Dagens bibelord. Älska Herren av hela ditt hjärta… Psalm 1, Luk 10:27

200804180226

 Gud är god, ja det kan du läsa om i bibeln. Men.. man tror inte att han finns men det vet jag att han gör. Läs i psalmerna och du får reda på vem han är-  t ex
*
Psaltaren:

FÖRSTA BOKEN
De rättfärdigas lycka

1 1 Salig är den som inte följer de ogudaktigas råd och inte går på syndares väg eller sitter bland bespottare 2  utan har sin glädje i Herrens undervisning och begrundar hans ord dag och natt. 3
Han är som ett träd, planterat vid vattenbäckar, vilket bär sin frukt i rätt tid och vars blad inte vissnar. Allt vad han gör lyckas väl.
4
Så är det inte med de ogudaktiga, de är som agnar som vinden för bort.
5
Därför skall de ogudaktiga ej bestå i domen, ej syndarna i de rättfärdigas församling.
6
Ty Herren känner de rättfärdigas väg, men de ogudaktigas väg leder till fördärvet.
*
De rättfärdiga är de som tror på Gud, tror  på hans son Jesus Kristus. Vi som tror (den troende bör) begrundar hans ord dag och natt och intresserar oss verkligen för Guds ord och han är ALLTID i vårt hjärta, varje stund tänker vi på hans ord och vad det betyder för oss. Jag gör inte det för att jag är perfekt, nejdå, jag gör det för att jag ÄLSKAR honom av hela mitt hjärta. Så som det står att man ska/bör göra:
Luk 10:27
Han svarade: “Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv.”
NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.