Guds kärlek../Låt Gud vara GRUNDEN i ditt liv.

 

*

Gud vet.

Det står en hel del om NWO/Ondska,  här på denna sida och det får stå kvar, för det är vad som gäller, det lilla som jag fått reda på, mer finns naturligtvis att hämta och förstå. Det sker även annat och kommer att ske saker vi inte förstår eller gillar, så är det i denna världen….Men vi har en Gud som vet om allt:

Var är Gud i detta då? Varför GÖR han inget, frågar man.

Gud är INTE omedveten om vad som sker eller att han är ointresserad av oss, orättvis eller oförmögen att beskydda oss.

Ondskan är ett hot mot oss alla, både troende och icke troende, därför att vi lever i en fallen värld som är drabbad av syndens tragiska följder.(Om du vill veta vad SYND är sök i “sökrutan” uppe till höger på sidan).

Gud har gett ondskan ett visst utrymme i världen, även om han ofta vänder det som sker till vårt bästa ( Rom 8:28)

Vi kanske inte på ett begriplit sätt kan förklara varför Gud över huvud taget ger ondskan rum, men vi kan vara övertygade om att han är allsmäktig och att han är fullt medveten om vad han gör, och ska komma att göra.

Förvandla nästa svårighet DU möter till en möjlighet genom att be Gud om kraft. DU kommer att finna en Gud som bara väntar på att få visa dig kärlek och omsorg.

Om Du lär dig att LITA på honom trots smärta, förvirring och övergivenhet, kommer du att utrota allt tvivel, satans viktigaste hållhake, och vinna seger i dina omständigheter.

Låt Gud vara GRUNDEN i ditt liv. Ingenting kan sklija dig från hans kärlek om du bestämt dig för att älska och att lita på honom. ( T ex Jobs bok handlar om mycket lidande men också om seger!) /Maria

Rom 6:23

Ty den lön som synden giver är döden, men den gåva som Gud av nåd giver är evigt liv, i Kristus Jesus, vår Herre.

2 thoughts on “Guds kärlek../Låt Gud vara GRUNDEN i ditt liv.

  1. Helt rätt….
    Att välja Herren Gud framförallt annat och stå fast i tro vad som än sker…det är det bästa för en människa. Nej inga “neutrala andar” skulle kunna ge vad Gud ger.
    Att följa Jesus och att älska Jesus- vad kan bli bättre? Jesus är vägen, sanningen och livet. GLÄDJE.
    /Maria

  2. Förut trodde jag att det fanns “neutral andlighet.” Dvs områden i livet som vi kan odla själva – andliga intressen och intressanta diskussioner tex.

    Nu förstår man mer och mer att det inte finns några “neutrala andar” i världen. Gud vill att vi ska välja Honom och stå fast vid vårt val – vilken glädje att få göra det!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.