Att lyda Gud/ VAD säger Guds ord? Rom 12/Min Herre

 

*

Vägen med Jesus är inte spikrak.
Vägen med Jesus är underbar.
Vägen som jag går med Jesus är full av överraskningar, både goda och dåliga, men han är med i allt./Maria

*

Min dag den tillhör Jesus
Min kropp, min själ, mitt allt. Han köpte mig, min Herre god, Och priset var hans dyra blod. Min dag den tillhör Jesus, Min kropp, min själ, mitt allt. / P O

*

I Romarbrevet kapitel 12 skriver Paulus om hur kristna skall leva, och han använder kroppen som ett exempel på hur vi troende kan/Möjligen/ fungera tillsammans. De olika kroppsfunktionerna styrs av hjärnan, och de troende ska följa de signaler som utgår från Kristus och ställa sig under hans auktoritet. Se 1 Kor 12:12-31; Ef 4:1-16.

Rom 12:4  Ty såsom vi i en och samma kropp hava många lemmar, men alla lemmarna icke hava samma förrättning,
Rom 12:5  så utgöra ock vi, fastän många, en enda kropp i Kristus, men var för sig äro vi lemmar, varandra till tjänst.

*
Nu fungerar det ju inte riktigt så som det var tänkt från början för nu är det pastorer och andra som leder folk, men de leder ofta kroppen fel, för de leds inte själva av enbart Jesus, utan av själviskhet och penningar och ger också ofta ut ett annat evangelium till människor än det som finns i bibeln.

Om man låter sitt sinne förnyas så slipper man gå fel vägar.
Om man låter sitt sinne förnyas så lever man efter Guds ord och ledning och då kommer man rätt. Har man tänkt på det? Läs gärna här på sidan om avfallet i kristenheten, det är bäst att vakna nu för tiden är kort, och man måste tänka på vad Guds ord verkligen säger i dessa tider.

/Maria

2 thoughts on “Att lyda Gud/ VAD säger Guds ord? Rom 12/Min Herre

  1. Hej Elsa!
    Här i denna länk kan du läsa mitt vittnesbörd om hur jag blev en troende, allt är inte med från ALLA år men en början på mitt nya liv med Jesus.
    http://www.minfrid.se/jesus/reponen.shtml

    Läs och fundera över vad som egentligen skedde vid det där telefonsamtalet, och min vän som ringde…. Jag bara VISSTE att jag behövde Jesus. Läs för övrigt på denna sida om allt du har frågor om, det finns svar här, läs t ex om min sons hand som blev så underbart helad: Kategori Guds kärlek till oss/bönesvar- den ligger där

    För övrigt så är tiden kort innan Jesus kommer tillbaka så man måste få kunskap om tro och frälsning och evigt liv. Allt hittar du här på sidan.
    Har du frågor: Maila gudrun.reponen@tele2.se

    Du är ung- ta vara på ditt liv! KRAM! Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.