Ett ord till dig/När jag är svag är jag stark/En ny sång

 

Gud lade en ny sång i mitt hjärta och i min mun, och den sången är en lovsång till vår Gud. Jag anser att utan Gud så är livet tomt och har inte den mening som han vill. Att göra Guds vilja kan kräva tålmodig väntan. Under tiden kan vi älska Gud och betjäna medmänniskor och berätta för dem om Guds godhet,  -för den är så stor.

Gud lade en ny sång i mitt hjärta, och det är sången om att få vara hans barn, och att få ett nytt liv.

Herren visade mig det nya livet och tryggheten i det. Han drog mig upp ur hopplösheten som jag annars skulle ha levt i utan att förstå det, och han gav mig en glädje som jag aldrig förut haft.

Vissa skulle säga att jag är kvar i dyn eftersom sjukdom plågar men jag säger att tack vare Gud så klarar man allt, även om man är svag, eller just för att man är svag så lär man sig att anpassa sig efter hans vilja och lära sig vem man är. När jag är svag är jag stark. Tack Gud.

/Maria

4 thoughts on “Ett ord till dig/När jag är svag är jag stark/En ny sång

  1. Gud använder oss, testar oss, prövar oss,älskar oss från första stund och vill ge oss ett nytt och bra liv och ett liv med honom i himmelen då tiden här är slut. Om inte vi blev prövade som troende kristna kan vi inte göra det som Gud ber oss om. Jesus led för oss, och vill vi följa honom så måste vi bära vårt kors, även om det gör ont, det är av kärlek vi gör det.
    Vår tro stärks genom de saker man går igenom och vår tro blir evig…men det tar tid. Vi är räddade, räddade genom frälsningen och det finns ingen annan väg till Gud än genom Jesus Kristus. Ja det fanns troende som Abraham och Job och flera…och de var rättfärdiga, och det är vi med som tror och lägger våra liv i Guds händer. Amen. Halleluja Tack för Jesu blod.
    /Maria

  2. Om Gud är god, varför finns det så mycket lidande i världen?

    Omid Pasbakhsh predikar om Job sista kapitlen från i söndags:

    http://gibk.se/sample-page/predikningar/?sermon_id=63

    Den här predikan har ett litet oväntat innehåll på frågan om lidandet i världen – Gud är centrum och vi är hans skapelser. Vi är inte i världens centrum. Gud använder oss på olika sätt för att vi ska lära känna Honom. Gud vill ingen något ont, ändå stärks vår tro när vi stöter på motstånd. Herren Jesus led fruktansvärda kval för vår skull. Genom att förtrösta på Honom och Hans frälsningsverk är vi räddade. Inte pga våra goda uppsåt och fina handlingar. Redan i Jobs bok (alltså innan Moseböckerna) dyker denna tanke upp i Bibeln.

    Abraham och Job var sedda som rättfärdiga av Gud, därför de trodde på Honom.

    Samma gäller för oss!

  3. Hej Liene, tack för dina ord. Ja visst är det så att när man är svag är man stark, stark för att Jesus bär oss. han dog för oss och han är Herre. OM jag inte gått igenom vissa saker i mitt liv, så hade jag fallit offer för hemska saker och fortsatt göra saker som inte Gud vill, han drog mig upp och satte mina fötter på en fast klippa: JESUS KRISTUS.OM jag inte blivit frälst hade jag dött en hemsk död. SÅ är det.
    Nu kan jag se framåt emot Jesu återkomst och en räddad själ och fortsättning…plus att få leva detta livet NU och tjäna Gud. Det är underbart.
    Praise Him!/Maria Vad bra att du förstår det som säges om sanningen om katolicismen!Visst finns det kristna lite här och där, de som vill följa Jesus hela vägen , men de är få. Se filmen i inlägget om att följa Jesus. http://youtu.be/XXCRTTVmewg
    /Maria

  4. En svagheter är ofta ens styrka:) och vore vi inte svaga skulle vi nog lätt falla för stolthet, vanära och liknande.

    Fattar det där du menade om katoliker nu:) men fortfarande, det finns kristna lite här och där, tror jag.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.