Gud och himlen/ Himmelska Jerusalem/ Video.

 

THE HEAVENLY JERUSALEM: THE PLACE FOR TRUE BELIEVERS/ Det himmelska Jerusalem: Platsen för verkligt /sanna troende.

VIDEO: 4.19 min   http://youtu.be/hxFOCjVdgNU

The HEAVENLY Jerusalem is the place that all true believers should be looking for, NOT the earthy city in the Middle East!/ Vi ska inte titta efter staden Jerusalem i Mellanöstern utan den himmelska staden.

Bibelord:

Heb 12:22-24
Heb 12:22  Nej, I haven kommit till Sions berg och den levande Gudens stad, det himmelska Jerusalem, och till änglar i mångtusental,
Heb 12:23  till en högtidsskara och församling av förstfödda söner som äro uppskrivna i himmelen, och till en domare som är allas Gud, och till fullkomnade rättfärdigas andar,
Heb 12:24  och till ett nytt förbunds medlare, Jesus, och till ett stänkelseblod som talar bättre än Abels blod.

*
1 Tim 2:51
Ti 2:5  Ty en enda är Gud, och en enda är medlare emellan Gud och människor: en människa, Kristus Jesus,

*
Hebr 13:14
Heb 13:14  Ty vi hava här ingen varaktig stad, utan söka efter den tillkommande staden.

 /Maria

4 thoughts on “Gud och himlen/ Himmelska Jerusalem/ Video.

  1. Johannes säger att den heliga staden, det nya Jerusalem komma ner från himlen.
    Men kanske nutidens människor vill begripa bättre än han?
    Allting är Guds, allt.
    Bekymmer har vi alla och här har en släkting gått bort i morse och vi undrar om han blev frälst de 2 sista dagarna han levde, bara Gud vet!
    Så jag tror att Gud kommer att sörja för de sina som älskar honom, till rätt plats, och att vi inte behöver bekymra oss om det. Videon är bra i artikeln och jag tror att Gud har kontrollen över allt.
    Det värsta är att man inte vet att det kan vara svårt att komma till himmelen, vissa tycks tycka att det är mycket lätt, men så är det inte, och vi får fortsätta tala om sanningen för dem som inte vet.
    Allting är Guds, även vårt nästa andetag.

    Gud välsigne dig.
    /Maria

  2. (En jordisk eller himmelsk stad?)

    Man kan ju fråga sig varför Johannes talar om ett “himmelskt Jerusalem” (på samma plats som idag) om han menar staden Jerusalem, som den ser ut idag?

    Bibeln berättar om en ny himmel och en ny jord, och ett nytt Jerusalem efter denna tidsålder.

    Hedningarna ska trampa i Jerusalem, tills alla folk fått höra Evangelium, säger Bibeln.

    Så har det också blivit ända till idag. Kontroversen om Sion, som Jesaja talar om, är 2700 år gammal och inte löst än.

    Ofta tror jag vårt största problem inte är att vi inte fattar – vårt problem är att vi inte VILL fatta vissa saker!

    Kan Gud skapa en ny himmel och en ny jord? Och räcker Jesu försoning för att vi ska ha en relation till Gud igen?

    Eller ska vi kämpa folk mot folk, församling mot församling, och aldrig försonas med varandra?

    Det är klart att Israel tillhör Israel och att Jerusalem är Guds stad.

    (Guds stad, eller?)

    Guds stad är Guds, inte vår! Är det inte logiskt?

    Guds Rike är Guds Rike.

    Hur kan vi kämpa oss in där? Det är ju omöjligt för oss att komma genom kamelsögat, utan att böja oss i ödmjukhet.

    De/dem som Gud utvalt har Han utvalt. Gud valde Abraham. Gud utvalde Israel. Gud utvalde också Paulus.

    Ska vi då säga tvärtom?

    Det himmelska Jerusalem är Guds stad och Han är dess ljus. Inget mörker finns där.

    Det himmelska Jerusalem ligger på den plats det jordiska staden ligger idag. Jesus är Kungen.

    Så kommer det att bli. Rätta mig om jag har fel!

    🙂

  3. Jesus kommer innnan den nya världen kommer till oss. Han hämtar oss. Jag pratade just med ett Jehovas vittne på sjukhuset idag och han sade att Jesus inte är Gud, och han sade sådant som inte stämmer med bibelns ord, och det är ju inte konstigt eftersom det är en villolära de tror på.
    Jag var alltså ett vittne för honom att JESUS LEVER och skall komma tillbaka, men han trodde inte det.
    Apostlarna gick med Jesus och fick information Se Apg/ av Jesus. Nuförtiden är det en massa olika översättningar ja, och många har sin egen uppfattning pga att det inte står rätt i översättningarna utan man får “tolka” som man vill, men se det ska man inte alls göra, det tycker inte Gud om. Han vill att det rena ordet skall ut till människorna.
    Lägg inte till eller dra ifrån Ordet, säger han.
    Citat fr dig: *Se hur virrigt det blvit sen man började se GT profetior komma efter Uppenbarelsbokens profetior. * Ja det är väldigt virrigt och man får ingen undervisning om vad som är rätt
    GT är en sak och NT är en sak.
    Alla kommer att se Jesus då han kommer, men man måste vara stark i tron för det kommer säkerligen någon/några som vill vara en slags kopia, project Bluebeam m m.
    /Maria

  4. Hörde en man säga att när vi/man påstår något ur Bibeln, så måste/bör man ha flera Bibelcitat som styrker påståendet. Det blir som ett slags vittnesbörd om vad Bibeln säger om en fråga (Två tre vittnen).

    Bibeln förklarar Bibeln.

    Bara genom att använda olika översättningar kan man påstå det ena och det andra.

    Se hur virrigt det blvit sen man började se GT profetior komma efter Uppenbarelsbokens profetior.

    Tiden är rätt (om inte helt) linjär i Bibeln.

    I slutet beskrivs det nya världen och det nya Jerusalem komma ner från Gud.

    Jesus kommer tillbaka där han for upp – på olivberget.

    Jesus kommer tillbaka synlig för alla.Inte andligen.

    Varför inte börja med Jesu ord (apostlarna) när man ska finna ut vad som ska hända framöver?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.