En inblick i himmelsk härlighet/ Video

 

Foto Maria

Foto Maria

 

THE TRANSFIGURATION: A GLIMPSE INTO HEAVENLY GLORY! VIDEO

EN INBLICK I HIMMELSK HÄRLIGHET /VIDEO

http://www.youtube.com/watch?v=2Ik32AVy6wA&feature=share&list=PL1DC0A002A5F8FB0F

There is absolutely no other ISRAEL of GOD, outside of those believers (Jewish/Gentile) who have put their FAITH in Jesus Christ!   /From:

Galatians 3:28-29    28There is neither Jew nor Greek, there is neither bond nor free, there is neither male nor female: for ye are all one in Christ Jesus.  29And if ye be Christ’s, then are ye Abraham’s seed, and heirs according to the promise.

*
But God forbid that I should glory, save (except) in the cross of our Lord Jesus Christ, by whom the world is crucified unto me, and I unto the world. For in Christ Jesus neither circumcision availeth any thing, nor uncircumcision, but a new creature. And as many as walk according to this rule, peace be on them, and mercy, and upon the Israel of God. (Galatians 6:14-16)

And think not to say within yourselves, We have Abraham to our father: for I say unto you, that God is able of these stones to raise up children unto Abraham. (Matthew 3:9)

Läs och begrunda bibelorden!

/Maria
Colorful_tulips

6 thoughts on “En inblick i himmelsk härlighet/ Video

  1. Klurigt det där, som sagt!
    De viktigaste frågorna blir de som man missar svaret på eller inte får svar på. Det finns säkerligen många som grubblar o grubblar men inte vet skillnaden på GT och NT och hur och varför, eller hur? Evangelium är det största och finaste man kan få veta om och tänk att det finns till för alla, men alla vill inte ha det. ….Jesus är Herre!
    Går man i söndagsskola nu för tiden? Och vad får man lära sig?
    /Maria

  2. Är det inte typiskt att just de viktigaste frågorna är de som det finns mest lödder i?

    “Jesus är lagen” låter för mig ungefär som: GT är NT.

    Liknelse

    Min lille son, vet du vad som kommer först på kvällens TV tablå, Rapport eller Aktuellt?

    Sonen: båda.

    Min lille son, vet du vad som kommer först i Bibeln, Moseböckerna eller Evangelierna?

    Sonen: pappa, vilken svår fråga! Vi har ju pratat om det i flera veckor och jag förstår inte! Jag tror att Moseböckerna kommer före, men du säger att evangeliet finns i Moseböckerna, så jag blir osäker. Är det så att vi är räddade av lagen, eller av evangeliet om Jesus Kristus?

    Pappan: Lagen i Moseböckerna ÄR Evangeliet om Jesus Kristus. Det vet ju varenda söndagsskoleunge!

  3. Joh 19:19 Pilatus hade också låtit göra ett anslag som sattes upp på korset. Där stod: “Jesus från Nasaret, judarnas konung.” 20 Det anslaget läste många judar, eftersom platsen där Jesus korsfästes låg nära staden och texten var skriven på hebreiska, latin och grekiska. 21 Då sade judarnas överstepräster till Pilatus: “Skriv inte judarnas konung, utan skriv att han har sagt sig vara judarnas konung.” 22 Pilatus svarade: “Vad jag har skrivit, det har jag skrivit.”

    Visst är Jesus Messias, Judarnas konung. Men för många är Jesus Torah och mycket annat knepigt som inte stämmer. BARA Jesus kan rädda människor! det finns bara ett evangelium, en Jesus, och hans räddning för människorna. Jesus segrade på korset för HELA mänskligheten.
    /Maria

  4. Ibland när jag sett vidoes med rabbiner på youtube, har jag fått för mig att *de vet* att Jesus är Israels Messias, men kristna är så konstiga och det har varit så mycket hat och strid i historien så man vill inte “sälja sig/byta ner sig” och lämna sina traditioner.

    Därför försöker vissa idag att sprida en Jesus som inte har några “kristna i hasorna” och då blir Messias mer lik Judas Iskariots drömbild av Israels kung som segrar utan korset, eller en traditionell variant som inte stämmer med Bibelns Jesus Kristus: “Jesus är Torah!”

    Vi ska inte göra om Jesus eller sudda bland verser för att han ska säga och vara saker som inte kan rädda människor.

    Jag vet inte mycket om Israels historia, men jag har fått hjälp att känna igen lukten av villolärare, och det finns många som vill ha en endera ickejudisk Jesus som vill rädda världen med FN, eller en totalt Israelisk kulturell Jesus, som inte bryr sig om hedningar. Ingen av dessa Jesus är Bibelns Gud, eller Bibelns Messias.

    John 19:19-22

    And Pilate wrote a title, and put it on the cross. And the writing was Jesus Of Nazareth The King Of The Jews.

    20 This title then read many of the Jews: for the place where Jesus was crucified was nigh to the city: and it was written in Hebrew, and Greek, and Latin.

    21 Then said the chief priests of the Jews to Pilate, Write not, The King of the Jews; but that he said, I am King of the Jews. (I am = YHWH)

    22 Pilate answered, What I have written I have written.

  5. Hej Janne. Nej ingen människa räddas automatiskt eftersom det är genom Den helige Ande som vi väcks och blir pånyttfödda och förstår vad vi fått från Gud. Detta måste man uppleva för att kunna prata om himmelen och slutet och en ny början.
    Möjligheten till att bli frälst finns hela tiden och det är många som inte tror på det vi vill berätta, men vi gör ju vad vi kan, vad mer kan man göra? Gud vet vilka som tar emot och kommer att ta emot honom. Hela Israel kommer inte att bli frälsta enligt bibeln. Gud har försökt med det folket i sååååå många år.
    /Maria

  6. Ingen människa är automatiskt räddad till Guds rike, eftersom det är Jesu liv i oss (genom Anden)som är evigt liv. Alla som blir födda ovanifrån tillhör Gud. Alla som har fått tron och som stannar kvar. Vi kan inte diskvalifiera någon från Möjligheten att bli frälst! Så brukar det ibland låta när man talar om Israel!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.