..de hade ju SETT JESUS efter hans uppståndelse. MISSION

mission

Apg 1:3 3 Han visade sig för dem efter sitt lidande och gav dem många bevis på att han levde, när han under fyrtio dagar lät dem se honom och talade med dem om Guds rike. 

Jesus förklarade att med honom hade Guds rike kommit till världen. När han återvände till himlen skulle Guds rike bli kvar i de troendes hjärtan genom den helige Andes närvaro.

Men det blir inte fullkomligt förrän Jesus kommer tillbaka  för att döma alla människor och göra slut på all ondska i världen.

Ända tills detta sker är det de troendes uppgift att sprida Guds rike ut över hela världen. Apostlagärningarna berättar början av den historien. Vi fortsätter att skriva den genom att fullfölja det arbete den första församlingen startade. Det var modiga män och kvinnor som fick utstå många många svårigheter, men de hämtade kraft från Gud och den helige Ande fick leda dem.

Idag är det närmast så att de som åker iväg på sina missionsresor har det mycket bra och har bra betalt och ingen tycks ha någon direkt nöd. Predikar de Jesus så som Jesus ville? Vet de vad umbäranden är? Vet de vad stora sorger är, och hur man får ödmjukhet över sina liv?

I apostlagärningarna kan du läsa om de som ställde sig till Jesu förfogande och hur de ville lyda honom och ge allt för missionen. Människor blev kallade och det började i Jerusalem där den första församlingen grundades och den växer snabbt och man ställdes inför en svår förföljelse då. Man skulle ALDRIG ha velat utstå så många hemska saker som man gjorde om Jesu uppståndelse hade varit en Bluff! de VISSTE att Jesus hade uppstått från de döda, de hade ju SETT JESUS, och visste att de måste ut och berätta och de var tända av den glöden i sina hjärtan.

Den förföljelse som kommer att komma, den kommer att bli ännu svårare, nu, i våra tider, då man inte vill tro, då alla är sina egna gudar och har förkastat Gud- ja det kommer att bli svårigheter för den troende som vill göra Guds vilja. Men Gud har allt i sin hand.

NamnlösMaria

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “..de hade ju SETT JESUS efter hans uppståndelse. MISSION

  1. Hej Henke Jag håller med i allt du skriver här. Världen är en kloak full med smuts, hur fina foto man än kan ta så ligger världen i dyn pga allt det du räknar upp här i dina ord.
    JESUS är den som lyfter oss upp ur eländet och vi kan få leva för honom de år som är kvar, och de är inte många, det tror jag ej.
    Att Jesus är uppstånden och lever idag är mycket svårt att inse/förstå för många men de har ju inte mött hans kärlek, så man tror ju att vi troende är rubbade då vi berättar och prisar Gud för Uppståndelsen och för JESU Återkomst.
    Men den dag då han kommer skall ALLA se honom, då förstår de att vi talade sanning.
    Jesus kan frälsa vem som helst, och det är under i sig. Se vad han gjorde för Paulus. Många säger att Paulus var hård och orättvis, men icke, han var verkligen tänd i sitt hjärta och visste vad han gjorde, sådana behövs idag!!

    Världen är hårt angripen och värre kommer det att bli, man kommer att få se vidriga saker ske, och våldet bli ännu värre, j mycket mycket värre. Se videon om Islam o tänk efter vad de gör inom islam idag och hur felunderrättad en islamist är, eller en muslim…… VÅLD som eskalerar och berättelsen bakom Muhammad
    Önskar dig allt gott och lev väl för Kristus!!
    /Maria

  2. Vi får vara tacksamma att vi kan tro att Jesus har uppstått; det krävs ett mirakel för att en tänkande människa ska kunna ta in något så ‘övernaturligt’. Men nu är ju Jesu uppståndelse en mirakulös händelse i SIG och alltså så råkar det vara sant, och vi gläder oss åt det.

    Kanske har en del fått gåvan att kunna vara verktyg för Jesus utan att ha behövt lida och ha det svårt – man behöver inte ha levt i ett fattigt land för att gå igenom en hel del, som du vet! – men när det gäller mig själv så inser jag att det fanns en mening med alla svårigheter för att man inte ska döma alltför hårt och förhastat.

    Att det är de yttersta tiderna, det förstår vi när hela jorden är under attack från en ondskefull maffia som går satans ärenden med Chemtrails, GMO, HAARP, BigPharma, girighet, rofferi, falskhet och allsköns otyg.

    Och seriously, vad är detta annat än en beskrivning på umgänget människor emellan, av idag…

    “Men det må du veta, att i de yttersta dagarna svåra tider skola komma. Ty människorna skola då vara själviska, penningkära, stortaliga, övermodiga, smädelystna, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, kärlekslösa mot sina närmaste, trolösa, begivna på förtal, omåttliga, tygellösa, fientliga mot det goda, förrädiska, besinningslösa, förblindade av högmod; de skola älska vällust mer än Gud, de skola hava ett sken av gudsfruktan, men skola icke vilja veta av dess kraft.”

    Men det finns en Gudomlig nåd i världen, som ingen är utestängd ifrån, och den finns i Jesus Kristus. Hur djupt sjunken man än varit, så kan Jesus upprätta en.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.