FRID med Gud, d v s ingen frid utan Gud! / ALLTID ALLTID NÄRA JESUS. Rom 5

Frid med Gud
Rom 5: 1-5 Då vi alltså har förklarats rättfärdiga av tro, har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus. 2 Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi jublar i hoppet om Guds härlighet. 3 Men inte bara det, vi jublar också mitt i våra lidanden, eftersom vi vet att lidandet ger tålamod, 4 tålamodet fasthet och fastheten hopp. 5 Och det hoppet bedrar oss inte, ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, som han har gett oss.

1Therefore being justified by faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ:
2 By whom also we have access by faith into this grace wherein we stand, and rejoice in hope of the glory of God.
3 And not only so, but we glory in tribulations also: knowing that tribulation worketh patience;
4 And patience, experience; and experience, hope:
5 And hope maketh not ashamed; because the love of God is shed abroad in our hearts by the Holy Ghost which is given unto us.

FRID med Gud! Tänk vad underbart det är att känna frid med Gud. Även fast vi kan vara upprörda och ledsna för att omständigheter vill knäcka oss så kan vi ändå vara I FRID MED GUD.
Med GUD, inte utan Gud.

Den som har Gud som sin Fader kan ALLTID räkna med tröst och hjälp på olika vis.
Den som har Jesus som Herre, är FRI att ta emot all tröst och all omvårdnad av sin person och framförallt: Den KÄRLEK som Gud ger kan bara han ge, ingen annan har en sådan kärlek till människorna.
Den som tar emot Jesus som sin frälsare och vill gå hela vägen med Jesus den får all den hjälp den behöver i alla tider.
Utbildning får vi och vi får svar på våra frågor på olika vis.
Trygghet får vi fast livet kan vara otryggt så får vi tryggheten i hjärtat som berättar för oss att Gud är mäktig att göra under för oss-

Alltid- Alltid Jesus- Bara Jesus—DET ÄR LIVET! Det äkta LIVET. Det livet som inte är i behov av det liv som världen lever!!!

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.