CHIP. FIGHT FOR FREEDOM. RFIDChip

 Pinner states: We Will Not as Christians take the Mark of the Beast----- picture shows left hand. They'll use the right. Or forehead./Pinterest

***
Här skulle ligga en video som inte kom in…
Ett chip som implanteras någonstans i våra kroppar kan fungera som ett kombinationskort, pass, körkort, personliga dagböcker,och vad du vill… Inte längre skulle vi oroa oss för att förlora våra kreditkort när vi reser. Ett chip som sitter i våra kroppar kan också ge oss extra mental kraft.
Skulle du överväga att ha mikrochip implanterade i din kropp?

30.06.2017 19:33

Trenden med kontaktlösa betalningar väntas explodera under de kommande åren och då pratar vi inte bara kort och mobiltelefoner, utan även armband, klockor och ringar. Även betalchip inopererade i handen väntas bli allt vanligare enligt trendspanare. Tycker du att det här låter som science fiction? Det är helt förståeligt. 

I Storbritannien har det gått att göra kontaktlösa betalningar i ungefär tio år och i januari gjordes en fjärdedel av alla transaktioner med den här tekniken. I dag finns 100 miljoner brittiska kontaktlösa betalkort i cirkulation fördelat på Storbritanniens 65 miljoner invånare.  Läs mer nedan i länkar!

  • Den som känner Guds ord vet att det kommer tider, ja de tider som är nu är oroande men det vet inte människorna, för de läser inte Guds ord eller tror på Honom. Det kommer tider då människan blir slavar under chip och andra konstigheter och där man inte har något att säga till om. Den datoriserade världen har krupit långt inpå oss och den kommer att sluka människor med sitt stora mörka gap!   /Maria

 

  • DHS "Chip" implant

http://www.anpdm.com/article/424459457242425B4B754144514A71/19170080/4285462

Läs mer: http://www.bakom-kulisserna.biz/news/fran-sedlar-i-fickan-till-chip-i-handen/

 

17 thoughts on “CHIP. FIGHT FOR FREEDOM. RFIDChip

  1. hej, ja det är farliga och sena tider, så man måste vara lite före i tiden och tänka efter, med den helige Andes hjälp. /maria

  2. Ja varje dag är ett steg fram emot himmelen, på något sätt får vi, som Gud vet, styrka och klarhet i hur och vad vi ska ta oss till då det mörknar mer omkring oss.Världen är under satans makt och bara få kan komma framåt eftersom de ratar Gud. /Maria

  3. Mvh teo jag glad över din klarsyn ….jag fattar äntligen …..då blir nu vaje dag en bonus så länge allt är frivilligt

  4. Som hastigast, ska iväg ut.. Jag tror att i ett senare skede blir det mer allvar än så var det chipet skall sitta och i början är det som sagt frivilligt men i senare skede ett tvång, då är det nog inte ens tanke på att välja var man vill ha det, det kommer svåra tider och då kanske man står utan allt för at man inte vill välja att ha det i kroppen, det är taktik från de som tror de äger världen. /Maria

  5. Mvh teo.
    Maria vad har det för betydelse om chip sitter på visakortet eller sitter i en klackring båda positioner är utanför kroppen jag fick nu SEB debit kort som man lägger kort mot avläsare o behövs ej pinkod för köp under 200 kr. Då slog det mig de har utvecklat kollektivtrafikens acesskort lösning man lägger på SL kortet o pengar dras för en bussresa o ingen pinkod behövs likadant gjort med SEB kortet.

  6. In i döden går de (för alltid) som vägrar lära känna Gud och hans kärlek. Känner du Gud och är hans barn (riktat till alla otroende) då är du fri! FRI för alltid att leva med Gud. Gud och Jesus är samma person och för evigt levande. Jesus är den som frälser en människa och räddar den för evigt. Ta emot Jesu som din frälsare redan idag. Kyrkan tror jag inte på utan i stället att vara utanför lägret med JESUS! /Maria

  7. Chip är nära in på oss och det kommer närmare o närmare att man blir beroende av ett chip? Vill jag det? Nej, jag är beroende av Herren. Ja många kan komma hit och diskutera vad chipet är och hur det kan vara mark of the beast? Välkomna! /Maria

  8. Hej Nu lite allvar

    Allt i livet är förhandlingsbart
    dvs du kan påverka dina.. omständigheter ….
    men när du går in i dödens gränsland
    då är ingenting mer förhandlingsbart ….
    Då är mitt enda hopp
    att Jesus Ande bor i mig
    och att ..jag lärt känna denna Ande ..
    . helst medan jag var i livet ..
    .dessa två Youtube klipp
    ska visa dig vad jag tror är sant ..
    . därför tror jag på kyrkan .
    ..på Gud ….på Jesus
    dvs det bibeltexter säger
    om dödens gränsland ..
    .därför utövar jag tro på Jesu namn dagligen .
    .. i inget annat namn finns frälsning Amen

    Välkommen Helig Ande i Jesu namn in i mitt hjärta

  9. Mvh teo
    Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder.

    16:13
    Men när han kommer, som är sanningens Ande, då skall han leda eder fram till hela sanningen. Ty han skall icke tala av sig själv, utan vad han hör, allt det skall han tala; och han skall förkunna för eder vad komma skall.

    Han skall förhärliga mig, ty av mitt skall han taga och skall förkunna det för eder.

    Allt vad Fadern har, det är mitt; därför sade jag att han skall taga av mitt och förkunna det för eder.

    dvs Kristus bor i mig…. Var bor Kristus i mig ?

    dvs Kristus bor i mig genom den Helige Ande Visheten ..

    Hjälparen som bor i mitt sinne
    ( sinnet = tankevärlden )

    efes 4:23 och nu förnyens genom Anden som bor i edert sinne,

    GAL 5:22
    Andens frukt åter är kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, trofasthet,saktmod, återhållsamhet.

  10. Mvh teo

    Hur får jag kontakt med läraren som gick i Palestina
    för 2000 år sedan ?

    räcker det i bön att upprepa Jesus Jesus eller måste jag lära mig urskilja förnimma Helig Andes milda röst i tankarna
    genom att lyssna tyst när jag läser.. hör… ser…. bibelordet i aktion

    dvs är det jag som skall tala eller ska jag lyssna

    Svar… du ska lyssna är Teofilus uppfattning… Anden vill försynt undervisa dig om den väg du bör vandra genom livet …. vandra ärligt och i glädje och i sorg genom livets frestelser

    Vi har kontakt med Jesus Kristus genom sanningens Ande … en Ande Jesus sänder….

    Johannes 14:15

    Älsken I mig, så hållen I mina bud,

    och jag skall bedja Fadern, och han skall giva eder en annan Hjälpare, som för alltid skall vara hos eder:

    sanningens Ande, som världen icke kan taga emot, ty hon ser honom icke och känner honom icke. Men I kännen honom, ty han bor hos eder och skall vara i eder.

    Jag skall icke lämna eder faderlösa; jag skall komma till eder.

    Ännu en liten tid, och världen ser mig icke mer, men I sen mig. Ty jag lever; I skolen ock leva.

    På den dagen skolen I förstå att jag är i min Fader, och att I ären i mig, och att jag är i eder.

    Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder.

    16:13
    Men när han kommer, som är sanningens Ande, då skall han leda eder fram till hela sanningen. Ty han skall icke tala av sig själv, utan vad han hör, allt det skall han tala; och han skall förkunna för eder vad komma skall.

    Han skall förhärliga mig, ty av mitt skall han taga och skall förkunna det för eder.

    Allt vad Fadern har, det är mitt; därför sade jag att han skall taga av mitt och förkunna det för eder.

    dvs Kristus bor i mig…. Var bor Kristus i mig ?

  11. Mvh teo

    1 joh 4
    7. Mina älskade, låtom oss älska varandra; ty kärleken är av Gud,och var och en som älskar, han är född av Gud och känner Gud. Den som icke älskar, han har icke lärt känna Gud, ty Gud är kärleken.

    12. Ingen har någonsin sett Gud. Om vi älska varandra, så förbliver Gud i oss, och hans kärlek är fullkomnad i oss.

    16. Och vi hava lärt känna den kärlek som Gud har i oss, och vi hava kommit till tro på den. Gud är kärleken, och den som förbliver i kärleken, han förbliver i Gud, och Gud förbliver i honom.

    hur ska du nå kärlekens källa .. som är närmare dig än ditt eget andetag

    apl 17
    27. detta för att de skola söka Gud, om de till äventyrs skulle kunna treva sig fram till honom och finna honom; fastän han ju icke är långt ifrån någon enda av oss.Ty i honom är det som vi leva och röra oss och äro till, såsom ock några av edra egna skalder hava sagt: ‘Vi äro ju ock av hans släkt.’

    Gud enligt bibeln är alltså inte långt borta från någon enda av oss …Ty i honom är det som vi leva och röra oss och äro till,

    Gud är alltså närmare dig än du tror ….hur ska du få kontakt med Gud ..kärlekens källa … jo förlåt om du har NÅGOT emot NÅGON
    gör du detta når du kärlekens källa

    jag har testat denna variant och den funkar …man känner fakiskt kärlekskänslor när man förlåter …förlåt om du har något .något är inte mycket emot någon ..någon är vem som helst….

    vem som än provar detta kommer flöda i kärlek i sin omgivning .. i denna kärlek är det underbart att leva ….så börja med förlåt dig själv för de felsteg du gjort under livets resa … res dig upp och gå vidare … och slutmålet för din vandring ..det eviga livet…Evigt liv – detta är målet ..

  12. Mvh teo
    Faderns Ord blev kött
    och vi fick se en enfödd Sons härlighet
    och han var full av nåd och sanning .
    vet du om
    att du kan få denne Sons Ande inom dig
    så du känner djup frid..
    Du ber så här …
    Fader i Herren Jesus Kristus blod.
    .förlåt mig mina synder
    för Jesu blods skull ..Amen Amen

    Min vardagstro på Jesus Kristus..
    Förlåt mig Helig Ande..
    Fader i Jesu namn
    förlåt mig mina synder
    för Jesu blods skull..
    vill du bli av med ångest skam och skuldkänslor..
    vill du ha rent samvete..
    Jesus är en hejare på att rena samveten..
    då försvinner ångest skam och skuldkänslor
    med tiden..vi stöttar dig
    ..Tänk tyst..Fader i Jesu namn..
    förlåt mig mina synder
    för Jesu blods skull..
    Behåll denna ljuvliga frid.
    .genom att..
    förlåt om du har något emot någon …
    = Helig Andes kärlek i dig

  13. Nu hänvisar jag alla som brottas med chip frågan till denna hemsida som blir en plattform för DIALOG mellan samtliga berörda parter mvh teo för här krävs saklig objektiv information och det klarar denna hemsidas skribent galant …hon har verkligen jounalistens gåva inom sig för det viktiga i beslutsfattande
    är att man har tillgång till SANN information då klarar beslutet sig genom alla svåra stormar för det är ju så om man säger JA till ett beslutkan man inte säga nej. Man måste välja JA jag gör detta beslut NEJ jag gör inte detta beslut. Jag för min del har sagt JA till Klackring o NEJ till chip under huden…

  14. Man måste verkligen tänka till om allt det som finns i tekniken o vad det betyder. Klackring och chip är en möjlighet men det tål att tänkas på! ALlt går fort och det skall man veta att den onde jobbar på och vill lura hela världen, men GUD har alla svar! Lägger in en video nu om chip. /Maria

  15. Nu kan vi be om det är ok att ha chipet på en ring på fingret. För det är stor skillnad i intigritet att.ha ett chip utanför huden eller innanför huden med en klackring kan chipet som är stort som ett riskorn fastsättas o man kan även i klackringen sätta in ett litet batteri o det är nu lätt att byta resevdelar när tekniken havererar …för mig en otroligt enkel lösning i ett supertekniskt samhälle så jag tycker vi ska be o välsigna klackringsutvecklingen. Fader i Jesu namn nu lämnar vi detta tekniska chip problem i dina händer o litar på att din NÅD hjälper Kristi kropp globalt Amen Amen Halleluja

  16. Det är inte vettigt vad fort det går med alla tekniker som kommer att ödelägga för människor. Hur jag o familjen och alla andra kommer att göra som tror på Gud och som vet vilka tider det är o som kommer…hur ska man göra fast man kan säga: Aldrig i livet att jag tar ett chip! Svar: Den som har Gud till sin Herre vet hur den ska handla i alla situationer. Om den personen lyssnar! Ja det är svåra och lätta val framöver, det är Gud ändå som vet bäst och det borde alla människor få veta, men antingen vill de inte eller förstår inte! Är heller inte säker på att detta är mark of the beast himself.
    /Maria

  17. NewFusion kan vara det första belgiska företaget som chipar sina anställda, men med rykten som redan cirkulerar är att andra överväger liknande politik, de kommer sannolikt inte att bli det sista.

    Implantera radiofrekvensidentifiering (RFID) chips
    har gjort rubriker igen som ett företag i Belgien, NewFusion, har genomfört enheten för sina anställda.
    Inopererade i händerna på sina anställda, de små sändarna sänder en enkel kod som gör att de anställda att få tillgång till företagets anläggningar och datorsystem.

    Chipen, växer nu i popularitet, särskilt i Australien och Europa, det är ungefär lika stor som ett riskorn och varierar i pris från $ 80- $ 100.

    Placeras under huden mellan tummen och pekfingret, de beter sig som en traditionell elektronisk nyckelkort, men en som inte kommer att lämnas hemma på köksbordet.

    Tack och lov, åtminstone för nu, har NewFusion erbjudit en chip-baserade ring för dem som föredrar att undvika att implanteras.

    Ja så står det i artikeln, du som kan felfri engelska kan läsa hela artikeln, jag har tagit med det nödvändigaste här tror jag. TÄNK TILL OM DENNA ARTIKELN och HUR DU skulle VÄLJA ATT GÖRA! TIDEN ÄR SEN NU!
    Implanting radio frequency identification (RFID) chips has made headlines again as a company in Belgium, NewFusion, has implemented the device for its employees.
    Surgically implanted in the hands of its employees, the tiny transmitters broadcast a simple code that allows employees to access company facilities and computer systems.
    The chips, now growing in popularity especially in Australia and Europe, are about the size of a grain of rice and range in price from $80-$100.
    Placed under the skin between the thumb and index finger, they behave like a traditional electronic key card, yet one that won’t be left home on the kitchen table.
    Thankfully, at least for now, NewFusion has offered a chip-enabled ring for those who would prefer to avoid being implanted.
    Supporters of the move toward implanted ID chips of course inevitably point to the incredible convenience of embedding your identity number inside your skin, but in Ref sök chip nwo o antikrist 28 feb

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.