Att lyda Gud / Vakna! Kyrkorna vill ha kontrollen

 

Genom församlingen
ska den stora skökan få sin dom

“Ty Gud ville att hans mångfaldiga visdom nu, i och genom församlingen, skulle bli kunnig för furstarna och väldigheterna i den himmelska världen. Sådant hade hans beslut varit från tidsåldrarnas begynnelse, det som han utförde i Kristus Jesus, vår Herre.” Ef. 3:10-11.

Men hur ska förberedelsen av Guds församling gå till? Den ska gå till så som det står i Upp. 18:4. Detta är det starkaste och mest omfattande väckelsebudskap vi kan hitta i Bibeln. Vi måste bestämma oss, om vi vill lyda Guds ord, eller följa kyrkotraditioner och människoläror. När Gud verkställer domen över den stora skökan, det stora Babylon, då får det inte vara en enda kristen kvar där. De som inte vill lyda Herrens befallning att lämna den stora skökan, de är inte kristna, och de blir dömda tillsammans med skökan och får sin del av hennes plågor.

I versarna 6 och 7 ser vi att Herren uppmanar sitt folk att vedergälla den stora skökan. Det är genom församlingen som Herren kommer att bestraffa henne.

“Vedergäll henne vad hon har gjort, ja, ge henne dubbelt igen för hennes gärningar; iskänk dubbelt åt henne i den kalk vari hon har iskänkt. Så mycken ära och vällust som hon har berett sig, så mycken pina och sorg må ni bereda henne. Eftersom hon säger i sitt hjärta: ‘Jag tronar såsom drottning och och sitter inte såsom änka, och aldrig skall jag veta av någon sorg’, därför ska på en och samma dag hennes plågor komma över henne: död och sorg och hungersnöd; och hon skall brännas upp i eld. Ty stark är Herren Gud, han som har dömt henne.” Upp. 18:6-8.

Innan Gud kan använda församlingen på detta sätt, så måste hela församlingen vakna, och lyda Herrens befallning i Upp. 18:4. Denna befallning har stått i Bibeln hela tiden, men jag har aldrig hört den predikas. Och jag har ännu inte hittat någon Hemsida på Internet, varken på svenska eller engelska, där de förklarar vad det stora Babylon är.

Tänk på att alla kyrkor, även frikyrkorna, är släkt med den katolska kyrkan. Släktskapet mellan frikyrkorna och den katolska kyrkan är nu uppenbart. Frikyrkorna söker gemenskap med den katolska kyrkan och dess falska prästerskap, som de gamla väckelsepionjärerna kämpade emot!

Fastän kyrkorna aldrig har fått någon missionsbefallning från Herren, så har de hela tiden uppträtt såsom Guds representanter och menat sig ha auktoritet att bestämma över folket. Att kyrkan skulle ha fått någon missionsbefallning från Herren, det är bara en kyrklig lögn. Jesus gav sin missionsbefallning till sina lärjungar långt innan man började bilda kyrkor och samfund. Matt. 28:18-20. Och kyrkorna har inte alls med den saken att göra. Guds församling är ju ingen kyrka.

Kyrkorna vill ta kontrollen över de kristnas aktiviteter och förvilla de kristna genom falska läror. Kyrkorna blandar ihop Guds ord med sina egna läror för att lura de kristna bort ifrån Herren. Kyrkornas arbetsmetoder är, och har varit, undertryckande av sanningen, förföljelser och massmord på kristna, splittring och bedrägeri. Av kyrkornas gärningar ska vi känna kyrkorna. Matt. 7:16-20.

När Jesus kommer så måste det finnas en Guds församling som är redo. Det religiösa skökoväsendet, det stora Babylon, har då fått sin dom enligt Upp. 18:e kapitel. De som inte vill lämna den stora skökan har då fått sin del av hennes plågor. Vers 4. Antikrists regeringstid är då slut. När Jesus kommer så ska han döda den Laglöse. 2 Tess. 2:8. /Allan S

http://www.algonet.se/~allan-sv/HELA.HTM#dom

/Maria

6 thoughts on “Att lyda Gud / Vakna! Kyrkorna vill ha kontrollen

  1. Hej Marie
    Tack för ditt minne som du delger här om hur man kan bli behandlad, då man som frälst och kanske inte så kunnig söker en fristad. Det är ett mycket märkligt sätt att visa Guds kärlek på.Det är lätt att tappa tron både på Gud och människor efter sådana upplevelser!
    Tyvärr så lever det kvar ett sådant märkligt beteende idag också, jag skulle vilja säga att det är helt obibliskt. Jag har i dagarna fått ännu mer sådant serverat till mina öron den senaste tiden, rena galenskaperna hur man beter sig i “kyrkan”, hoppas man börjar förstå felen och drar ut därifrån.

    Jag är så glad att du befinner dig i din kammare med Jesus och har det bra där och att du är ute och pratar med människor om Jesus och tro! Halleluja! Jesus är så underbar!Tack för dina ord att jag kunnat hjälpa till på vägen!
    Stor varm kram till dig och dina vänner!/Maria

  2. Jag glömmer aldrig,när jag tillsammans med min väninna besökte pingstkyrkan i Österbotten.Vi var båda olyckliga i våra respektive äktenskap,och sökte Jesus,för att orka med vardagen och livet med barnen.En av de äldste i församlingen frågade oss om vi var säkra på att vi var Guds barn!!!Vi hade klädd oss fint för att gå i kyrkan och målade läpparna.Vi blev så ledsna av hur frågan ställdes att vi funderade på om vi faktiskt var Guds barn.
    Jag håller helt med Marias ord!Jag går i min kammare och ber i dag,likadant min väninna.Jag rekomenderar ingen att besöka frikyrkor efter så många upplevelser vi haft i olika kyrkor.Jag förvånas över än i dag att vi inte tappade tron på Jesus som de bemötte oss i vårt sökande!Tack vare denna site har jag reparerat mina”skador”i pingstkyrkan.Stort tack Maria från en fd.ledsen,men upprättad Marie!Kram

  3. Hej Robert, tack för dina ord här och hälsning.
    Ja du har ätt att vi ska vila i tryggheten från Gud, där vi ska vara. Han älskar oss, och vill inte att vi går fel i en snårskog av människor som lär oss fel.
    Gud förlåter oss våra fel och vi erkänner dem och vi kommer till Gud som de barn vi är, i hans famn har vi alltid kärlek, vad som än sker.
    Men många av kyrkorna håller folk i fångenskap och man får inte veta att man är Guds barn, man har krav på sig och blir lurad på riktig undervisning. Man lär sig mycket mycket mer i sin egen kammare tillsammans med Gud. Där vaknar man och får skåda härligheten i Guds ord och närheten till Jesus.
    Ja Gud älskar oss, och han kräver något av oss också, omvändelse och att lyda honom. Frid! /Maria

  4. Vi skall Vila i Guds Trygghet att han älskar oss ♥
    Många i världen har gjort massor för att visa Gud så att deras böner skall bli Hörda, men Gud älskar oss endå, Jesus har fullbordat allt redan för oss, Vägen till Gud, Den ridå det skynke som var i vägen sprack itu när Jesus fullborda allt på Korset, han tog på sig Hela världens Synd, vilket betyder, Panik ångest rädslor hemska tankar ALLT!!, precis ALLT tog han på sig för oss, JAG ÄLSKAR GUD ♥ för Han Älskar oss, Gud vill att vi skall vara med Honom, Framför allt vill han att vi skall veta att Han älskar OSS, jag har inte fått så jätte mycket Kärlek från min Biologiska Pappa men Gud har givit mig stöd och styrka Hela tiden, Jag fick en Känsla att skriva detta Nu!, När vi gjort fel skall vi inte gömma oss för vi gjort fel, tex om en pojke någon gång haft sönder en vas som var ovärdelig så går kanske den pojken och gömmer sig för den har gjort fel, Men Det en äkta förälder vill, är att pojken skall komma fram och berätta vad som hänt och berätta att det inte känns bra och vara ärlig, och det slutar med att föräldrarna kramar om Pojken för dom Älskar sitt barn, Gud älskar oss, Oavsett om vi gjort fel, så Älskar han oss endå, OM DU KÄNNER DU GJORT FEL OCH INTE KAN SOVA, KOM DÅ IHÅG ATT GUD ÄLSKAR DIG INTE FÖR DET DU GÖR, HAN ÄLSKAR DIG FÖR DEN DU ÄR, Vi kan inte få Gud att inte Älska oss, för Han älskar oss Mest av allt ♥ Gud Välsigne Er Alla Må frid fylla era Hjärtan, Robert

  5. Hej
    Man kan säga att det finns mycket att fundera på i artikeln och i vanliga livet/församlingslivet
    Att sitta i en församling och bl a höra att man skall ge tionde som man inte vet vart det går, tionde som enl bibeln och Paulus skall ges på visst sätt och inte ska vara tvång, och en tiondepredikan som är längre än den vanliga predikan, där tiden sätts med stoppur- ja så har man det i många församlingar, jag har varit runt lite under tiden som troende.

    MEN riktigt riktigt frälst och troende på Jesus blev jag inte förrän jag kom ur församlingen, tackochlov! Gud puttade ut mig och det var skäl som gjorde ont men det var bra av Gud, jag prisar honom ännu!

    Det syndas väldigt mycket i församlingarna undra på att denna artikel tar upp frågan om VAD en Guds församling är, många borde verkligen skämmas att kalla sig kristen! RKK med flera, kommer ju att bli den nya superkyrkan så småningom, det är ju den som byggs upp nu! Vad hemskt!
    De verkligt troende, de verkligt frälsta och JESUSTROENDE kommer att få det hett om öronen om en liten tid! Det kommer att bli hemgrupper under jord så smånigom, se hur de har det i Kina, så kan det bli här.
    Traditionell mission, det är ju mission till andra icketroende vad jag kan förstå, missionsbefallningen har man väl glömt idag!
    I mysoulrefuge-sidan säger han att skärselden inte finns men det finns ett helvete- kolla hans sida, han är ju f d katolik!Det blir ganska fullt i helvetet. /Maria

  6. Jag tycker det känns olustigt när kyrkor utnämner sig själva som frälsningsväg och tre sekunder senare börjar prata om pengar…

    Vad har vi att skryta om? Var stolta i Kristus, säger Paulus.

    Om man genom kyrkorna fick lära sig vad som står i Bibeln och hur människors väg till Jesus kan förkortas och bråk i trosfrågor undvikas…

    Hur kan det ha blivit så att kyrkorna helt glömt bort varför de splittrades? Det är klart att om det blir en enda katolsk kyrka i framtiden, upphör splittringen förstås.

    Det verkar som om mission inom RKK (och ekumeniska församlingar) är mission mot andra kristna.

    Splittring i trosuppfattingar och kyrkor kallas “synd” i dessa sammanhang!

    Traditionell (evangelisk) mission mot icke kristna – är inte det vad mission är/var från början?

    Det heter ju reformation när man omvandlar kyrkan.
    Motreformationen är stark i vår tid. Reformationen har försvunnit.

    Det kan väl knappast vara en synd att undra vad marias syndlöshet eller himmelsfärd betyder för kristnas frälsning? Eller hur vi genom 7 mässor per dag och 25 Ave maria ska förkorta människors tid i skärselden?

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.