Att lyda Gud / Erfarenhet. Öva sig.

 

*

Tankar/   Man kan lära sig av erfarenheten hur fel det är att synda och man kan lära sig av Guds Ord hur fel det är, och av den anledningen låta bli med att synda.

Det är verkligen beklagligt att så få människor förstår syndens sanna natur. Plötsligt är man i ett felaktigt beteende och kan inte säga stopp. Hade det då inte varit bättre att från början veta hur skadlig synden är. Man skadar ju både sig själv och andra.

Som Guds barn måste man öva sig i gott omdöme och att lyda Gud. Gud är uppmärksam på hur vi lever och handlar. Det är lika viktigt att leva rätt som att förkovra sig i sitt yrke och utföra arbetet på bästa sätt.

När vi tänker på att många av villolärarna tror att de gör Guds vilja, så är det fullständigt skrämmande om man ser på dem med Guds ögon, man ser deras handlingar vara totalt felaktiga.

*När vi vandra med Gud Och vi hålla hans bud, Få vi frid och evinnerlig ro, När vi höra hans röst, Han förbliver vår tröst Och är när, blott vi lyda och tro.* J H

3 thoughts on “Att lyda Gud / Erfarenhet. Öva sig.

  1. Hej,

    Var kan jag hitta hela sangteksten av “När vi vandra med Gud” pa svenska? Jag gillar denna psalm mycket pa engelska.

    Graeme

  2. Att komma bort från Gud- det går inte alls- hu så hemskt!!!
    Vi hänger kvar i tron och älskar Jesus, men det är hemska tider vi lever i, för man kan bli bortkollrad av upplevelser som är kul bland människor och deras nöjen,….. ……nej det kan man inte alls! …….om man är en trogen troende…. Då går inte det.
    Frälsning till alla, så borde det vara.
    Tiden är kort.Jesus kan komma snart.
    /Maria

  3. Kan man säga så:

    När vi följer egna tankar/drömmar/hoppet om den egna framtiden (din egen eller familjens) så kommer vi snart bort från Gud och Guds löften, eftersom vi då följer våra gamla natur (dvs köttet!), som mycket riktigt för oss bort från Gud.

    Köttet för inte bara till vin, kvinnor och sång utan till en andlighet som baseras på människor och människors tankar och upplevelser.

    När vi följer “härliga pastorer med en underbara frälsningsplaner och “lovsångsbrus upp taket” gäller det att först se vem som ska räddas och vart den räddade förs – i händerna på Gud eller människor.

    Längtan efter “andliga upplevelser” blir snart fast förankrade i köttet. Vin, kvinnor och sång är också en stor “längtan efter upplevelser.”

    Jag skäms när jag syndar mot den trons gåva och den kropp Gud gett mig. Vilken svikare man är! Usch.

    Hur många gånger har vi inte blivit förlåtna, redan?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.