Ett ord/Bitterhet och slagenhet/Få frid med Gud

 

*

Många vandrar på jorden i bitterhet och slagenhet och hjärtat värker av ofrid. Kraftlösa går man och vet inte vart man skall vända sig. Men! Det finns ju hjälp!

Hos Jesus. Han som hjälper i allt.

Våra jordiska föräldrar uppfostrade oss under några korta år och gjorde så gott de kunde, men vi vet (den troende) att Guds tillrättavisningar alltid är rätta och tjänar vårt bästa, så att vi kan få dela hans helighet!  Så står det i texten nedanför här, Hebréerbrevet kap 12:9-17

9 Vi hade våra jordiska fäder som tuktade oss, och vi hade respekt för dem. Skulle vi då inte så mycket mer underordna oss andarnas Fader så att vi får leva? 10 Våra fäder tuktade oss ju bara en kort tid efter bästa förstånd, men Gud gör det till vårt verkliga bästa, för att vi skall få del av hans helighet. 11 För stunden tycks ingen tuktan vara till glädje utan till sorg, men för dem som fostrats genom tuktan ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.

12 Styrk därför kraftlösa händer och svaga knän. 13 Gör stigarna raka för era fötter, så att den fot som haltar inte går ur led utan i stället blir botad. 14 Sträva efter frid med alla och efter helgelse. Ty utan helgelse kommer ingen att se Herren. 15 Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot skjuter skott och vållar skada och många smittas. 16 Se till att ingen av er är otuktig eller oandlig som Esau. I utbyte mot ett enda mål mat lämnade han ifrån sig sin förstfödslorätt. 17 Ni vet att han avvisades, när han sedan ville ärva välsignelsen. Isak såg nämligen inte någon möjlighet att ändra sig, fastän Esau under tårar sökte få välsignelsen.

*

/Jag vet att varje ord är sant, Herren ger frid och helgelse till den som söker det!  Det måste vara dags för människor att lämna ofriden och kämpandet mot felaktigheter och komma in i rätt förhållande till Herren./Maria

 

2 thoughts on “Ett ord/Bitterhet och slagenhet/Få frid med Gud

  1. Hej Janne Många människor förstår inte att de kämpar emot felaktigheter och vet inte vad Gud vill ge dem. Många söker frid men finner ingen för att de inte lämnar sina egon och själviskhet, och ger sig o sina liv till Jesus.Tar man emot Jesus blir allt så mycket friare o bättre. Ja det måste vara dags, innan Jesus kommer, att lämna sina hjärtan o liv i rätt händer. /Maria

  2. Vad menar du med det här:

    “Det måste vara dags för människor att lämna ofriden och kämpandet mot felaktigheter.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.