Guds kärlek till oss/Evighetens Gud

  Låt Jesus vara din Herre

  Urtids Gud och Nutids Gud- Han är samme Gud som han alltid har varit, men det tragiska är att under alla år som gått så har Gud blivit mer och mer oåtkomlig för människor- dvs Hans namn har släpats i smutsen och hans namn har inte blivit ärat- så som det borde ha ärats.

Man tror att han inte kan göra under eller sträcka ut sin hand. Har Guds arm blivit för kort? Nejdå, men människor har i många fall gjort honom till en gubbe på ett moln – utan auktoritet.

Livet kan faktiskt vara tungt och farligt- men han är densamme- Kärleksfull- alltid beredd att hjälpa och bära. Har vi nutidsmänniskor glömt det? det verkar så. Gud är evighetens Gud och han är min Gud, är han din Gud?

Många gånger har jag flytt in i hans armar, jag hoppas att du förstår att han har armar även för dig och en öppen kärleksfamn. Varför vågar jag tro på detta jag skriver? Jo för att han, evighetens Gud har lärt mig vem han är. När jag tigger om hjälp då får jag det..När jag vacklar håller han om mig. Gud väntar sig så mycket av oss, och inte alltid kan vi svara på förväntningarna, men har du tänkt på att det är egentligen vi som ibland väntar oss alldeles för mycket av honom. Hur?

Jo vi använder kanske Gud som vi använder en rullgardin. Då allt är bra struntar vi i honom, men då det går dåligt, drar vi i stroppen till gardinen, och ner ska Gud komma.. och skall göra allt bra. Sådant fungerar inte, bara en äkta och stadigvarande kontakt duger.

Ibland vore vi inte värda att vara inför hans ansikte, vi behandlar honom illa.  MEN han vet ju hurudana vi är, vi är svaga, vi är små, hur troende vi än är. Vi kom hit till jorden nakna, och vi får gå nakna härifrån. Då hjälper inte våra surt förvärvade ägodelar….

Och Gud handskas fortfarande med oss med varsamma händer, man kan undra hur han orkar? Och ja:  Vi är alla dyrbara i hans ögon, ädelstenar.

*Du är så dyrbar i mina ögon, så högt älskad av mig.* /Jes 43:4/ Vilken gränslös kärlek, vilken gränslös nåd! O, Herre, vad din nåd är stor!

Han säger: *DU ÄR MIN!* Jes 45:1

2 thoughts on “Guds kärlek till oss/Evighetens Gud

  1. Hej Stella. Tack för din hälsning. Jag har bara enfråga: Tror du på Gud, jag tyckte mig märka något av New age på din blogg, och du ska veta att inte Gud tillåter oss att ha med sådant att göra om vi är en troende. Läs mer fakta här på sidan om N A
    Gud kan man komma till och han hjälper men ingen annan eller inget annat kan likna Gud.
    Hälsn Maria hör av dig om du har frågor

  2. Hej

    Jag brukar be till Gud. Ofta när jag behöver hjälp. Då ber jag om hjälp, och har alltid fått det, på det ena eller det andra sättet. Ibland har jag väl inte tyckt det varit så bra hjälp så där på en gång. Men efter ett tag har vinden vänt och det har visat sig att det var en kanonbra hjälp. Och precis den rätta. Fast man får aldrig glömma bort att tacka för hjälpen. Gud gillar att få lite beröm, och så är det ett sätt att visa att man tror, och har förstått den hjälp man fått. Kanske kan man kalla det bekräftelse. Jag har trott sen jag var barn, det har varit min styrka i livet.

    Ha en fin jul

    MVH Stella

    Ps: Be och du ska få! Så brukar det ju heta.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.