Gud i samhället / Be för Sverige

     BE FÖR SVERIGE!

*Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärtan äro långt ifrån mig.* (Mark 7:6) Ja så skriver D Wilkerson i Festen är över.

  (Jag undrar hur många i Sverige som ärar Gud av ett ärligt hjärta.)

 Så många människor leker gudfruktiga och goda. Ska vi se på förklaringen till bibelstället?

  *Hyckleri är att låtsas vara något man inte är. Jesus kallade fariseerna för hycklare. De tillbad Gud, inte därför att de äslakde honom, utan därför att de tjänade på det. Det fick dem att framstå som heliga, och det ökade också deras status i samhället. Vi blir hycklare när vi: 1) fäster större vikt vid vårt anseende än vid vår karaktär, 2) noga följer religiösa seder och bruk medan vi låter våra hjärtan vara långt borta från Gud, och 3) framhåller vår egen förträfflighet men andras synd.*

David Wilkerson skriver om att människor inte är rättfärdiga och inte är i rätt ställning inför Gud. Det är så samhällena ser ut idag. Människors  likgiltighet är en sorg för Gud. Människor sitter som ledare för olika partier och de sitter som ledare för myndigheter, men var finns deras hjärtan? Hos Gud? Nej troligtvis inte, för då hade de inte haft den befattning de har.

OM de hade sina hjärtan hos Gud, så skulle de leda nationen till bättring. Men det gör de inte, för de känner inte Gud. OM de vore sanna Guds barn, så skulle de stå emot de onda och stolta. Och de skulle propagera för ett återvändande till rättfärdighet och kärleken.

De är nästan alla korrumperade, och därför eftersträvar de makt mer än de eftersträvar att få lära känna Gud. Säger de: Jag står på Herrens sida…? NEJ de säger inte så.

*För sin överträdelses skull får ett land många herrar; men där folket har förstånd och inser vad som rätt är, där bliver det bestående.* /Ordsp 28:2

*Den furste som aktar på lögnaktigt tal, hans tjänare äro alla ogudaktiga. – Där de ogudaktiga växa till, där växer överträdelsen till, men de rättdärdiga skola se deras fall med lust.* Ordsp 29:12, 16

Alltför många “enfaldiga” predikar dom. Många intellektuella är så trångsynta och virriga i sina sinnen, att Gud inte kan nå dem med sina domsvarningar. Därför är det ofta “enfaldiga” människor, som hör Guds Ord och proklamerar det. Gud väljer också straffdomens tid att gäcka de visa genom att använda denna världens dårskap. Och det återkommer jag till i nästa inlägg.    /Kram f Maria  ha en välsignad vecka.

6 thoughts on “Gud i samhället / Be för Sverige

  1. Nej jag tror inte det Kyllikki Man äslakr pengar o prylar mera eller andra avgudar.
    Tyvärr.
    Dags att Gud blir känd.
    Kram f Maria

  2. hej Maria!
    Finns det något land i våran värld,där staten har Gud i som nummer ETT!?!
    Det ser inte ut så,tycker jag:((((((((
    Kram från Kyllikki som älskar Gud av hela sitt hjärta sinne och allt jag är!!!!
    Kram Kyllikki

  3. Hej Ja det är väl att det finns smarta intelligenta människor. Men många använder intelligensen på fel sätt tyvärr. De globala programmen är inte roliga att veta om, men Gud vet hur allt kommer att bli tackolov.
    Vi får fortsätta be och bli ledda av den helige Ande.
    /Maria

  4. Nej, jag tänkte när jag hörde dem diskutera: tänk vilka smarta människor Gud har skapat! Många “ex israeler” är förfärligt intelligenta, som bekant!

    Jag vet inte om de har en tro, mer än på sig själva!
    Och på de globala program de arbetar med, förstås!

  5. Hej Janne Nej jag tittar på det ibland men inte detta inslag, vad spännande det låter, går det i repris så meddela mig, för jag är glömsk, så du menar att de erkänner Gud?
    svara gärna.låter mycket intressant.
    /Maria

  6. Du tittar väl inte på Agenda?

    När jag slog på TV:n när jag kom hem ikväll var
    satt 3-4 CFR medlemmar, professor jeffrey sachs mfl på GPS på CNN och diskuterade ekonomi och sjukvård.

    De människor jag följer efter sedan en tid.
    Så intelligenta de är!

    Vilken underbar värld det skulle kunna bli om alla erkände Gud och ville sin nästa allt gott!

    Det fattas inte brighta hjärnor i världen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.