Antikrist /Synen av D Wilkerson

 

När det gäller Antikrist och hans uppdykande och hans regerande på jorden innan Jesus kommer tillbaka vill jag ta med en text från D Wilkerson som beskriver eländet, terrorn m m:

*Om du sorterar bort det mystiska och “spökliknande” i de uppenbarelser Guds profeter haft, finner du en tydlig förutsägelse att “Superstjärnan Antikrist” skall framträda i de yttersta dagarna. Han trotsar Gud och förföljer alla verkligt troende. Han kommer i fredens namn för att upprätta lag och ordning.

Han lyckas förändra lag och rättvisa. Han kommer att exponeras som en satans bedrägliga son.

Bibeln visar att hans terrorregim kommer att bli kortvarig men totalt ödeläggande. Denne falske diktator som förskapar sig till ljusets ängel kommer att bedra hela världen.

Tänk bara på den makt som Förenta Staernas president nu gör anspråk på.  Män i höga ställningar kämpar sig till maktpositioner utan tidigare motstycke.

I ljuset av den sista tidens utveckling är det inte särskilt svårt att förstå Bibelns förutsägelser att Antikrist skall sitta som en gud på sin tron och kräva alla folks respekt och tillbedjan.* / D Wilkerson.

Detta skrevs alltså 1973, och flera presidenter har kommit och gått sedan dess. Och du ser hur världen ser ut i dag, 2010.  Är det omöjligt att David i boken SYNEN kan ha rätt? Jag anser inte det. Han har rätt för vi ser det mitt framför våra ögon nu hur makten härskar och vad som är planerat inom ekonomi, kyrka och många andra områden.

Varför är det då så viktigt med att evangelisera? Profeterna talade förr till folken, om omvändelse, om att följa Gud, om bot och bättring. Hör vi omvändelsebudskap idag? Är det en sann  väckelse? Gud varnar på alla sätt, men folk bryr sig inte, de tror inte bibeln/Guds ord är sanna, men se, det är de, och Gud regerar. Det är tider nu som borde säga var och en sanningen…Men man ..gör felaktiga val…och kommer kanske att hamna helt fel, fast man trodde man var “en god människa”. Endast Gud vet.

*Gud har icke givit oss en försagdhetens ande, utan en kraftens och kärlekens och tuktighetens ande.*   2 Tim 1:7      Gud har kontrollen, Herren ser till de rättfärdiga.

14 thoughts on “Antikrist /Synen av D Wilkerson

  1. Måste säga: Jag har också barn och barnbarn och det är bara en av dem som är frälst hittills, men man måste påminna sig om att det står i Guds ord om att “Du och hela ditt hus skall bli frälst” det tar jag som ett löfte att vår familj skall stå rättfärdig inför Herren, ingenting kan skada oss för han är med oss och beskyddar oss och han vet om vår längtan och våra böner och tacksägelse för familjen, för vännerna, bekanta och alla andra som behöver frälsningen. Hade jag haft det minst tvivel hade jag inte skrivit om Guds godhet och nåd, hans överflödande kärlek, för den har jag sannerligen fått möta, och det är upp till var och en som hört evangelium att gå den vägen som Jesus ber oss. Den vägen är den bästa vägen. /Maria

  2. Klara ord, klara besked, klart är Herrens Ord.
    Vi lever i tider då människor faller i alla möjliga och omöjliga gropar, men de vill inte ha Herrens hjälp att komma därifrån.
    Människor kan heller inte se de osanningar som öses över oss.
    Det är en skam att människor, som Gud utrustat med förstånd, inte kan se vart vi är på väg.
    De är många som är på väg mot avgrunden, varför går de inte till Gud och hans ord och ber om nåd och frälsning?
    Storpolitiken är grymt otäck och dessa människor…kommer de att få nåd från Gud?
    Det kan inte jag svara på, men jag anser att vi lever i en förljugen värld. Motprestationen borde väl vara då att så många som möjligt vänder sig till Gud NU.
    Tack för dina ord vännen.
    Gud välsigne dig.
    /Maria

  3. Vi kanske kan känna till lite hur världens vägar gå, så vi inte i hemlighet attraheras av dem!

    Något vedervärdigare än lögnerna som planeras i storpolitiken och storkrigen kan jag inte komma på.

    Hur synden växer till och bär frukt. Över tid.

    Samtidigt är synden frestande. Ungfär som en deckare kan ha ett sug, eller en snygg kvinna kan få män att lämna fru och barn.

    Vedervärdigheterna i de odemokratiska världsstyret vi är inne i idag, är mer än man klarar av att handskas med många gånger. Vad jag/vi söker är en motreaktion!!

    Vad gör Bofors vapensystem i Pentagons vapenarsenal? Och vad gör Sverige i Afghanistan? Vad var svininfluensan annat än ett vaccinkontrakt på 40 miljarder dollar sålt med 6 mån propaganda i tidningarna? osv.

    Jesus är starkare än strategerna och hemlighetsmakarna.
    Kärleken är en riktig blomma – ett kontrakt med Gud. Utan orm i bakgrunden.

    Slå på TV:n och du ser ormens ringlande väg.
    Slå av TV:n och be om nåd och befrielse!

  4. Hej Kyllikki. Alla har en kallelse, även om man inte riktigt förstått den, men det finns plats för alla och ngt särskilt Gud vill att man skall göra. Först ärar du honom med att tro på hans ord och stå fast och inte ge vika. Han vill ha ditt hjärta först o främst.
    Blessings.
    / Kram f Maria

  5. Hej Maria!
    Jag vet att jag inte behöver läsa.
    Kram Kyllikki

    P.S Men jag själv är tyvärr inte så stark för att kunna evangelisera,kanske Gud har annat som jag skall göra för att ära Honom här i världen!

  6. Hej Kyllikki jag menar inte att min tro skulle slockna, det kan den aldrig göra. Aldrig.
    Jag vet att det är dina funderingar och det var mitt svar på dina funderingar.
    Nej det finns inget alternativ, och människor måste få veta att antingen är man för Kristus eller emot honom och då får man ta konsekvenserna, det är ju tron som blir radikal och måste bli radikal, allt eller inget… eller ett hemskt slut.
    Du behöver inte läsa, men jag måste skriva sanninen, det har jag lovat Gud att göra.
    Kram f Maria

  7. Hej Maria!
    Inte skall din tro slockna!!!
    Jag skrev endast om mina egna funderingar!

    Det finns absolut INGET allternativ till ett liv med Jesus är ett som är säkert,det är bara svårt för mig att läsa om alla hemskheter,jag blir tyvärr sjuk av sådant:(
    Kram Kyllikki

  8. Hej Janne Nej världen ÄR inte ganska bra, men det finns många i världen som tycker det, och varför har den troende alltid fått lida och blivit förföljd och trackaserad? För att den talar sanningar.

    Jesus är Gud och han har frälst oss från ondo. I ett liv utan Gud skulle jag inte vilja vara. Det finns inget alternativ- bara Jesus räddar och frälser oss. AMEN
    /Maria

  9. Verka medan det är dag.

    Jesus har segrat över de förödande krafterna och vi bör hålla oss till Honom.

    Håller vi oss inte till Honom tas vi av förödelsen.
    Så verkar det vara.

    Vad är alternativet till ett liv med Jesus, Kyllikki?

    Jesus och profeterna säger inte att världen är ganska bra och Jesus är jättebra? Jesus frälste oss från döden – ett liv utan Gud.

  10. P.S man kan också undra varför besöksantalet stiger och varför människor söker just denna slags information här? Jag ser ju vad som händer bakom kulisserna s a s, vad man letar efter.
    /Maria

  11. Hej Kyllikki Du och jag och många till är medvetna om att dessa tider finns, Men är alla medvetna om det som är troende? Nej!
    Jag har aldrig hört en predikan i “kyrkan” om de sista tiderna.

    Det undanhålles människor. Man måste vara upplyst hur ska man annars kunna välja sida, om man inte vet hur allvarligt det är, skall man sova resten av livet tills Jesus kommer? Jag tror på rakt språk, där man får kunskap. Jag anser att det som finns här på denna sidan det är det som bör finnas. Jag älskar Gud av hela mitt hjärta, men skall jag för det tala om ett evengelium och en bibel där det inte finns några varningar.?

    Bibeln varnar folken gång på gång genom tiderna, men har du hört en enda profet idag som talar om att man måste vända om till Gud och varför? Jag är ingen profet, men jag vet vad som skall hända ändå. Därför talar jag…
    Min kärlek till Jesus kan ALDRIG slockna. Gjorde den det, hade jag inte tro.

    Kram f Maria

  12. Hej Maria!
    Ja,det är vikigt att tala om Jesus,men jag har börjat undra om det är lika viktigt att tala-skriva om allt det hemska???
    Jag vet bara att jag själv blir bara mer och mer rädd för framtiden,inte för min egen skull,men för mina brans och barnbarns!
    Jag själv tror att arbeta mer för godheten mellan människorna och visa med sitt eget liv hur Gud har fövandlat en själv,men talar jag om domedagen och helvete så flyr medmänniskorna och är ännu mera emot Gud och vill absolut inte lära känna Honom:((((
    Tänk dig hu barnen gör,talar man om för dem att där skall du INTE gå så kan du vara säker på att de går precis dit!!!
    Och jag har kommit på att vi vuxna är tyvärr likadana i mångt och mycket!
    Jag litar på att Gud lär oss människor vad rätt är,men det sker sakta eftersom vi är så oändligt stöddiga och egoistiska….
    Så jag undrar om det i själva verket är bra att predikar om slutet av världen och jag verkligen undrar OM Gud vill att vi skall predika på det viset!?!
    Jesus själv vill jo att vi skall följa Honom och göra som Han gör!!!
    Inte vet jag,men lite av mina tankar vill jag dela med mig och jag tycker att det har blivit så mycket av hemskheter på din sida och kärleken till Jesus har hamnat på sidan av….
    Kram Kyllikki

  13. Haha, du jag måste skratta faktiskt, för din sista rad i kommentaren lättar upp stämningen: Sen är det slut för honm.

    Ja det är det ju då. Borta- Gone.

    Han kommer att vara sååå liten…och sen borta… Gud är god och mäktig.

    /Maria

  14. Världsregeringen är en av djävulens fantasier – det byråkratiska systemet ska vara klart och sen kan han “komma och rädda” dem som vill bli räddade av honom.

    “Fred är förföljelse”, kommer AK att säga.
    “Eutanasi är frihet. Religion är politik.”

    “Mänskligheten är enad.”
    “En ny tidsålder kan börja.”

    Sen är det slut för honom.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.