller på med. Men i barmhärtighet mot planeten och mänskligheten så får vi fortsätta vårt arbete med att avslöja den ohyggliga våldtäkt på vår planet som försiggår i den otroliga, vilda, måttlösa girigheten. Vi får räkna med att bli hånade här också. Apropå människans förskräckliga rovdrift på jorden pga “Kärleken till pengar [är roten till allt ont], ja vilket HÖGMOD förutsätter inte denna girighet; de tror att det inte finns någon Gud, för Gud straffar de högmodiga, och kan man annat kalla det för högmod, ateism och vantro,, när man tror att Gud inte för räkning över varenda dollar man tjänar på en olycklig mänsklighet! Men de tror det inte – och Guds Vrede är tyvärr inget litet ofarligt talessätt, utan en förskräckande verklighet!

    Efter denna avfyrade nyårs-salva – oj vad jag lät hotande, jag är ju en mycket glad människa annars, (och att Gud har humor; DET vet jag absolut), men det mörknar på planetens och mänsklighetens himmel, så vi måste satsa alla våra krafter under 2015 att bekämpa dessa sataniska företeelser också. Jag välsignar dig i det absolut underbaraste Namn som Finns: Herren Jesus Kristus.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.