Ensam. Ensamhet. Ropa på Gud. /DU får en bibel hemskickad till dig.. Se nedanför i text

Att vara ensam är inte lätt, men ibland är det nödvändigt. Att vara ensam och ropa på Gud, är inte heller lätt, men han hjälper i allt och allt är sett av honom, Gud. Ibland sätter han oss i situationer som är närmast omöjliga- man HAN har svaret på allt som sker. Nedan finns bibelord om ensamhet och bön.

1 Tim 6:16 han som ensam är odödlig och bor i ett ljus dit ingen kan komma och som ingen människa har sett eller kan se. Honom tillhör ära och evig makt! Amen.

1 Tim 5:5 Den som verkligen är änka och ensamstående sätter sitt hopp till Gud och håller ut i bön och åkallan natt och dag.

Ps 25:16 Vänd dig till mig och förbarma dig över mig, för jag är ensam och betryckt.

Ps 68:7 Gud ger de ensamma ett hem och de fångna frihet och lycka. Men de upproriska bor i en öken.

Ps 72:18 Välsignad är Herren Gud, Israels Gud som ensam gör under!

Ps 83:19 Låt dem veta att du ensam bär namnet Herren, den Högste över hela jorden.

Ps 86:10 för du är stor och du gör under. Du ensam är Gud.

Ps 102:8 Jag ligger vaken, jag är som en ensam fågel på taket.

Joh 8:16 Och även om jag dömer är min dom rättvis, för jag är inte ensam, utan Fadern som har sänt mig är med mig.

Joh 8:29 Och han som har sänt mig är med mig. Han har inte lämnat mig ensam, för jag gör alltid det som behagar honom.”

Joh 12:24 Jag säger er sanningen: Om vetekornet inte faller i jorden och dör, förblir det ett ensamt korn. Men om det dör bär det rik frukt.

Ps 7:7 Res dig, Herre, i din vrede, stå upp mot mina fienders raseri! Vakna till min hjälp, du som har kallat till dom.

Ps 10:14 Du ser det, du ser olycka och sorg för att ta det i din hand. Den olycklige lämnar sig åt dig, du är den faderlöses hjälpare.

Gud är god och rättvis och honom kan man alltid lita på men inte på människor.

Ps 70:6 Men jag är svag och fattig. Gud, skynda till mig! Du är min hjälp och min befriare. Herre, dröj inte!

Ps 71:12 Gud, var inte långt ifrån mig! Min Gud, skynda till min hjälp!

Ps 72:12 Ja, han ska rädda den fattige som ropar och den förtryckte som ingen hjälpare har.

OBS! Erbjudande om att få en Reformationsbibel står kvar. Skriv mail till mig, Maria, i Gästboken här på sidan. Många har i dagarna fått hem sin bibel på posten nu:-)

Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.