År 2010 / Tjäna Jesus alla dagar

   heartdp1.gif

Året= 365 okända dagar ligger framför oss. Tillsammans blir det 8.760 timmar med sammanlagt 525 600 minuter eller 31 536 000 sekunder.


Av alla dessa sekunder och minuter och timmar FÅR DU TILLHÖRA JESUS. Bara HAN vet avd detta året kommer att innehålla för dig.
Bara HAN vet vilka som vill gå med honom och sprida evangelium, som vill ha detta året för att tjäna honom.
Är det inte fantastiskt att vi får alla dessa dagar och dessa timmar för att vara med Jesus.


Tiden går ju som bekant fort, och det gamla året 2009, finns inte längre.
Det nya året är nytt fastän jorden är gammal. Lika nytt som året och dagarna är nya blir ditt liv nytt, då du säger ett JA till Jesus!
Det är också fantastiskt, för då får du glömma det gamla, se, något nytt har ju kommit.


Det står inget i bibeln om att fira nyår, men det står om att ett nytt liv kommer till oss i den stund vi får vår frälsning.
Visst kan det kännas tungt med gamla minnen och oförrätter och sorger, men det bästa är väl ändå att få gå in i något nytt?


*Och detta är hemligheten: Att Kristus i era hjärtan är ert hopp om en evig härlighet. Därför berättar vi om Kristus för alla som vill lyssna…* /Kol 1:27-28/
Jaa vi berättar om Kristus och vår tro, även detta år, för budskapet gäller ju ALLA. Evangeliet innehåller dels varning och dels undervisning.

Varningarna är att alla som inte har gemenskap med Kristus är dömda till evig skilsmässa från Gud. Undervisningen går ut på att ALLA kan bli frälsta genom tro på Jesus Kristus.
Det är många som behöver höra budskapet, och därför måste vi använda det nya året till att fortsätta berätta..

 

4 thoughts on “År 2010 / Tjäna Jesus alla dagar

  1. Hej Kyllikki Helgelse / Helighet/Sinnelag/Vilja /Tro ja det finns en lång väg vi måste gå, och du är på väg och det är jag så glad för. Vi kan inte alltid själva se var vi står men som väl är kan Gud det så han ger oss information om vad vi bör jobba mer med, vårt inre ser han varje stund, och han vill hjälpa oss fram.
    Kram Maria

  2. Hej Maria1
    Så är det;det är en underbar gåva att få tillhöra Jesus,men mycket smärtsamt att veta att många många människor vill inte ens veta av Jesus!

    För att kunna sprida envangelium,så MÅSTE man först har gått i öken för att få Helgelse och lämna allt gammalt bakom sig!

    Det värsta reklam för herren är:att bära ord,men inte Herrens sinnelag!!!
    Dessa ord hörde jag nyss i en predikan,just om ökenvandring.

    Och jag inser att jag är mycket långt ifrån att kunna sprida envangelium,det skulle endast bli ord om Jesus,men jag har ännu inte Jesus sinnelag…..
    Kram Kyllikki

  3. Hej Ritva
    Ja du har rätt, och vi är hans barn. Vi fortsätter att göra vad vi kan, med hans hjälp. Kramis f Maria

  4. Det är underbart att få tillhöra Jesus.Tänk att han köpte oss fria.Vi ska fortsätta att sprida evangelium till alla som vill höra.Kram Ritva

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.