Att se på Jesus. Välj Livet /Tid

OS på går för fullt. Det har varit många rafflande tävlingar, jodå. Och duktiga svenskar har vi, målmedvetna och önskande medaljer. Anja P råkade ut för ett hemskt tillbud, som kunde gjort henne verkligt illa, jadå, hon är suverän. Jag har personligen alltid tittat på OS, men i år är det inte så märker jag.

De jagar tider, de jagar medaljer, de jagar efter pengar och berömmelse. De jagar efter personliga rekord och efter världsrekord och att VINNA. Såklart, det är ju en tävling.   ..De drömmer om ära och ekonomisk välgång, men missar det väsentliga i livet.

Vad sade Paulus? han sade att vi skulle “Spurta mot målet, som en idrottsman”. Ja och dessa idrotts män/kvinnor i OS gör ju det.

Men de spurtar mot fel mål och fel segerkrans.

Kanhända du säger nu att jag är en fanatiker, jasså,  det är ok. Men jag ser hur världen är, jag ser hur drömmarna styr den som inte har Guds ord i sitt hjärta. Ingen kunskap om Gud eller tro. Det är egentligen inte mina problem, nejdå, låt var o en göra som den vill…..

Rätt mål är himmelen, rätt spurt är spurten för och till Guds rike. /Min egen åsikt./ Men enligt mig så skulle de vilja vinna något mycket bättre:   Segerkransen från Gud och Evigt Liv.

*Den troende är säker i stormen. Inflation, prisfall, sjukdom, umbäranden, lidanden- ingenting kan skaka om tilliten och tron hos den som förtröstar på Jesus*/okänd

 

6 thoughts on “Att se på Jesus. Välj Livet /Tid

  1. Hej Birgitta. Visst är Jesus Vägen Sanningen och Livet, det finns inget annat som är värt att leva för. NÅDEN vi fått att bli frälsta och gå ut med evangelium är så stor! Ja väckelse behövs i församlingarna/kyrkorna! Gud har ju en plan för alla, och många missar både vägen och himmelriket. Det är klart vi följer Lammet.
    Hälsn Maria Välkommen hit igen.

  2. Ja, Jesus ÄR själv vägen, sanningen OCH livet. Han HAR redan återlöst oss -“Kom ty allt är nu redo” – Det är ren NÅD – oförtjänt – Vi får komma till himlen enbart på Jesu förtjänst!
    “Och högtidskläder, skor och ring han har tillreds ty se, av dig han väntar ingenting blott att dig allt få ge”.
    Vi kan inte göra något för att förtjäna himlen, den vägen ÄR redan öppen. Detta är viktigt att veta så vi inte tror att vi ska göra något för att förtjäna himlen.
    En väckelse behövs ibland oss s.k kristna så vi verkligen förblir vid vad Jesus redan har gjort och precis som du tidigare skrev “Följer Lammet varthelst det går”
    Hälsningar Birgitta

  3. Nej människorna lyssnar inte Kyllikki. Det har gått så långt nu att de inte vet vad som är sanning. Läste du artikeln om DEN NYA världsordningen också? Nu är det på gång….
    Många kramar f Maria

  4. Hej Kyllikki Rätt mål är himmelen, men många kommer att missa det för att de inte känner till det eller tror det. De känner inte Jesu kärlek. Det bör evangeliseras mer.
    Kram till dig.
    /Maria

  5. Hej maria!
    Ja,rätt mål är himmelen och vägen dit är att lära älska och göra som Jesus gjorde här på jorden,tror jag.
    Kram Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.