Bibelord / Ef. 5:20 Tacka Gud. Rom 8:28

 

Gläd dig i Herren

Efesierbrevet 5:20 säger ju att:

Eph 5:20  och tacken alltid Gud och Fadern för allt, i vår Herres, Jesu Kristi, namn.


Därför får vi ju göra just det! Tacka i livets alla omständigheter, tänk att det ska vara så svårt.  ….för det  kan det ju vara….
I de yttersta dagarna kommer det som är av ondska att öka. De ogudaktiga blir ännu mer ogudaktiga/djävulska.
Vi kommer  ännu tydligare att se vilka som tillhör satan och vilka som tillhör Gud.

Den som känner sig nedslagen har svårt att tacka och när man ser på hur de onda far fram så är det svårt att tacka, för man blir så ledsen över ondskan.
Men:
Misströsta INTE! Gud hjälper oss att komma rätt:

*Rom 8:28  Men vi veta att för dem som älska Gud samverkar allt till det bästa, för dem som äro kallade efter hans rådslut.*

Tacka honom för den styrka som du får av att gå igenom svåra situationer. Du kan vara övertygad om att Gud och den kärlek han har för dig skall leda dig till seger.

De människor som älskar Gud och vill vara med i hans plan kommer att få hjälp och de förstår att de har sin trygghet i himlen och inte på jorden, de lär sig acceptera lidande och förföljelse som en del av livet på jorden. Det för dem/oss, närmare Gud.

/Maria

2 thoughts on “Bibelord / Ef. 5:20 Tacka Gud. Rom 8:28

  1. Hej Om man är riktigt säker i sin tro och har kommit en bit på vägen är det lättare att stå fast i ett tacksamhetsläge, där inget kan rubba en. Men det finns människor där situationer o andra människor varit en plåga, då är det inte lätt att tacka. Man behöver också undervisning som hjälper en fram. Undervisning som är rak och ärlig och följer bibeln och lyfter fram det Jesus säger. Raka rör så att säga
    Ung eller gammal i Kristus, betyder nog en hel del. Men iofs de gamla i Kristus kan bli väldans sovande. De tror de är säkra i tron även om de faller av.
    Därför skall vi vara VAKNA, och ständigt vara med Gud i bön och tacksägelse
    /Kram
    /Maria

  2. Men det är ju tvärtemot;det är lätt att tacka Jesus för allting,eftersom allt som sker är för vårat bästa fastän vi inte kan för det mesta se detta.
    Kram f.Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.