Gud i /är han portförbjuden? Bara på vissa villkor….

 

*

Aldrig har jag varit med på ett krigsfält eller dragit ut i strid med flyg eller kanoner eller behövt gömma mig i krig!
Men idag blev jag tveksam om vad som skedde här i staden, rättare sagt någonstans på himmelen, sådant som inte gick att se.

Något eller några plan flög här över med en fruktansvärd LJUUDNIVÅ! Var det fler av er som hörde det?av er som kanske bor i Västerås…
Man kan ju förstå hur människor som lever i detta i andra länder blir halvt ihjälskrämda…. Jag vet inte vad det var för ljud, men hela min balkong vibrerade och jag fick hålla hårt för bägge öronen- det var en hemsk ljudterror! som kom och gick under ca 10 minuter, jag skall undersöka saken, eller var det en s k syn fast väldigt verklig….

Man kan tänka på krig då man hör sådana ljud och man undrar också i dagarna här hur det blir i Syrien och om Ryssland eller Kina skall attackera Finland enl tidningsnyheter, eller /och om Iran skall “hitta” på något…Vad säger nyheterna? Sanningen?  Tror ej det, det är mycket vinklat, som sagt… Ryssland gillar NATO vad jag förstår och det gör väl inte Finland i den utsträckningen- det kunde man läsa häromdagen….ja ja

*
Jordgubbarna är söta och i Sverige är det sol och fred. Ta vara på dagen och tänk på hur kort livet faktiskt är, därför måste man ta till sig att det finns frälsning och evigt liv att få – hos Jesus! Och det är inga myndigheter som kan göra något åt det, minsann! Så det så!/  Maria

 *

Religion och religiositet-  / varför inte BARA TRO! Gud är stor och mäktig och inte tycker han om religiositet.

*

2 thoughts on “Gud i /är han portförbjuden? Bara på vissa villkor….

  1. Hej!
    Intressant uträkning / funderingar ang 70 årsveckan
    Det har sannerligen hänt mycket under en lång rad av år.
    Och Gud väntar på människorna, men en dag stängs dörren! Vet man det?
    Men – det är ju därför vi tjatar om Jesus dagen lång- för att vi VET hur det kommer att gå, och Ja, jag tror folk är rädda ATT GUD MÖJLIGEN FINNS.Jamen det gör han ju!

    Jag vet inte vad man ska säga längre, men att det är fel därute det är ju så sant. men det får man inte säga. VAD får man säga?

    Gud välsigne dig./Maria

  2. Spridda funderingar

    i GT brukar Gud utmäta ca 70 år för generationer människor att hinna vända om/komma tillbaka från exilen efter 70 år.

    Enligt vissa reformerta teologer är vi just i en sådan 70+70 års period efter Jesu uppståndelse. Gud väntar att vi ska vända om till Honom. Han har inte somnat. Det har gått många tåg och han väntar fortfarande.

    Finns det någon som har tro på jorden?

    När antalet hedningar har kommit in, ska Israel bli frälst och domen komma.

    När jag idag kollade på några datum i 1900-talets historia och subtraherade eller adderade med 70 år, infann sig en underlig logik:

    1939+70=2009 Europa ekonomisk kris/depression började

    1942+70=2012 (Hitler gasade ihjäl oönskade, krig i Ryssland i kylan för 70 år sedan)

    1929+70=1999 (Börskrasch på Wall Street, minns hysterin innan millenniet 2000? FN utdaterade sin agenda inför Agenda 21)

    1933+70=2003 (Hitlers maktövertagande, BIS världens centralbank, det första större terrorkriget I Babylon(Irak)

    1914+70= 1984

    Kanske bara tillfälligheter, men nog vibrerar det i luften att det är dags för en större urladdning av vansinne över världen igen, rätt snart? Det känner ju de flesta. Allting spårar ur, eftersom INGEN tror på Gud. Det hänger faktiskt ihop!

    Det här är Guds Dom – vi får inte sjunga Den blomstertid nu kommer på skolavslutningen, för det är farligt för barnen, sägs det – vad är det?

    Det är bara människor som är rädda för att Gud faktiskt existerar. Annars skulle de inte vara så rädda för Bibeln och för Gud.

    Vi kan se 3-4 timmar på reklam och propaganda på Tvn per dag, men om någon säger två meningar i tro blir det genast för mycket!

    Jag sjöng en Psalm för en dam på jobbet för några dagar sedan, och det blir genast liv i luckan.

    Folk verkar vara paranoida? – eller som en byråkrat sa: det ingår inte i vårt uppdrag att sjunga sommarpsalmer.

    HAHAHA! 🙂 Vad ska man säga?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.