Att se på Jesus/Jag har valt livet- har du?

 

*

Att kallas kristen, det är underbart och det är Jesu blod som runnit för mig och för alla de som bekänner honom som HERRE över sina liv. Aposteln Paulus skämdes inte för att han var kristen och han skämdes inte för evangelium och det gör inte jag heller. Jag är så glad fastän inte livet går som en dans, som för många andra.

Man blev en kristen…. för att Jesus dog för oss alla och hans blod tvättar bort synden. Jesu blod på korset tog bort min skuld och den var stor eftersom jag inte hade en tro. Men jag blev förlossad från synden.

Jag hörde en förkunnelse idag i en film på youtube och tänkte ta med den här men när jag hörde längre fram i filmen att man sade att det kommer en“hemlig uppryckning”, dvs att Jesus kommer att komma utan att den troende eller andra vet…då fick det vara med den filmen.

JESUS skall komma vid den sista basunens ljud. Man kan inte säga att man inte vet eller kan höra då han kommer tillbaka. (Den som inget vet är den otroende,  så för den blir det en total överraskning, om den inte tar emot Jesus innan dess).

Bibelord:

51 Se, jag säger er en hemlighet: Vi skall inte alla insomna, men vi skall alla förvandlas, 52 i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas. 53 Ty detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet. 54 Men när detta förgängliga har klätts i oförgänglighet och detta dödliga klätts i odödlighet, då skall det ord fullbordas som står skrivet: Döden är uppslukad och segern vunnen.

*

Ef 2:13Men nu har ni, som är i Kristus Jesus och som en gång var långt borta, kommit nära genom Kristi blod.

Hebr 10:19 Bröder, i kraft av Jesu blod kan vi nu frimodigt gå in i det allra heligaste

Hebr 12:24 Ni har kommit till det nya förbundets medlare, Jesus, och till det renande blodet som talar starkare än Abels blod.

Hebr 13:12 Därför har också Jesus lidit utanför stadsporten, för att han genom sitt eget blod skulle helga folket.

Apg 26:28Agrippa svarade Paulus: “Du går fort fram i ditt försök att övertala mig och göra mig till kristen.”

1 Petr 4:16 Men om någon får lida för att han är kristen, skall han inte skämmas utan prisa Gud för det namnet.

Apg 11:26 Han fann honom och tog honom med sig till Antiokia. Under ett helt år var de tillsammans med församlingen och undervisade en stor skara. Och det var i Antiokia som lärjungarna först började kallas kristna.

*Världen tag, men giv mig Jesus! Världens fröjder snart förgå. Allting här är ovaraktigt, men Guds löften fast bestå.*  Fanny Crosby

/Maria

 http://mikeblume.com/tribul2.htm

 

4 thoughts on “Att se på Jesus/Jag har valt livet- har du?

  1. Tack så mycket. Jo jag har läst den men inte tagit in den ännu, skall göra det, den artikeln är bra! Den kommer snart här. Hälsn Maria

  2. Hej Janne, jag tycker du uttrycker så tydligt det jag själv vill säga. Vi som troende ser tecknen och vi vet att Jesus skall komma, men inte flera gånger eller i hemlighet, så har man kanske blivit lärd men så är det inte.
    Jag skall se länken du lämnade och skall se Jaretegs sida, jag var där igår men såg inget nytt.
    Den dagen då Jesus kommer kan ingen missta sig, då förstår man vad bibeln ville säga i det avseendet, och då hjälper inga teologiska bortförklaringar eller annat…..
    Den kristne har bibeln, Guds Ord som grund i sina liv och vill inte ha något annat, den lutar sig emot Gud.
    Jesus är högst verklig vill jag säga.
    Gud välsigne dig.

    /Maria

  3. Fin text!

    “Kittlande upptäckter”

    Jag tänkte att det är när kristna har kommit på något som “ingen annan sett i Bibeln hittills,” som teorier slår rot i dem som längtar efter att kittlas av nyheter. Bibeln är full av fantastiska spår och händelser, utan att en ny “teologibomb” måste släppas med jämna mellanrum, och människor träda fram som Guds medlare/talesmän!

    (1Thess 4:15-18 kommentar)

    Paulus säger att vi ska tröstas av ordet att Herren ska komma tillbaka och döda och levande uppstå (uppryckas) tillsammans.

    Hur kan då en “hemlig Jesus” ta oss till himlen före Hans egentliga återkomst? För att sen låta de kristna återkomma till jorden? Jesus får så två återkomster och de kristna en återkomst till jorden.

    Hur kan man bli tröstad av den tanken? Går den att begripa?

    Jareteg kallar “pretrib secret rapture” för en villfarelse på sin site, i ett nytt inlägg.

    Herrens dag kommer som en “tjuv om natten,” men de bibelläsande kristna kan se tecknen på Hans återkomst och behöver inte bli överraskade, eftersom Jesus sjäv och Paulus berättar om dem i NT!

    Bra artikel som förklarar ämnet:

    http://mikeblume.com/tribul2.htm

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.