Att berätta om Satan / Fil 1:6

 Vad vill Satan göra i våra liv?Han vill trycka ner oss, få oss att falla, och falla så djupt att vi inte orkar ta oss upp igen. Det är märkligt att han vill att vi ska koncentrera oss på hur djupt vi har fallit istället för att vi koncentrerar oss på hur högt upp vi kommit, hur villiga vi är att lyda Guds ord.

Vi kan alltid resa oss, efter det djupaste fall, men Satan talar om för oss att vi aldrig kan bli den som Gud vill. Skall vi lyssna på det? Nej. Guds Ande vill att vi ska koncentrera oss på hur starka vi är och inte på att vi är svaga som människor.

I Gud är vi alltid starka och kan alltid vinna över Satan. Vi ska inte fokusera på våra problem, vi ska fokusera oss på Gud för att ta oss UT UR våra problem. Vi ska koncentrera oss på våra segrar, för dem har Gud åt oss. Vi ska fokusera oss på glädje istället för på sorgligheter.

Vi ska se på HERRENS VERK i våra liv- inte på djävulens. Vi behöver hjälpa andra att se olikheterna, och hjälpa människor ur djävulens grepp. Vi ska inte se på det som är dåligt, utan kämpa för att hitta det i våra liv som är bra, och som Gud uppskattar och försöker lära oss.

Positivitet och negativitet är ju motpoler. Minus och plus är ju totalt olika varandra. Därför kan vi tro att vi kan leva ett liv i positivitet = Guds Ord och liv. Ta till dig vad som står i Fil 1:6

*Jag är säker på att Gud, som börjat detta goda verk i er, ska bevara er och hjälpa er att växa i nåden tills hans arbete med er tills sist är färdigt, den dag när Jeuss Kristus återvänder.*

Guds arbete med oss började då Jesus dog på korset, så att vi skulle få förlåtelse för vår synd (att inte tro). När Gud påbörjat något så fullföljer han det alltid. Låt Gud hjälpa dig att växa till i honom,tills du blivit det som HAN vill.

Tappa inte modet! – Gud tänker inte ge upp med dig! Be honom att förvandla dig.                        Jesus är Herre!

http://www.youtube.com/watch?v=F3-XfJU6w7o&feature=related     Gud i dina händer

http://www.youtube.com/watch?v=X1FU9opXUoE&feature=related  I alla Evigheter /B Johansson

http://www.youtube.com/watch?v=U25fyuQvfqk&feature=related     I see you /M W Smith

 fleurs_2294.gif

 

 

 

8 thoughts on “Att berätta om Satan / Fil 1:6

  1. Hej Kyllikki satan försöker sänka oss, men Jesus är större, våra problem ska vi ju gå till Gud med. Han hjälper
    Satan kan inte göra oss illa, vi måste hålla oss vakna
    /Kram f MAria

  2. Hej Maria!
    Det är så viktigt att du skriver om satans attacker mot oss människor och att det är mycket viktigt att rikta på allt som Gud givit-ger oss och kasta alla problem på Jesus,för då kommer friden och satan är borta med sina vidrigheter och kan INTE göra oss illa!!!
    Kram Kyllikki

  3. Hej Carina. Att vara skadad i kroppen är inte lätt, jag vet..Men att inte gå på Satans illistiga försök att sänka oss, vi måste vidare.
    Vi har alla dagar då det är värre med värk, med humör, men då tar vi fram humorn och vi lutar oss emot Jesus.
    Satan vet att vi är oerhört viktiga, därför alla påhopp vi får.
    Men han vinner inte mot Guds barn.
    Håll modet uppe, och du ska se vad du får.
    Kram och Guds välsignelse. Vi hörs. /Maria

  4. Hej Anji Tack för din kommentar! Ja det är bara tt “köra” på. Satan kan känna sig blåst.
    Jesus är Herre i evighet och den som hjälper oss i allt.
    Kram f Maria

  5. Det är bra och viktigt att du skriver att vi inte ska tappa modet. Jag tror att Satan ofta försöker nå oss genom känslorna. Jag har t ex länge burit på oro och ångest över min situation som trafikskadad. De bekymren har jag kastat på Jesus, ganska bokstavligt, faktiskt. Och, han har istället välsignat mej med ro och frid.
    Ibland när jag känner mej nere, tänker jag att jag är Jesus “Jedi”, det är en bild som fungerar för mej.
    Läste för en tid sedan en uppmuntrande vers i Bibeln som var riktad till mej som är svag ( i kroppen)
    Det knepiga är att ibland kan allt verka okej, och människor blir lurade, på de mest försåtliga och listiga sätt. Jag brukar ofta be Gud om beskydd, särskit andligt beskydd, ibland t o m om blodets beskydd.
    Tack för kommentarer hos mej! Glad att du gillade mina bilder!
    Du har även skrivit till mej med en länk till en sida, “leifs blogg”, som handlar om hur duperade vi blir. Jag känner igen många tankar, men har inte läst så mycket där, än. Jag vet att mycket av det vi får höra av andra och av media inte är sant. Viktigt att vara kritisk. Är oroad över Obamas flertal uttalanden om “a new world order”, d v s han går i Bush’s fotspår…
    Allt gott till dej!

  6. Hej Jenny, ja jag gillade dem mycket. Skum på bild? Ja det blir jag med oftast, men man kan see att det är jag på dem…
    Jag kikar in till dig senare!
    Kraam till dig/Maria

  7. tack vad härligt att du gila bildern haha tycker du ahha vad söt du e jag som blir så skumm på bild hehehehehe har en mindre seriös film där jag säljer visträsk i skogen som ja lägger upp sen haha varning hehe!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.