Dikter /Just som vi är får vi komma till Jesus

 

*

Just som vi är få vi komma till Jesus. Vi får bli rena, vi få börja glädjas.

Just som vi är få vi komma till Jesus. Han har oss kär, Och han vet vilka vi är, och vad vi har gjort.

Just som DU är får DU komma till Jesus. Han skjuter inte bort DIG, han har dig kär.

Han vill visa dig vad tro är och ge dig det nya livet.

Nytt liv?
Ja det gamla är borta då Jesus tar vid. I Omvändelse.

Och som jag var, jag nu ej mer skall bli, Nej jag skall dö från mig själv och låta Jesus lysa var dag i mitt inre.

Nytt liv?
Ja född på nytt in i Guds familj, där vill man stanna för evigt,

Och då Jesus kommer tillbaka då förstår man och ser, Man behöver ej tvivla något mer, Allt var ju sant, som Guds Ord förklarat.

/Maria

 

4 thoughts on “Dikter /Just som vi är får vi komma till Jesus

  1. Hej Sofie dikten är min egen men den säger att alla får komma till Jesus, jag hittar inte den texten jag tänker på just nu ang dikten, men jag har tagit med en del andra likvärdiga:

    Joh 1:12: “Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.”

    Luk 17:20 Då Jesus blev tillfrågad av fariseerna när Guds rike skulle komma svarade han dem: “Guds rike kommer inte så att man kan se det med ögonen.

    Luk 18:16 Men Jesus kallade dem till sig och sade: “Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör sådana.

    Luk 19:5 När Jesus kom till det stället, såg han upp och sade till honom: “Sackeus, skynda dig ner, ty i dag måste jag komma och stanna i ditt hus.”

    Joh 8:21 Än en gång sade Jesus till dem: “Jag går bort, och ni kommer att söka efter mig, men ni kommer att dö i er synd. Dit jag går kan ni inte komma.”

    Joh 14:23 Jesus svarade: “Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom.

    Gal 3:14 Vi friköptes, för att den välsignelse Abraham fått skulle i Jesus Kristus komma till hedningarna och för att vi genom tron skulle få den utlovade Anden.

    1 Tim 1:16 Men jag mötte barmhärtighet, för att Kristus Jesus skulle visa hela sitt tålamod främst mot mig och låta mig bli en förebild för dem som skulle komma till tro på honom och vinna evigt liv.

    2 Petr 1:2 Må nåd och frid i ännu rikare mått komma er till del genom kunskapen om Gud och vår Herre Jesus.

    Läs Romarbrevet och Hebréerbrevet handlar om tro, eller leta på min sida här. Jag skriver då jag kommer på det. Hälsn Maria

  2. Tack Janne!
    Guds Ord är klart och tydligt och tvivlet är borta…en gång förstår vi ännu mer än nu. Vår lila tid här är för att älska och vörda Gud och sedan få veta mer och få vara med honom för alltid. Här tränas vi…för att komma in i himmelen. Den smala vägen…
    Guds Ord är en fullkomlig skatt för oss.
    Gud välsigne dig.
    /Maria

  3. Man behöver ej tvivla något mer, Allt var ju sant, som Guds Ord förklarat.

    Vilken fin vers!

    Så brukar det vara när DHA visar oss Bibeln. Klarhet. Det finns ingen oordning eller konstigt i Ordet.

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.