Att vittna ../ Judas brev, Ständig vaksamhet

 

Judas brev :  Ständig vaksamhet:  Att hålla sig kvar i Guds kärlek = Att leva nära Gud och hans folk.Att inte lyssna på falska lärare.  Vi ska ha uthållighet i att vittna om vad Gud gjort för oss så att andra kan bli frälsta och räddade undan Guds dom. Den som inte tror är förlorad. Vittnesbördet är så viktigt- det handlar om liv eller död. I vittnesbördet eller vittnandet kompromissar vi inte och sjunker  inte till en låg nivå. Vi har stadigt fotfäste då vi sträcker oss ut till någon i nöd. Vet vi vilka som är troende och vilka som inte är det? ja, det märks vilka som älskar Jesus. Vi skall inte medverka till, eller påverka någon att synda.

Jud 1:17

 

Men kommen ihåg, I mina älskade, vad som har blivit förutsagt av vår Herres, Jesu Kristi, apostlar, Jud 1:18

 

 

huru de sade till eder: “I den yttersta tiden skola bespottare uppstå, som vandra efter sina egna ogudaktiga begärelser.” Jud 1:19

 

 

Det är dessa människor som vålla söndringar, dessa som äro “själiska” och icke hava ande. Jud 1:20

 

 

Men I, mina älskade, uppbyggen eder på eder allraheligaste tro, bedjen i den helige Ande, Jud 1:21

 

 

och bevaren eder så i Guds kärlek, under det att I vänten på vår Herres, Jesu Kristi, barmhärtighet, till evigt liv. Jud 1:22

 

 

Mot somliga av dem, sådana som äro tvivlande, mån I vara barmhärtiga Jud 1:23

 

 

och frälsa dem genom att rycka dem ur elden; mot de andra mån I också vara barmhärtiga, dock med fruktan, så att I avskyn till och med deras livklädnad, den av köttet befläckade.

/Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.