Det finns bara en Gud /Istid?

 

 

Jesaja säger: Aldrig någonsin har man hört, aldrig har något öra uppfattat, aldrig har något öga sett en annan Gud än dig handla så mot dem som väntar på honom.*/Jesaja 64:4/

Människor kan ha en ISTID med Gud, det verkar som om Gud är långt borta, onåbar, svävande över tingen. Och många frågar sig om han överhuvud taget har skapat denna jorden? och bryr han sig om den i så fall?

Ja det finns delade meningar minsann. Som tur är så är inte Gud sådan. Den Gud, som vi läser om i Bibeln, och förhoppningsvis har i våra hjärtan, den Gud han visar sig, han hörs och han är verklig och sann och verksam idag.

 För ca 2000 år sedan skickade han sin Son till världen och bevisade så verkligen sin kärlek till oss. Jesus Kristus är en historiskt omvittnad person, precis som hans uppståndelse är historiskt bevisad. Men alla bryr sig inte om det, eller det faktum att Han kom för att ÅTERSTÄLLA vår relation till Gud så att vi kan bli Guds barn.

Vi vet också att Jesus är Gud, såsom han själv lärde. Därför: Den som kommer till Gud kan uppleva Honom. Det kan man göra genom att be och att läsa Bibeln. Men vi måste VILJA komma och ta emot hans Son, Jesus.

Gud har mött människor genom rök och åska och dunder, genom blixtar och eld, genom alla möjliga och omöjliga situationer. HAN är densamme idag och för all evig tid.

Han möter den som frågar efter honom. Men om man inte frågar efter honom—ja då finns han ju inte? Ja sådana tankar finns ju—men den som mött Jesus vet hur det förhåller sig.

*Guds kunskap är som himlen, Som havets djup den är. Det är för litet för dig Att bara vittna här. En vind ej innestänges, En flod ej hejdas kan, Ej heller Kristi kärlek, Som döden övervann.* Ff okänd

10 thoughts on “Det finns bara en Gud /Istid?

  1. Tack för alla peppande orden du skrev. Jag vet att det kommer bli frälsning i hela landet och vi alla behövs varje dag så mycket. Jag tackar Herren för dig och alla Kristna som verkligen brinner för Jesus!! Allt gott i Herren min syster. Kramis

  2. Hej Andreas. Nya Förbundet betyder att Jesus inte upphäver de gamla lagarna men han sätter ditt sin stämpel, sitt blod på Golgata för människor. Läs gärna på kategorin till höger här: Det gamla och NYA förbundet, det kommer att förklara saken för dig.
    Människor som inte är bevandrade i tron söker i det gamla förbundet(innan Jesus) och tycker vi har en grym Gud, men så är det inte, vi har en alltigenom kärleksfull Gud.
    Ställning och makt och pengar är inte viktiga i Jesu rike, utan kärlek, medkänsla och hjärtats trohet och lydnad. Vi ska inte följa lagen till det yttre och bli som fariseerna, vi ska följa det som Gud lagt ner i oss. Lukas version av Bergspredikan är inte lika omfattande eller nyanserad som Matteus….Hälsn Maria

  3. hej Jenny! Du är värd all uppmuntran för du skriver så folk förstår budskapet.
    Ja folk är upptagna med så mycket annat, men om de inte skulle leva så länge till då? Tänker de inte på evigheten?
    Kram f Maria

  4. På tal om Nya Testamentet (eller nya förbundet som det väl också heter), så undrar jag lite över en sak: Kristna verkar tro att Nya Testamentet upphäver Gamla Testamentet, man verkar ju helt strunta i de gamla lagarna från GT menar jag. Samtidigt så säger ju Jesus i Matteus 5:17 att han inte kommit för att upphäva lagen. Så jag är lite förvirrad vad som gäller där. Några andra på “Blogg 29” sa bl.a. att det inte var en helt lätt fråga.

    Hej då, gamling.

  5. tack vad glad jag blev för dom orden=)! jo människor ser tien för dom vill inte men alla söker något säger dom men dom är för upptagna att söka lycka i saker här på jorden för att sätta sej ner och tänka !

  6. Tack kära vän för ditt besök! Jag blir glad att du gillar det som skrivs här.Satan vill med varje medel sänka oss, och förstöra för oss, och för alla dem som vill söka Jesus, men han skall inte lyckas, och Sverige´skall bli frälst och ungdomarna få ro.Halleluja!
    Hälsn Maria

  7. ja, det är så uppenbart att allt verkligen är sant?
    Men Satans jobb är ju att förstöra?
    Att få folk att inte tro!

    Din blogg är jätte bra!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.