Grace. Nåd. I stand amazed. Tacksamhet. Bibelord.

Grace. NÅD.

Är du övertygad om att Gud har förbarmande med dig och andra som ber honom om förbarmande? är du klar över var och hur som Gud har haft sitt förbarmande och sin NÅD över dig och i ditt liv?
Javisst har Gud förbarmande för människor. Javisst är HERREN god emot oss även om vi inte förtjänat det!
Gud ÄR god! Att ropa på honom i nöd och tacka honom av tacksamhet det är vad han vill låta oss göra.
Det finns så mycket som Gud vill att vi ska göra för honom och för andra, ja vi ska hjälpa där vi kan och kan vi inte så ropar vi på Gud, i alla omständigheter är han med den som tror! I nöden är vi starka, för vi har GUD!

2 Kor 8:9 Ni känner ju vår Herre Jesu Kristi nåd. Han var rik men blev fattig för er skull, för att ni genom hans fattigdom skulle bli rika.

2 Kor 12:10 Och därför gläder jag mig över svaghet, misshandel, nöd, förföljelser och ångest för Kristi skull. För när jag är svag, då är jag stark.

Jakob 1:27 Men att ta hand om föräldralösa barn och änkor i deras nöd och hålla sig obesmittad av världen, det är en gudstjänst som är ren och fläckfri inför Gud och Fadern.

Ps 103:13 Så som en far förbarmar sig över barnen, så förbarmar sig Herren över dem som vördar honom,

Ord 14:21 Den som föraktar sin nästa syndar, lycklig är den som förbarmar sig över de betryckta.

Ord 14:31 Den som förtrycker den fattige smädar hans Skapare, den som förbarmar sig över de behövande ärar honom.

Ord 28:8 Den som ökar sin förmögenhet genom ocker och räntor samlar åt en som förbarmar sig över de fattiga.

Jes 49:13 Jubla, ni himlar, och gläd dig, du jord, brist ut i jubel, ni berg, för Herren tröstar sitt folk och förbarmar sig över sina betryckta.

Jes 54:10 Även om bergen viker bort och höjderna vacklar, så ska min nåd inte vika från dig eller mitt fridsförbund vackla, säger Herren din förbarmare.

Mal 1:9 Men bönfall nu inför Gud att han förbarmar sig över oss. När det kommer sådant från era händer, ska han då ta emot er? säger Herren Sebaot.

Mal 3:17 De ska vara min dyrbara egendom, säger Herren Sebaot, den dag jag utför mitt verk. Jag ska förbarma mig över dem så som en man förbarmar sig över sin son som tjänar honom.

Rom 9:15 Han säger till Mose: Jag ska vara nådig mot den jag är nådig mot och förbarma mig över den jag förbarmar mig över

Hes 9:10 Därför ska inte heller jag visa något medlidande eller förbarmande, utan jag ska låta deras gärningar komma över deras egna huvuden.
I stand amazed

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.