Det kommer att kosta allt….Kamp.


Tror du att du orkar vidare? d v s orkar du lida om det blir väldigt turbulent och svårt framöver, så som Guds ord säger? Det kan också gå väldigt fort med ett totalt utplånande av denna världen, så mycket vapen m m som man har nu och kommer att ha i sluttiderna. Harmageddon! / Det är olika tänkande om sluttiderna, ja, och om vedermöda, man måste läsa på vad Guds ord visar oss.
Det kan bli tufft som sagt, och då måste vi vara beredda, tränade, starka, tuffa, älskande Jesus.
Då är det bra att ha gått i den hårda skolan.
DÄR lär man sig ett och annat. Bibelorden berättar för oss.

Rom 12:12Var glada i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen.
2 Kor 1:5 Liksom Kristi lidanden flödar över oss, så överflödar också genom Kristus den tröst vi får.
2 Kor 1:6 Om vi är trängda, är det för er tröst och frälsning. Om vi blir tröstade, är det för att ni ska få den tröst som ger kraft att uthålligt bära samma lidanden som vi.
2 Kor 1:7 Och vårt hopp om er står fast, eftersom vi vet att ni delar vår tröst liksom ni delar våra lidanden.
Apg 20:23 Jag vet bara att den helige Ande i stad efter stad vittnar att bojor och lidanden väntar mig.
Rom 5:3 Men inte bara det, vi gläder oss också mitt i våra lidanden, för vi vet att lidandet ger tålamod,
Rom 8:18 Jag menar att den här tidens lidanden inte kan jämföras med den härlighet som ska uppenbaras och bli vår.
Apg 14:22 och styrkte lärjungarnas själar och uppmanade dem att stå fasta i tron. De sade: “Vi måste gå igenom många lidanden för att komma in i Guds rike.”

Ef 4:22 Därför ska ni lämna ert gamla liv och lägga bort den gamla människan som går under, bedragen av sina begär.
Ef 5:31 Därför ska en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru, och de två ska bli ett kött.
Heb 6:1 Låt oss därför lämna bakom oss de första grunderna i Kristi lära och föras mot fullkomningen, och inte lägga grunden igen med omvändelse från döda gärningar och tro på Gud,
Heb 13:5 Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: Jag ska aldrig lämna dig eller överge dig.
Upp 3:12 Den som segrar ska jag göra till en pelare i min Guds tempel, och han ska aldrig mer lämna det. På honom ska jag skriva min Guds namn och namnet på min Guds stad, det nya Jerusalem som kommer ner från himlen, från min Gud, och mitt eget nya namn.

När vi har en tro kan vi få och måste få tro att det är den vi skall hålla oss till. Vi måste vara klara över saker som Gud sagt oss och vara klara över att HAN är med oss ALLA dagar och stunder framöver.

Segerkransen skall väl vara DIN eller hur?? Då har Du kommit ända fram! Läs om Paulus:

Vad sade Paulus? han sade att vi skulle ”Spurta mot målet, som en idrottsman”

2 Tim 4:8 Nu ligger rättfärdighetens segerkrans i förvar åt mig. Den skall Herren, den rättfärdige domaren, ge åt mig på den dagen, och inte bara åt mig utan åt alla som älskar hans återkomst.

Kol 2:18Låt er inte diskvalificeras från segerkransen av någon som njuter av “ödmjukhet” och ängladyrkan, som pratar på om det han har sett och som utan orsak är uppblåst i sitt köttsliga sinne.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.