Att vittna om Jesus.Tack Jesus för den glädje som tårarna gav! Ge inte upp

 

846

 

Den troendes väg är inte alltid lätt. Att vara kristen betyder inte att alla problem löses automatiskt. Paulus sådde i ödmjukhet och “under tårar”, men han gav aldrig upp. Budskapet om frälsning var så viktigt att han aldrig missade ett tillfälle att förmedla det.

Det kristna livet är inte befriat från svåra situationer utan innehåller både tårar och glädje, men som Guds barn kan vi alltid vara beredda att berätta för andra om allt gott han gjort för oss. Hans välsignelser uppväger svårigheterna många gånger om.

Jag har mycket att vara glad för och jag har mycket som gör mig ledsen, men glädjen ÖVERVÄGER! I allt så finns vetskapen att GUD har mig i sina händer, HAN BÄR MIG, varje dag och varje stund är han med.

Sådant var svårt att förstå då man var nyfrälst för många år sedan och man sade: BLI FRÄLST och allt blir ok och underbart. MEN…det var ju bara “snack”, för det blev ju inte så, då började ju tårarna……….varför det? Jo för att jag ville lära känna JESUS och gå hans väg. Då kom problemen, men GUD löste dem. Det kallas för erfarenhet av en god Gud-  Han, min Far.

Nu har jag lärt mig såå mycket och är så tacksam för tårarna och för den glädje som tårarna gav!

Ps 126:5   De som sår med tårar skall skörda med jubel. 

 

NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.