Hopp. Har du tappat allt hopp? Är allt hopplöst?

Jag vet vad hopplöshet är. Jag vet vad förlorade dagar är. Jag vet hur illa det är då allt ser ut att förloras. Jodå, många gånger har helvetet öppnat sina käftar emot mig. DU som kämpar med elände får gärna kontakta mig här på sidan. Du som är ensam och kämpar och är ledsen kan få veta att du kan kontakta mig i allt som är svårt. Jag finns här för dig och MEST FINNS ju JESU ORD HÄR på sidan. Du kan söka efter det mesta i sökrutan till höger och du kan få finna fakta och tröst! Välkommen hit är du! Jesus är hjälparen i allt. /Maria

Ps 38:16för jag hoppas på dig, Herre. Du ska svara, Herre min Gud.
Ps 39:8Men vad hoppas jag nu på, Herre? Till dig står mitt hopp.
Ps 42:6Varför så bedrövad, min själ, varför så orolig i mig? Hoppas på Gud. Jag ska åter få tacka honom, min frälsning och min Gud.
2 Tim 4:16När jag försvarade mig första gången var det ingen som kom till min hjälp, utan alla övergav mig. Hoppas det inte tillräknas dem.
Titus 1:2och ger hopp om evigt liv. Detta eviga liv har Gud, som inte kan ljuga, utlovat från evig tid.
Titus 2:13medan vi väntar på det saliga hoppet: att vår store Gud och Frälsare Jesus Kristus ska träda fram i härlighet.
Titus 3:7för att vi ska stå rättfärdiga genom hans nåd och bli arvingar med hopp om evigt liv.
Filem 1:22Ordna dessutom ett gästrum åt mig. Jag hoppas nämligen att ni genom era böner ska få mig tillbaka.
Heb 3:6Men Kristus är betrodd som Son att råda över Guds hus. Och hans hus är vi, när vi håller fast vid vår frimodighet och ära i hoppet.
Heb 6:11Men vi önskar att ni var och en ska visa samma iver att bevara den fulla vissheten i hoppet ända till slutet,
Heb 6:18Så skulle vi, genom två orubbliga uttalanden, där Gud omöjligt kan ljuga, få en kraftig uppmuntran, vi som har sökt vår tillflykt i att hålla fast vid det hopp vi har framför oss.
Heb 6:19Detta hopp har vi som ett tryggt och säkert själens ankare som når innanför förhänget.
Heb 7:19för lagen åstadkom aldrig något fullkomligt. Men ett bättre hopp har kommit, och genom det kan vi närma oss Gud.
Heb 10:23Låt oss orubbligt hålla fast vid hoppets bekännelse, för han som har gett oss löftet är trofast.
Heb 11:1Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om ting som man inte ser.
1 Pet 1:3Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far! I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp,
1 Pet 1:13Spänn därför bältet om livet, var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.
1 Pet 1:21Genom honom tror ni på Gud, som har uppväckt honom från de döda och gett honom härlighet, så att er tro och ert hopp står till Gud.
1 Pet 3:5Så smyckade sig också förr de heliga kvinnorna som satte sitt hopp till Gud. De underordnade sig sina män,
1 Pet 3:15Herren Kristus ska ni hålla helig i era hjärtan. Var ständigt beredda att svara var och en som ber er förklara det hopp ni har.
1 Joh 3:3Och var och en som har det hoppet till honom renar sig, liksom han är ren.

2 thoughts on “Hopp. Har du tappat allt hopp? Är allt hopplöst?

  1. Hej Karin, ja det är många som känner hopplöshet och håglöshet och bitterhet o andra saker nu, framföra allt så är RÄDSLAN stor nu bland folk.
    Det gör ont att vara en troende och det gör ont att GÅ EMOT strömmen, det känns. OCH JESUS är tacksam att vi LYDER honom i det fallet. DU gör rätt, du gör rätt i detta. Det är ju Guds ledning du har. Var lugn, han kommer att visa dig vägen framöver också, även om det gör ont. Det är så skönt att veta att GUD har rätt, eller hur! Ja jag hör gärna av mig till dig, det har varit några turbulenta år. Jag lägger in din mailadress och skriver till dig, snarast! Gud välsigne dig, stå på, vik inte undan. Vi hörs vännen! KRAM f Maria

  2. Hej Maria! Det är ett tag sedan vi hade kontakt, läser ofta din sida, idag skriver du om hopplöshet, det känner jag verkligen av, den har ökat sedan den så kallade pandemin kom in i bilden.Nu har de blivit så att de få vänner jag har i Växjö går emot mig angående vaccinet, jag är alltså en vaccinmotståndare, men jag är inte förvånad.Sitter fortfarande fast här.Roligt att läsa att det ordnat sig för dig.hör gärna av dig Mvh Karin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.