Att bli frälst / Det bästa i livet. Mer än allt jag har i dig

 

Jag läste just en artikel där en icketroende i kommentarer säger att troende inte ska tvinga sin tro på andra. Gör vi det? nej, vi berättar om under och mirakel,att vi blivit räddade inför evigheten. Kan vi annat än tacka och berätta? Precis så bad oss Jesus att vi skulle göra. Och det gör vi…en order att föra ut evangelium.
Tacksamma gå vi framåt och önskar och ber om att andra skall vakna till sanningen.

*

Gud, om du ej mig älskat så, Att du din Son utgivit, Jag arma mänska hade då i synd och död förblivit. Han tog på sig mitt kött och blod Och frälste mig, barmhärtig, god, Från helvete och pina.

I hjärtat ro och frid jag har, Min skuld är nu borttagen. Min synd och skam på sig han bar, För min skull blev han slagen. Han har med dig försonat mig, På korset lät han döda sig För att mig salig göra.

Och därför är jag vid gott mod, Min kropp och själ är trygga. Jag på hans rosenröda blod Nu allt mitt hopp vill bygga. För mig han det utgjutit har, Min själ, som full av fläckar var, Har ren och snövit blivit.

I genom lagrättfärdighet, Det får jag aldrig glömma, Kan jag ej vinna salighet, Mig lagen blott kan döma. På Golgata det verk har skett, Som mig rättfärdighet har gett. Det tror jag och har livet.

K. Jonsson

/Maria

4 thoughts on “Att bli frälst / Det bästa i livet. Mer än allt jag har i dig

  1. Hej Robert ja det är livsviktigt, verkligen, att ta emot Jesus, att lära känna vår skapare, kommer man till Gud behöver man ej vara rädd, man bör få veta vem han är. Och längta efter att älska honom, det är stort och underbart.Vi måste ju berätta…./Maria

  2. Jag önskar dessa vilsna kommer vakna upp för den underbara godhet och kärlek som Gud är, och att dom inte bara frälser sig för dom är rädda, ty att dom frälser sig för dom Älskar Gud Vår Allsmäktiga Fader I Himmelen Ock Så På Jorden,
    Ljus och Värme /Robert

  3. Din fråga svarar jag såhär på: Man vill inte veta för att man vill inte bli berörd och man är inte intresserad för om man blir det måste man ta ställning, eller hur? Och jag tror att man skjuter de livsavgörande frågorna ifrån sig, för annars måste man ju ta ett val, och man vet nog innerst inne att det är en fråga man måste ta tag i.
    Jag skriver för att väcka dem som sover på olika sätt, jag hoppas människor vaknar och förstår att detta livet inte är allt.
    Vi har ju även en världssituation som kräver uppmärksamhet och agerande.
    Jag vill inte tala om triviala ting- det är inte intressant, nej, men det får man ju inte säga, nej. -Blessings.
    /Maria

  4. Uttrycket “att tvinga sin tro på andra” verkar ofta betyda: “tala inte om vad du tror, jag vill inte veta någonting om det.”

    Ungefär som att säga: “tala inte om politik.”

    Jag har ett krav på personer: tala om vad som helst, men undvik renoveringar och köksartiklar, resor till Thailand…:) Haha!

    Ja, så får man inte säga öppet!!

    Varför vill man inte veta något om något man inte kanske känner till? Kan du svara på det?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.