Bibelord/Beroende av Gud. Rättfärdighet. Öppna ögon

 

Alla människor är ytterst beroende av  Gud. Både förtryckaren och den förtryckte har allt de äger av Gud. Gud dömer den människa hårt som av girighet eller maktbegär förtrycker en nödlidande människa. Psalm 29:2 passar bra här tycker jag:

* När de rättfärdiga växa till, gläder sig folket, men när den ogudaktige kommer till välde suckar folket.* Folken i de flesta länder har väl all anledning till att sucka och gråta, för det finns ju verkligen många som vill ha makten och man slåss och använder korruption för att nå sina syften. Då undrar man: var finns de rättfärdiga?, de som vill göra rätt…..många kanske vill beundra dem som sitter på höga positioner och piedistaler, och har makt och ära, det är farliga ting att tänka så. Jag tänker då på de tider som kommer, Då är det så många människor som gjort fel val, som gått fel vägar, de har blivit grundlurade och är i satans garn. De har dömt sig själva till undergång! Den som har varit vis nog innan detta sker, kommer att ha gjort sig beroende av Gud och därför går den människan inte på lögnen om att Jesus har kommit då han       INTE        ännu har gjort det.

*Där profetia icke finnes, där bliver folket tygellöst; men säll är den man som håller lagen.* Ordsp 29:18

En kristen ser med öppna ögon på  hur världen håller på att falla samman, ja det är ett faktum att världen är infekterad av synd. Men vi behöver inte bli pessimister! Jag är personligen definitivt ingen pessimist,- det finns hopp. Gud har lovat en ny himmel och en ny jord – en nyordning   (Obs! icke NWO)   som skall befria hela världen ur syndens grepp, ur sjukdom och och ondska. I väntan på detta får den troende gå med Kristus ut i världen, bota sjuka, och på allt sätt bekämpa syndens konsekvenser. Vad betyder hopp för dig? Hopp om en ny framtid, hopp om att få tjäna Gud på alla sätt, även de svåraste? Den helige Ande hjälper oss med det vardagliga och leder oss i vår bön. Även om vi inte altid vet hur vi ska be så vet den helige Ande och ber för oss, och naturligtvis leder han oss.

*Men vi veta att för dem som älska Gud samverka allt till det bästa, för dem som äro kallade efter hans rådslut.* Rom 8:28
*Och dem som han har förutbestämt, dem kallar han ock, och dem som han har kallat, dem rättfärdiggör han ock, och dem som han har rättfärdiggjort, dem förhärligar han ock.* /Rom 8:30

http://www.youtube.com/user/MariaEvighet lyssna på psalm 8 här, i musik.

Förtrösten på HERREN, den rättfärdige, till honom tar vi vår tillflykt.    /Maria

4 thoughts on “Bibelord/Beroende av Gud. Rättfärdighet. Öppna ögon

  1. Hitta oss själva och förstå vilka vi är och varför vi ska tjäna Gud kan vi bara fatta då Kristus träder in i våra liv, det finns inget annat aätt, Kristus är allt och kommer alltid att vara!
    Sedan får D Lama o alla andra pyssla med sitt, vi är Kristus efterföljare, vad som än händer.
    SYNDEN är stor, och måtte folk vakna och vända om. NU! Nej man kan inte tro att det är sant det som förekommer, ingen Jesus inget kors………..? Jesus lever. /Maria
    /Maria

  2. “Det är bra och lugnt bara vi samarbetar.”

    Otroligt att de svenska prästerna inte ser hur nätet dras åt omkring dem. Jag har lämnat församlingar pga orsaker som prästerna inte ser och inte kan finna något fel med.

    Vad gör det om vi slår 450 klockklämtningar i minuten för att hylla moder jord, sitter i lotusställning framför altaret, promerar komiker som teologer och bjuder in påven och Dalai Lama som gästpastor? Dalai lama släpper ut andar och säljer småbuddhor. Ikoner monteras upp, vi går på meditativa utflykter för att hitta oss själva, det pushas för global rättvisa i välgörenhetsorgan där pengar försvinner, inget motstånd mot synden, inga bibelvarningar, ingen synd, bara glädje överallt och hopp! Flera kyrkoledare tycker talet om Uppenbarelseboken är barnsligt. Kanske de hoppas på gudinnan Xchel i Cancun….Jag kan inte tro det är sant!

    🙂

  3. Hej Janne Inte vill vi se människor försöka bygga en ny jord på falska och otäcka sätt. Inte vill vi se människor fara helt vilse. Och visst- vi är dårar för världen för att vi vill hålla Guds namn högt. Men det tar vi, eller hur…
    Gudinnor och gudar är sååå ppopulära nu, men vårt samhälle faller samman, världen faller samman och man säger att allt är bra o lugnt bara vi samarbetar- vi samarbetar inte med någon annan än vår Herre.
    Leva i världen- men inte av världen.
    /Maria

  4. (Gud ska skapa en ny himmel och en ny jord- människor ska skapa en ny himmel och en ny jord)

    En ny jord och en ny himmel har Gud lovat! Det gamla är över och något nytt ska komma, säger Bibeln.

    Vad vi hela tiden fastnat på här är de världsliga projekten som säger samma sak: “En ny ordning, en nytt gäng världsorganisationer, en ny ekonomi, en ny människa är på gång! Låt oss alla bygga och gå samman (Gud vill det här!) och bygga klart alla tornen till himlen. En ny tid av fred och samförstånd är kommen: vi kallar den vattumannens tid. Lyssna inte till bakåtsträvarna som talar om Bibelns varningar. Vi kan det här! Vi föryngrar oss själva och räddar moder jord. Gudinnan Xchel, kom och hjälp oss väva samman världen och rädda mijön! (Christina Figereres, FN:s nuvarande klimatförhandlare bad till mexikanska gudinnor vid öppningen av klimatmötet i Cancun 2010).

    http://voices.washingtonpost.com/post-carbon/2010/11/cancun_talks_start_with_a_call.html

    Denna klyfta vill vi inte se – klyftan mellan Guds ord och världens. De som varnar för den hånas och ignoreras.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.