Att vittna om Jesus. /Troendes glädje. Joh kap 3

 

*

Jag vill vittna om Jesus. Jag ber för att andra ska få en tro. Det kan vara lika svårt idag som på Jesu tid att berätta om under och mirakel och framför allt är det svårt att berätta om att Jesus lever. Man möts ofta av skepticism eller av ren illvillighet, eller, tackochlov! av förundran och lyssnande.

Det finns de som vill ha meningsmotsättningar och splittring, missnöje och tvivel. Det kan då vara svårt att få fram ett budskap som funnits i ca 2000 år: Jesus finns, Jesus lever. Att försöka få andra att tro “på mitt sätt” skapar splittring, det gjorde det verkligen på Jesu tid också. Därför att det kan bli kända problem av vittnande så är det ändå med glädje som en troende vittnar för andra, berättar om vår överlåtelse till Jesus Kristus och om glädjen i tron, för vi lyder Jesus och missionsbefallningen. Om vittnande och om att Johannes döparen (Johannes röjde väg för Jesus) trädde tillbaka för Jesus kan du läsa om i Joh 3:22 och framåt.

En mycket viktig vers i kap 3 lyder så här:  (Om evigt liv).

3:34-36 Den som Gud har sänt talar Guds ord. Gud ger honom sin Ande utan att mäta. 35 Fadern älskar Sonen, och allt har han lagt i hans hand. 36 Den som tror på Sonen har evigt liv. Den som inte lyder Sonen skall inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom.

/Maria

Min Jesus en underbar Frälsare är, Min börda ifrån mig han tar. Han håller mig uppe, ej stappla jag skall, Var dag för mig styrka han har. W.J

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.